edessä koneen hankinta
-
åkermannuori
- Aktiivinen käyttäjä
- Viesti:
edessä koneen hankinta
Elikkä suunnitelmissa olisi åkerin rinnalle hankkia vähän uudempaakin kalustoa ja olen tässä yrittänyt pähkäillä merkkiä, volvoa olen suunnitellut mutta nyt olen vain huomannut että hyundai on melko samannäköinen vehe ainakin ulkopuolisesti kuin volvo. Eli onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? ja muutenkin voisi laittaa mielipiteitä ja perusteluja niitä tukemaan mikä olisi "viisas" hankinta 16-18t painoluokan koneissa ikäluokka 2000-2006
Re: edessä koneen hankinta
volvo åkerin jälkeläinen

Samsung=Volvo, Huihain sukulaisuus taitaa rajoittua alkuperämaahan tuon Samsungin kanssa.åkermannuori kirjoitti:Elikkä suunnitelmissa olisi åkerin rinnalle hankkia vähän uudempaakin kalustoa ja olen tässä yrittänyt pähkäillä merkkiä, volvoa olen suunnitellut mutta nyt olen vain huomannut että hyundai on melko samannäköinen vehe ainakin ulkopuolisesti kuin volvo. Eli onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? ja muutenkin voisi laittaa mielipiteitä ja perusteluja niitä tukemaan mikä olisi "viisas" hankinta 16-18t painoluokan koneissa ikäluokka 2000-2006
-
åkermannuori
- Aktiivinen käyttäjä
- Viesti:
volvoissa kuulemma aikapaljon sähköongelmia (samsung mallien jälkeen olevissa volvoissa)
Olet varmaan telakonetta hankkimassa? Omat kokemukset on enemmälti pyörävehkeissä,mutta kokemuksia.... Volvolta ei suostuttu myymaan meille nk. a-sarjan volvoa koska se olis ollu niin huono ettei sen koneen jälkeen olisi tarvinu kauppoja tehdä. Sit kun volvon B-sarja tuli markkinoille niin sellainen ostettiin ja oli luja kone,7500tuntia mittariin ilman mitään ongelmia,edes letku vikoja. Sit ajoin jonkun kuukauden 290Btela volvoa ja se pelasi ihan ok,laturi,startti ja polttoainepumppu,turbo oli vikoja. Ja tunteja koneessa oli jotain 14000. Nyt on volvo ja lieberi ja molemmat on ok koneita pyöräalustaisina,toisessa on jotain paremmin kuin toisessa ja kumpaa ajaa enemmän niin pitää sitä parempana. Siskon ukko on hyndain merkkiasentaja ja sanoi että se järkevästi rakennettu kone,ainakin asentajan silmissä. Eikä moittinu huonoksikaan. Ainakin tässä pääkaupunkiseudulla kenellä tiedän olevan tuoreita hyndaita ovat myös pitäneet niistä.
Lännen M316
- Hullu-Jussi
- Guru
Volvolla oli eräitä ongelmia ainakin eräissä A-sarjalaisissa. Oliko niin, että Volvoja tehtiin sekä Konzissa Hanomagin tehtailla että Samsungin tehtailla. Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että juuri Konzin koneiden kanssa oli aluksi ongelmia. B-sarja sitten korjasi tilannetta. Näissä Volvoissa on mielestäni yksi oleellinen ero verrattuna Åkermanin aikana suunniteltuihin koneisiin: Oleellinen osa koneen ohjausta tapahtui uusissa Volvoissa mikroprosessoreja sisältävien elektroniikkajärjestelmien avulla. Näissä systeemeissä ilmeneviä vikoja on melko mahdoton selvittää ilman valmistajan testilaitteita eli ollaan hyvin riippuvaisia huoltoverkoston avusta. Tämä koskee tietysti muitakin nykyaikaisia kaivinkoneita. Siksi käytetyn koneen omistajalle on suuri merkitys sillä, miten helposti huoltopalveluita on saatavissa ja millaiseen hintaan. Itse ei elektroniikkavioissa paljoa pysty tekemään. Jos olisin ostamassa noin 10-vuotiasta konetta tekisin oikeastaan valintaa huoltojen välillä ennemmin kuin koneiden välillä. Olen sanonut tämän täällä ennenkin mutta tulkoon taas kertaalleen sanotuksi: Kaikilla nykyaikaisilla kaivinkoneilla kaivaa kyllä aika mukavasti. Konemerkkikohtaiset erot ovat siinä suhteessa lopulta aika pieniä. Samoin teknillinen luotettavuus on ollut pääasiassa hyvällä tasolla.
Tosin yksi asia on sellainen, mikä tuo koko ajan isompia kustannuseroja koneiden välille: polttoaineen kulutus. Tässä suhteessa Pillarilla oli vuosituhannen vaihteessa hieman huono maine. Oliko maineessa sitten kuinka paljon todellisuuspohjaa on hiukan vaikea sanoa.
Tosin yksi asia on sellainen, mikä tuo koko ajan isompia kustannuseroja koneiden välille: polttoaineen kulutus. Tässä suhteessa Pillarilla oli vuosituhannen vaihteessa hieman huono maine. Oliko maineessa sitten kuinka paljon todellisuuspohjaa on hiukan vaikea sanoa.