Konemiesten varaosa- / tarvikekaupat

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
James Dean
Aktiivinen käyttäjä

Konemiesten varaosa- / tarvikekaupat

Viesti Kirjoittaja James Dean »

Mistä ostatte varaosia ja muuta oheistarvikkeita ? Onko joku paikka mielestäsi suvereeni hinnoissa, saatavuudessa tai palvelussa ?

Hyviä ostospaikkoja listaan !
Hullu-Jussi
Guru

Re: Konemiesten varaosa- / tarvikekaupat

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Olen pääasiassa asioinut maahantuojan varaosatiskeillä. Erityisesti täytyy kehua Finntraktoria ja Daetekia: hyvä palvelu ja kohtuulliset hinnat. Pienten merkkien osalta tilanne tuntuu ylipäätään olevan sellainen, että hinnat ovat hieman mukavammat kuin isoilla ja palvelu pelaa. Tulee tässä mieleen vielä Hundait ja Yanmarit. Sen sijaan en voi kamalasti kehua Caterpillaria tai Volvoa. Osia tietysti saa Euroopan keskusvaraston kautta nopeasti, mutta hinnat ovat usein hirveitä. Ymmärtäisin vielä kovat hinnat, jos osat varastoitaisiin Suomessa. Tottakai sellainen maksaa ja näkyy laskussa. Joskus tuntuu siltä, että tilatessani jonkin osan tällaisesta hintavasta putiikista, samantien konttorilta joku tilaa lentolipun Brysseliin ja käy keskusvarastolta noutamassa tilaamani osan. Ainakin osan hinnan perusteella se olisi hyvinkin mahdollista. Sitä en vaan ymmärrä, miksi tämä osan noutaja jaa sinne Belgiaan vielä pariksi päiväksi ja tuo osan minulle vasta 5 työpäivän kuluttua. :(
Hyppy-Heikki
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Hyppy-Heikki »

Heippa!
Kyselin Kobelco 210:n kääntökehää, ku oli menny jokunen hammas poikki ja ei löytyny hammaslääkärii, joten otin yhteyttä Konekeskon varaosamyyntiin. Joo, kehä olis löytynyt alehintaa 9080€/alv.0% :o Tilasin kehän Kone marketista Vaasasta hintaan 3700€/alv.0%!! 8-) Asennus hinnat olivat aikalailla samaa luokkaa kyselemissäni paikoissa. Kehä asennettiin Konekeskolla Vantaalla ja olen tähän uuden korjaamon toimintaan erittäin tyytyväinen!!! :D
Hullu-Jussi
Guru

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Jaahas, taas tuli tarvetta varaosakauppiaan palveluille: 5-tonnisesta alkoi kumitela hajaantua atomeiksi kun ajelin kivien ja kantojen päällä. Uuden saisi tietysti Volvolta (EC 50), mutta olen ajatellut säästää työnantajani rahoja ja ostaa halvemmalla tarvikeosan. Kun vaan keksisin mistä sekin kannattaisi hankkia.
Northern 1010C
Guru

Viesti Kirjoittaja Northern 1010C »

Taas ollaan ikuisuus kysymyksien äärellä... :roll: Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, itse en ainakaan esim. siviiliautooni (vaikka onkin vanha ja paljon ajettu) kelpuuta muita kuin alkuperäisvaraosia. Noi "mätänetin" ja "bilhelveten" varaosat on kyllä näyttänyt mitä ne edustaa! Mutta maansiirtokoneiden varaosien kohdalla jäävään itseni keskustelusta, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Vastaa Viestiin