oma kone

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
komatzu
Aktiivinen käyttäjä

oma kone

Viesti Kirjoittaja komatzu »

nyt se tapahtu ostin oman konneen. vinkkejä tarvisin mistä saan töitä ja mikä ois oikee hinta. kone on komatsu pw180 yks rakennusliike lupastöitä hintaa 45 tunti ja rammerilta 5 ekee lissää. otin sen nyt alkuun ku muuta ei oo
yölento
Guru

Re: oma kone

Viesti Kirjoittaja yölento »

Kunta/kaupunki kannattaa kysyä kans.
Pyöräalustaisella voi tehdä paljon enemmän pikkuhommia kuin telakoneella ja esim. lumenkuormausta tms. näin talvella.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
komatzu
Aktiivinen käyttäjä

paljonko sitä uskaltaa kunnalta ja kaupungilta laskuttaa 40 ekee sopiva että ottasivat uuden miehen töihin
Hullu-Jussi
Guru

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Tuota, tuo rammerihinta tuntuu liian alhaiselta. Siinä mielessä, että 5 e on jo minun mielestä alle omakustannushinnan. Riippuu tietysti vasaran painosta, mutta mukaan ajattelisin kaikki oheiskustannukset ja yllättävät kustannukset, kuten kiven osuminen koneen ikkunaan ym. Mieluummin ehkä 20 kuin 15 e olisi mun näkemys. Sitten tykkäisin, että myös koneen hinta saisi olla isompi, mutta Oulun hintatason mukaanhan tässä tietysti mennään enkä siitä tarkemmin tiedä. Yleensä pyöräalustainen on ollut hieman kalliimpi kone saada työmaalle kuin tavallisempi telakone. Mutta jos 45:llä pärjää. niin sitten on hyvä niin.

Kaupunkien ja kuntien hinnat ovat ainakin maaseutupaikkakunnilla välistä käsittämättömän alhaisia. Ymmärrän kyllä, että koneelta vaadittava työkin on julkishallinnon töissä usein kevyempää. Ne kaupungit, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat kerran vuodessa tehneet päätöksen koneiden ottamisesta tarjousten perusteella. Nämä päätökset ovat kai yleensä julkisia, jos ne ovat lautakunnan tekemiä, joten tieto niistä näkyy monilla kunnilla netissä olevien pöytäkirjojen kautta. Usein kuitenkin hinnat ovat pöytäkirjojen liitteissä, joita ei nettiin ole laitettu. Luulisin, että kysymys on kuitenkin julkisesta tiedosta, joten liitteetkin olisi annettava nähtäviksi, jos niitä kysyy.

Sittenhän on noi sähkö- ja telekaapelityöt. Niitä saattaisi kannattaa kysyä, sillä pyöräalustainen on kaupunkioloissa juuri passeli kone monissa kaapelitöissä. Nykyisin niitä ei ainakaan täällä hoida enää itse sähkö- tai puhelinyhtiöt, vaan ne on ulkoistettu alihankkijoille. Mutta oman alueen verkonrakentajayrityksen nimen saa tietysti selville kysymällä.
ew150c
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja ew150c »

Mä en nyt vaan jaksa uskoa tuohon alkuperäisen kirjoittajan juttuihin.Ei kukaan pysty tuolla hinnalla tekemään konehommia edes oulussa.Rammeri on niin kallislaite ylläpitää että kun itse laskutan vanhasta rammer 52 vasarasta 30e+alv niin kyllä se +- 0 on lopputulos.Aina särkyy laseja niinkuin jo kerrottiin.Pikaliittimet kuluu.Kalvoja- pultteja-teriä- holkkeja- vaseliinia- varkaus vakuutus- kuskaus.Jos saa hakata pelkästään routaa 10h/pv niin sitten alkaa jäämään.Mutta jos se on sitä että tunti silloin ja tunti tuolloin niin +30e/h.
Ja koneen hinta:Jos osaat ajaa konetta niin saat vieralla laskuttaa 25-30e/+alv. silloin öljynvaihtoajankin juoksee tunnit.Ja löpöä palaa noin 10l/h niin laske mitä jää muihin kuluihin ja kassaan seuraavaa konekauppaa varten? En nyt rupea puhumaan omista hinnoista enempää koska niistä voi aina vääntää ilman todistetta.Mutta koneyrittäjänliitto tekee tutkimusta aiheesta->isohko pyöräalustainenkone siellä 52-65e/h+alv.Eli pyörii aina samoissa kun korjamolaskutus.
komatzu
Aktiivinen käyttäjä

no niin ny se tapahtu tännää ekapäivä rammeri hommia 8,5 tuntii ja huomenna jatkuu. nättiä hommoo
komatzu
Aktiivinen käyttäjä

tännää ei saanu rammeroia ku 5 tuntii. loppupäivä rokulia.http://www.tyrnava.fi/d5web/kokous/2012906-11.HTM tuollaratas alustainen kaivuri 38 ekee tunti niin on mulla kyllä hinnottelu omasta mielestä kohallaa
Hullu-Jussi
Guru

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Näyttää Tyrnävällä olevan aika edukasta konetyö. :? Mutta mikä minä oikeen olen tuota arvostelemaan. Jos hengissä pysyy noilla hinnoilla ja homma toimii, niin silloin tilanne on hallinnassa. Ja onhan se toki niin, että jos käytettyja koneita onnistuu hankkimaan sopivan alhaiseen hintaan, voi aika pienellä tuntihinnalla vielä tienata. Ja sitten eri työt ovat erilaisia. Monelle varmaan on tuttuja sellaiset keikat, jolloin enintään ollaan tekevinään jotakin. Viime talvena katselin hieman kateellisena erään firman kurottajaa, jolle kaikkein suurin osa tunneista kuukauden ajan kertyi odottamisesta.

Mutta hyvä, että Komatsulle on ollut töitä.
jani1
Guru

Viesti Kirjoittaja jani1 »

Halvalla menee. Minä en edes tolla harraste åkerilla tuolla hinnalla lähtis mihinkään
mutta hyvähän se on että joillain on töitä vaikka halvallakin :)
belarus mtz-50 67
Ex belarus mtz-521 4x4 75
Ex åkerman h12b 76
http://www.belkku.fi
kampiveivi
Guru

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Tiedänpä eräänkin kaivinkoneyrittäjän joka länkärin rataskoneella 35e+alv on kaupungille tehnyt hommia. Totesi vaan että on se tolla vanhalle koneella ihan hyvin hänestä.... Samaan aikaan uuden karhea 180 volvo seisoi pihalla. Sillä volvolla ois saanu tehdä töitä korkeammalla tunti hinnalla. Ja kyse ei ollut siitä että sille volvolla ei ois ollut hommia. Yksi mies ei vain voi monella koneella yhtäaikaa kaivaa... Eipähän se mun pään särky ole miten kukin tekee. Mutta joskus kyllä ihmetyttää joidenkin ratkaisut. :roll:
Täällä "ei ruuhka Suomessa" monesti nuo konetyön hinnat saattaa tippua aika alas. Hinta hyvinkin on suhteessa miten on kaivinkoneyrittäjiä paikkakunnalla. Naapuri paikkakunnalla saattaa olla hyvinkin "suolaset" hinnat kun yrittäjiä on vähän.
Vastaa Viestiin