Tunnelmallisia tai muuten vaan mukavia kuvia kaivinkoneista

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia

Re: Tunnelmallisia tai muuten vaan mukavia kuvia kaivinkonei

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 03 Syys 2019, 12:57

Männän varren putken sisään on laitettu kaksi putkea. Ylempi pää on kierteytetty männänvarren päätylenkkiin tehtyihin porauksiin. Porausten ulkopuolelle on sitten kiinnitetty letkujen päät. Alapäässä toinen putki on johdettu kulmanipalla männän yläpuolelle ja toinen päättyy männän alapuolelle. Tämä on vanha keksintö, jota on käytetty ainakin eräissä varhaisissa pyöräkuormaajissa.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1530
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Tunnelmallisia tai muuten vaan mukavia kuvia kaivinkonei

ViestiKirjoittaja jusape » 03 Syys 2019, 14:35

Niin että männänvarsi on putkea, eikä umpijöötiä ?
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5?, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
 
Viestit: 542
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Tunnelmallisia tai muuten vaan mukavia kuvia kaivinkonei

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 03 Syys 2019, 14:49

Kyllä se on ontto ja putken sisällä on erilliset hydeputket. Rakenteen ongelma on se, että männän kiinnitys varteen ei ole tarpeeksi luja. Kiinnitys ei tapahdu normitapaan isolla mutterilla, vaan sen sijaan neljällä sivulta päin kiinnitettävällä ruuvilla.

Koneen nykyisellä omistajalla on yksi tai kaksi rikkoutunutta sylkkää. Pyydän, että hän ottaa kuvan, missä rakenne näkyy. Hän myös mietti, että voisi tuoda Maxpoon näytille yhden sylinterin. Kuvan Fiskars on menossa Maxpoon veteraanikoneosastolle.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1530
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Tunnelmallisia tai muuten vaan mukavia kuvia kaivinkonei

ViestiKirjoittaja jusape » 03 Syys 2019, 20:48

Maxpoon en nyt ite miytenkään pääse, Sammin mäkikisa on lauantaina, ja Nuffissa on hiukan laitettavaa, lähinnä turvallisuuteen liittyviä juttuja ( turbolle imuilman tappoläpän rakentelu, turvavyön kiinnikkeiden muutos, keulimisrautojen vahvistamista/muutosta. Myös takarenkaiden vaihto ja moottorin sivupellit rakentaa, jos aika riittää .... )
Eikä täs kuitenkaan ole kuin 3pv enää aikaa .....
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5?, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
 
Viestit: 542
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelualue

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron