Mikäs venttiilli se tämä on?

Keskustelua työlaitteista

Mikäs venttiilli se tämä on?

ViestiKirjoittaja Tumaska » 08 Marras 2015, 19:24

Tämä on varmaan yleistä tietoa mutta minulle aivan uutta... :shock:

Traktorin takarenkaassa on tällainen venttiili (kts. kuva). Se on siis normiventtiiliä isompi mutta päällä on tuollainen sovite/hattu.

Sovitteeseen sopii tavallinen ilmantäyttöpilli. Ongelma on nyt se, että toisesta takarenkaasta puuttuu tuo sovite/hattu. Jotta pääsisin ruuvailemasta sovitetta renkaasta toiseen niin saako tällaista ostaa jostakin? Onko tälle osalle jokin virallinen nimi?

Kiitos vinkeistä ja infosta jo etukäteen!

Kuva
Tumaska
Aktiivinen käyttäjä

Re: Mikäs venttiilli se tämä on?

ViestiKirjoittaja savimies » 08 Marras 2015, 19:57

Kyllä noita on rengasliikkeissä jotka touhuavat työkoneiden renkaiden kanssa. Virallista nimeä en nyt osaa sanoa, se on vain supistin kappale isolta venttiililtä tälle normi koolle. Jos menee vaikeaksi löytää läheltä niin mulla pitäs olla noita.
Maansiirtokonepurkaamot Maansiirtopalvelu Ky ja Vetoko Oy. Twitter: @konepurkaamo Facebook: maansiirtopalvelu ky
savimies
Guru

ViestiKirjoittaja Tumaska » 08 Marras 2015, 21:01

Hyvä juttu, kiitos infosta. En ole ennen törmännyt tuollaiseen jättiventtiiliin enkä Googlellakaan löytänyt tietoa.
Onneksi on foorumi :D
Tumaska
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Tumaska » 10 Marras 2015, 15:08

No nyt löytyi Internetistä mitä olin etsimässä.
Löytyy paljon osumia hakusanalla "Large Bore to Standard Bore Tire Valve Adapter, Cap Style".

Saatavilla eBaysta ja muualta. Tässä pari linkkiä jos joku joskus sattuu etsimään samaa.

http://www.ebay.com/itm/Large-Bore-to-Standard-Bore-Tire-Valve-Adapter-Cap-Style-/121325267798?rmvSB=true

http://www.tyre-equipment.co.uk/acatalog/Bag--5--Large-Bore-Reducers--cap-type--BT5526_5.html#SID=102

Kiitos vinkeistä!
Tumaska
Aktiivinen käyttäjä

Paluu Työlaitteet