Uusavuttomuus
- Hullu-Jussi
- Guru
Re: Uusavuttomuus
Tämä oheinen varoituiskuva osui silmään Jontikan käyttöohjekirjassa. Vastaavia on nykyään jo lähes kaikissa, mutta kai amerikkalaiset valmistajat näitä viljelevät ahkerimmin. Kuvaa ihmetellessä muistin tämän viestiketjun uusavuttomuudesta. Tietyllä tapaa tässä itsestään selvistä asioista varottamisessa on kyse siitä, että ihmisten oletetaan olevan jo täysin avuttomia tai lähes idiootteja. (Ainakin amerikkalainen juristi olettaa.)
- Liitteet
-
- warning.jpg (10.29 KiB) Katsottu 5036 kertaa
Kunhan ei sitten yleistetä kaikkiin nuoriin tai vanhoihin. Tiedän niitä olevan paljon, jotka ovat vain konekuskeja ja vian tullen tosiaan puhelin kouraan ja koppiin makaamaan. Itsellä on urakoitsijan poikana aina ollut tapana olla mukana tekemässä ja siten tekemällä tullut paljon kaikkea opittua. Itse kuulun nuoriin konekuskeihin, mutta tosiaan vian ilmetessä aina alan itse sitä selvittää ja huoltomiehiä on ollut tapana käyttää vasta kun on joku liian vaativa remontti tai can-väylään/tietotekniikkaan liityvä vika.
Mutta nämä yleisimmät eli esim. letkun vaihto tulee aina tehtyä itse. Kesken töiden jos hajoaa, niin nopeammin saa koneen takaisin töihin kun itse irrottelee, hakee uuden ja lyö kiinni. Huoltomies ei tässä vaiheessa olisi vielä edes työmaalla kun on jo valmista. On se rahallinen säästö myös huomattava, ainakin huomannut joidenkin liikkuvien huoltoautojen ottavan aika kovaa taksaa normaalin työajankin hommista..
Mutta nämä yleisimmät eli esim. letkun vaihto tulee aina tehtyä itse. Kesken töiden jos hajoaa, niin nopeammin saa koneen takaisin töihin kun itse irrottelee, hakee uuden ja lyö kiinni. Huoltomies ei tässä vaiheessa olisi vielä edes työmaalla kun on jo valmista. On se rahallinen säästö myös huomattava, ainakin huomannut joidenkin liikkuvien huoltoautojen ottavan aika kovaa taksaa normaalin työajankin hommista..
Ei kai nyt sentään kukaan tilaa huoltomiestä vaihtamaan vuotavaa hytikkaletkua... Ainakaa mitään esim. puomistossa olevaa, ns. helpossa paikassa olevaa ?
Juu tuo letkunvaihto oli nyt vain yleisesti esimerkkinä. Koitin tarkoittaa vain sitä, että jos joku vika pysäyttää työt heti, tulee se omien kokemusten mukaan nopeammaksi korjata itse. Tietenkin riippuen vian laadusta tai osien saannista.Kontio kirjoitti:Ei kai nyt sentään kukaan tilaa huoltomiestä vaihtamaan vuotavaa hytikkaletkua... Ainakaa mitään esim. puomistossa olevaa, ns. helpossa paikassa olevaa ?
Mutta edellisellä sivulla lännenmies ainakin kirjoitti noista letkuvaihdon tilaamisesta.