Nainen miesten seassa

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Chili
Viesti:

Re: Nainen miesten seassa

Viesti Kirjoittaja Chili »

Hei

Satuin vahingos eksymään tänne foorumille. Laitoin tässä juuri paperit meneen maarakennus alalle työvoimakoulutukseen. Jos en pääse työvoimakoulutukseen niin sitten menen oppisopimuksella.

Olen kanssa muija... Monen mutkan ja kirouksen kautta voittoon...

Hiukan oon miettiny et miten miehet ottaa vastaan mut päätäväisyydellä, sisulla ja sanavalmiudella pärjää aika hyvi.. Pitää osata sanoo takasin.

Tsempii naiset kyl mekin sie pärjätään jos miehetkin... Naisia haetaan jonkiun verran maarakennus hommiin senkin takia et ovat rauhallisempia ;) jaa a en tie kyl pitääkö se aina paikaansa :lol:
koneprinsessas
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja koneprinsessas »

mites chilille kävi, tärppäsikö koulutus? :)

Mie pääsin 10kk kestävään maarakennuskoneenkuljettajakoulutukseen, viikon päästä alkais. Innoissani olen ko energiajuomaa nauttinu orava! Ehkä tästä vielä ura urkenee. Tuli otettua töistä lopputiliki, mutta pelastin sillä jonkun toisen työpaikan, todella moni joutu viime viikolla kortistoon, kun urakka loppu..

Varokaa vain miehet, me tullaan ja viiään teiän työt kohta! ;)
-nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää-
lannenmies
Guru

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Lämpimästi tervetuloa Siskot.Lupaan kohdella Teitä kunnioittavasti ja tasaarvoisesti mahdollisilla tulevilla savotoilla :P
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Chili
Viesti:

koneprinsessas kirjoitti:mites chilille kävi, tärppäsikö koulutus? :)

Mie pääsin 10kk kestävään maarakennuskoneenkuljettajakoulutukseen, viikon päästä alkais. Innoissani olen ko energiajuomaa nauttinu orava! Ehkä tästä vielä ura urkenee. Tuli otettua töistä lopputiliki, mutta pelastin sillä jonkun toisen työpaikan, todella moni joutu viime viikolla kortistoon, kun urakka loppu..

Varokaa vain miehet, me tullaan ja viiään teiän työt kohta! ;)

Hei pitkästä aikaan... Juu pääsin kans kouluun opiskeleen. Nyt on eka kuukausi takana rankkaa paljon pitää oppia lyhyessä ajassa... Tää koulustus kestää 7 kk ja jos mahdollista niin joko töihin tai si jatketaan loppu oppisopimuksella... Viikon päästä mennään koulun kentälle harjotelee koneiten käsittelyy.... Olin yllätääny et meitä on kakas naista tällä kurssilla. Iso osa jätkistä on ottanu ihan hyvin vastaa mut si sien on muutamia sellasia paskiaisia. Vapun jälkeen si lähetään Harjoteluun ja sie ollaankin loppu aika ennen kun valmistutaan...

Pistä säkin koneprinsessa tänne kuulumisia ;)
Chili
Viesti:

[quote="lannenmies"]Lämpimästi tervetuloa Siskot.Lupaan kohdella Teitä kunnioittavasti ja tasaarvoisesti mahdollisilla tulevilla savotoilla :P[/quo

:roll:
lannenmies
Guru

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Taisi tapahtua niin että sedän sanat otettiin v..tuiluksi , sorry ei ollut tarkoitus.Minulla on ollut ILO työskennellä naispuolisen kolleegan kanssa tämä kevät ja täytyy todeta "veljet kusessa ollaan " uuden omaksuminen tarkkuus ja huolellisuus on kyllä aivan eri luokkaa kuin meillä ( lue mulla).Kyllä se nyt on niin että tytöt jyrää.PS eväätkin on muuttuneet monipuolisemmiksi :D PSS Jos jotain voisi neuvoa neideille niin siitä rakennekynsien ja "hyvän jätkän " välistä please.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
hitachi670

Viesti Kirjoittaja hitachi670 »

Päätin myös kirjautua ja osallistua keskusteluun kun jonkin aikaa on tullut luettua foorumia ja keskustelut ovat hyvin asiallisia ja muita kunnioittavia, hyvä näin. Jatkakaa samaan malliin.

Mutta asiaan: "Nainen miesten seassa" Naiset ovat erittäin tervetulleita tällekkin alalle kun on asenne paikallaa ja halua oppia uutta, Itse työnantajan näkövinkkelistä muutamia vuosia katsoneena voin vain todeta että työvoima pula on pahenemassa vuosi vuodelta ja kaikki tulevat ammattilaiset ovat tervetulleita alalle.

Ainakin nuorison keskuudessa nuoret naiset päihittävät miehet huolellisuudessa jostain kumman syystä, esim minulla on ollut muutamia nuoria kesäharjoittelijoita lapio"miehinä" ja kyllä tytöt ovat annetut hommat hoitaneet poikia paremmin, jotenkin hälläväliä menttaliteetti on pojilla suurempi??joten stemppiä nuoret veljet!!

Eli naiset tervetuloa (ja tottakai miehet myös) kun vain asenne on oikea ja halua oppia. En näe mitään estettä sille miksi nainen ei voisi menestyä tällä alalla siinä missä miehetkin. Ja jos halua oppimiseen on niin minulla on vaikka heti paikka auki oppimishaluiselle naiskuskille pääkaupunkiseudella.

Itsekin sain aikanaan mahdollisuuden kokeilla kaivuria kun aikani notkuin paikallisen koneyrittäjän hallilla ja muistan kuin eilisen kuin mahtava kone Akerman 14 oli vuonna -86 13v pojan käsissä :) ja siitä saakka on koneiden kanssa harrasteltu.
kuokkaeukko
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja kuokkaeukko »

koneprinsessas kirjoitti:Eli rivien välistä voi lukea, että lievällä tai vähemmän lievällä valehtelulla liikkeelle? :D

Myönnän, olen ehkä liian rehellinen. En halua tuottaa pettymystä työnantajalle, mutta asennetta löytyy. Tiedän, että handlaan homman, koska motivaatiota on oppia kaikki mahdollinen tältä alalta.
Ihan tuli mieleen tämä Taloussanomien juttu: Kumpi valehtelee enemmän edetäkseen, mies vai nainen?
koneprinsessas
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja koneprinsessas »

Hellurei ja hellät tuntheet!

Koneprinsessaki on vielä hengissä, joittenki vahingoksi :D

Olipas kuokkaueukko löytäny vallan mielenkiintosen jutun, mutta ei kyllä lopputulos yllättäny...

Chili, mikäs siellä on homman nimi nykysten?

Itellä nyt muutama kuukausi koulutusta takana ja mukavaa on ollu, yllätys yllätys, ainoana naisena. On käyty kaikenmaailman korttikoulutuksia niin Suomeen ko Ruottiinki ja tässä pitäs kesän pääle alkaa ettihmään työpaikkaa jostain, alkas olemaan teoriat pikkuhiljaa pulkassa.
Jos tullee jollekki mieleen joku, joka tarttis "oppipojaksi" kaivinkone- tai pyöräkonekuskia lähitulevaisuuessa niin täältä löytyy!

Ja kiitos miekkoset kannustavista sanoista, lämmittää sydäntä ja mieltä kummasti ja auttaa jaksamaan, välillä meinaa olla henkisesti raskasta yrittää pysyä kärryillä tuossa miesten logiikassa. Mutta kyllä se siitä, ko vaan pitää mielessä, ettei siinä juuri ole sitä logiikkaa ;)

Kävikös kukhaan Oulussa kaivosmessuila? Mie käväsin, mutta oli aika laiha tarjonta ainaki näin konenaisen kulmasta katottuna. Toivottavasti syksyn sato Jyväskylässä on vähän parempi...

Nauttikaahan auringosta siellä konheitten kopeissa! :)
-nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää-
Jappi
Guru

Viesti Kirjoittaja Jappi »

koneprinsessas kirjoitti:
Ja kiitos miekkoset kannustavista sanoista, lämmittää sydäntä ja mieltä kummasti ja auttaa jaksamaan, välillä meinaa olla henkisesti raskasta yrittää pysyä kärryillä tuossa miesten logiikassa. Mutta kyllä se siitä, ko vaan pitää mielessä, ettei siinä juuri ole sitä logiikkaa ;)
Ohan siinä, putkinäkö päälle vaan niin helposti ymmärtää... Tunne on toisinkin päin samanmoinen, jos minä sanon kyllä tai ei, niin tarkoitan sitä,kirjaimellisesti. Se ei ole sama kuin ehkä, mahdollisesti tai epäilen. :lol: Ei sitten tarvitse ottaa liian vakavasti :)
Vastaa Viestiin