Hitachi 110m.

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista

Re: Hitachi 110m.

ViestiKirjoittaja nyyssönen » 25 Elo 2019, 13:21

Paikkakunta olisi heinävesi.
Tässä on minun s-posti osoite janne.81@luukku.com, laita mulle viestiä niin tuumataan asiaa tarkemmin.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja nyyssönen » 29 Elo 2019, 17:33

Jännitys tiivistyy..... Saako hitachin puomin tyveä enää välyksettömäksi? :)
Kone viety tänään rautalammille "lääkäriin", korvakot holkitetaan, uusi tappi, uudet helat ja samalla nostosylintereiden alapäille sama homma kun niissäkin välystä jo oli.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Diesel Power » 29 Elo 2019, 18:03

Onneksi on keksitty aarporaaminen...
Mitenkä vahinko on päässyt sattumaan, elikkä oliko siihen joku tekninen syy niin kuin rasvarin syöttö vika tai sellanen?
Diesel Power
Guru

ViestiKirjoittaja nyyssönen » 29 Elo 2019, 18:48

Koneessa ei ole rasvaria ja keväällä kun konetta koeajoin niin väljää ei ollut kovin paljoa.... Entisen omistajan voitelun huolellisuudesta ei ole tietoa, itse olen kerran päivään yrittänyt muistaa homman tehdä.
Voi kyllä olla että minun keväällä käyttämä vaseliini oli pikkuisen liian ohkaista tappien voiteluun ja se ratkaisi pelin.
Tunteja on 7600 mittarissa.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja nyyssönen » 17 Syys 2019, 08:53

Remontti onnistui hyvin ja väljät paikat on nyt kunnossa....
On vaan näihin lyhyt peräisiin koneisiin todella hankala ja kallis tehtävä koko homma, joutui ottamaan ohjaamon kokonaan pois ja muuta mukavaa.☹️
Tästä eteenpäin menee kendalin kunnon vaseliinia vähintään kerran päivässä tappeihin.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Diesel Power » 17 Syys 2019, 09:15

Sitä aattelinkin että mitenkä niihin korvakkeisiin siinä oikeen pääsee käsiksi kun ovat siellä keskellä konetta. Vaan niin se lyhyt peräsessä on vaikeampaa päästä moottoriinkin. Perä puntti nyt järestään on otettava alas ja melkonen kasa peltejä ja tukirautoja.
Diesel Power
Guru

ViestiKirjoittaja nyyssönen » 17 Syys 2019, 16:50

Ahtaat on paikat näissä vehkeissä tehdä remonttia melkein joka kohdassa.... Olen kauhulla katsellut esimerkiksi noita letkuja muutamissa paikoissa. :(
Jo pelkästään jäähdyttimien puhdistus eka kertaa mietitytti kummasti, ne saa onneksi pitkällä paineilmapistoolilla joten kuten puhtaaksi ja kunnon puhdistukseen sitten joutuu jo purkuhommiin.
Näin jälkikäteen ois ehkä pitänyt ostaa normaaliperäinen kone.... Ei vaan keväällä ollut oikein hirveästi enää käytettynä myynnissä hyviä metsäalustaisia koneita.
Onneksi kone on vielä kohtalaisessa kunnossa ja talvella on aikaa tehdä ennakoivaa remonttia/huoltoa jos vaan kassa sen kestää.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Harri_82 » 17 Syys 2019, 22:37

Se riippuu paljon porasta et tarviiko ottaa hyttiä pois. Mitä viimeks lyhyt peräsiä 235 porattu nii hyde- ja polttoainesäiliö pois ja vähän peltejä nii mahtuu poraan. Puomi nostetaan ylös ja ajetaan taakse js tuetaan siihen nii mahtuu työskenteleen. Voi olla et joka merkissä ei oo nuin hyvin tilaa ku näissä minkä kans mä häärin. Porari joka meille tekee hommat on hinnotellu reiän koon mukaan työt eikä tuntien mukaan. Tietenki erikoistapauksia joutuu tekemään tuntivelotuksella
Harri_82
Aktiivinen käyttäjä

Edellinen

Paluu Kaivukoneet