Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
jusape
Guru
Viestit: 810
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

Paikalliskaupassa ei ollut toimitusdiiliä mobilin kanssa, vastaava muu ölppi, muilta toimittajilta selvityksen alla. Palaan asiaan, kun öljyasiat suodattuu kirkkaammiksi ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Minulle myytiin netissä delvac 1240 20l pönttö, mutta sitten myyjä ilmoitti että Mobil ei tuo kyseistä öljyä enään maahan.

Alla myyjän selitys korvaavalle ei niin sopivalle öljylle..

"Detroit Dieselin kaksitahtisissa dieselmoottoreissa, eritonen mallien 53, 71, ja 92 kohdalla johtuen valmistajan asettamasta tiukasta sulfaattituhka pitoisuus (max 0.8%) – Delvac 1640 pitoisuus ylittää tämän rajan."

Eli Mobililta ei saa Suomessa sopivaa öljyä näille koneille..

Mitäs sitten, pitääkö öljy hakea ulkomailta, vai löytyisikö joku sopiva öljy joltain muulta merkiltä.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
jusape
Guru
Viestit: 810
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Moi taas, yksi asteisuus on tässä kaksitahti diesel öljyssä tärkeintä. Siksi esim D 40 jota edellä suositeltiin. Maahan tuojan huolto kurssilla meidän aloittelivien nöösien päihin teroitettiin että ette sitten koskaan laita moni aste öljyä kaksitahti dieseliin. On tästä kulunut jo vuosi kymmeniä, mutta taitaa päteä vieläkin.
jusape
Guru
Viestit: 810
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tota Power D 40 öljyä ite nyt keväällä tilasin, kun Mobil 1240 saatavuus oli olematonta , n. 70€ 20L pönä.
Vaikkei paljoa käyttötunteja olekkaan kertynyt, mut liki 5v vanhat öljyt kuitenkin jo, moottorin säilytys kesällä ulkosalla, talvella kylmäs hallissa, niin ei lie pahasta jo vaihtaa.
Öljy on kuitenkin halpaa hoitoa vs koneremontti ....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Mitenköhän periin saa oikeat määrät öljyä ja kuinka paljon se oikea määrä on.

Kyljessä olevasta reiästä saa menemään ehkä 50% siitä mitä ulos tuli (noin 14 litraa).

Voisin lisätä vastaavan määrän ulos tuli napojenkautta, kun vetaritkin on vielä irti.

Manuaalissa kerrotaan vaikka mitä muttei tuota oleellista asiaa paljonko öljyä perät vaatii.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Onkohan se näiden gradallienkin kanssa silleen että nuo auto alustat ovat tavallaan oma osuutensa. Sen vissiin on valmistanut joku näistä asiaan omistautuneista tehtaista samalla tapaan kuin auto nostureissakin. Muutamissa nostureissa mitä olen nähnyt on ollut oma manuaali alustaa varten. Samaten moottoria varten ovat silloin aikoinaan laittaneet erillisen manuaalin, missä moottorin korjaukseen ja huoltoon kuuluvat asiat kerrottu.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Perissä oli kolme roppua ja löytyihän se oikeakin.

Manuaali sanoo myös että viimeisenä lisätään kaksi pinttia peränpäällä olevaan kardaanin tulo-osaan.

Alaos on Duplex gr 6x4 kuorma-auto..

Molemmista peristä tuli jonkin verran metallisilppua mutta etummaisessa lojuu pohjalla noin 10x20x40mm metallinpalanen. Eli pitänee nuo perät avata..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

DD 371 kaikki kolme pumppusuutinta jumissa.

Youtubessa tälläinen dd pumppusuuttimien jumin avaamisesta:

https://youtu.be/sJA4tK3B4Og

Taitaa olla ihan kohtalainen ohje.. vai mitä sanoo tietäjät.

Avasin venttiilikopan kun Jusape Okrassa ohjeisti mitä sen alta pitää tarkistaa..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
jusape
Guru
Viestit: 810
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja jusape »

Oikeastaan ei yllättänyt, et jumis on. Olis yllättänyt, ellei olis ollut .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Vastaa Viestiin