Punpun paineet
Re: Punpun paineet
Pumppua säätävä ls-paine voi olla postitiivinen tai negatiivinen riippuen lohkosta. Osa koneista nostaa ls-paineen kun halutaan pumppu kulmille ja toisissa ls-paine tipahtaa liki nollaan kun halutaan pumppu kulmille. Ei se pumppu pelaa sinne päinkään jos ei nouse maksimipainekkaan ton ylemmäs.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Touko 2019, 21:03
Re: Punpun paineet
En sitä sillä lailla pysty sanomaan tuntuuko olevan kuormaa ei mustaa savua ainakaan tule
Olen tämän koneen huutokauppa com hiljattain ostanut ja kunnostellut
Mutta kyllä siellä kuormaa täytyy olla kun 150 bar on pumppu lämpiää hirmu kuumaksi kun hetken käyttää
Pumpun poistoputkikin lämpiää heti se, joka menee pumpusta suoraan tankkiin
Pikkusen olen kokeillut kaivaa kyllä se onnistuu ei varmaankaan täydet tehot ole
Kun kokeilen maksimi paineita mitata heilahtaa mittari 260 paikkeilla mutta kierrokset heti tippuu
Se LS ohjausputki joka tulee ohjausyksikösta pumppuun näyttää 0 painetta
Olen tämän koneen huutokauppa com hiljattain ostanut ja kunnostellut
Mutta kyllä siellä kuormaa täytyy olla kun 150 bar on pumppu lämpiää hirmu kuumaksi kun hetken käyttää
Pumpun poistoputkikin lämpiää heti se, joka menee pumpusta suoraan tankkiin
Pikkusen olen kokeillut kaivaa kyllä se onnistuu ei varmaankaan täydet tehot ole
Kun kokeilen maksimi paineita mitata heilahtaa mittari 260 paikkeilla mutta kierrokset heti tippuu
Se LS ohjausputki joka tulee ohjausyksikösta pumppuun näyttää 0 painetta
Re: Punpun paineet
Nyt vaikuttaa siltä että pumpun säädin ei säädä pumppua minimikulmalle tai sitten ei yksinkertaisesti säädy mikä voi johtua kulmalevyn kulumisesta/hajoomisesta.
Nopea kuumeneninen tollasiin lämpötiloihin viittaa vuotoon itse pumpun elementeissä mikä voi johtua siitä että männät pumpussa on kuluneet tai joku männistä hajonnut ja toi kotelovuotolinjan siis se poistoputki lämpeneminen viittaa myöskin reippaaseen sisäiseen vuotoon.
Nopea kuumeneninen tollasiin lämpötiloihin viittaa vuotoon itse pumpun elementeissä mikä voi johtua siitä että männät pumpussa on kuluneet tai joku männistä hajonnut ja toi kotelovuotolinjan siis se poistoputki lämpeneminen viittaa myöskin reippaaseen sisäiseen vuotoon.
Re: Punpun paineet
Taannoin konekansan foorumilla oli isommankin ja pidempiaikaisen pohdinnan ongelmana NH TM 135 koneen mäntäpumpun toiminnan pumppuongelmat, ja hydrauliikan varoarvon n.190bar, löi paineet jopa yli varoventtiiliarvon lukemiin n.260-270bar, ja jäi myös "paineet" päälle melko usein ja ajoittain.
Lopulta syyksi sitten paljastui pumpun kulmasäätöventtiilin esiohajuspaineen haljennut pesä ( erittäin vaikea oli kait silmin havaita poretta ), josta itse korkeapainepuolen pumppupaineet pääsi "Säätelemään" mäntäpumpun paineita, omia aikojaan, tarpeettomasti, vaikkei hydrauliikkaa siis edes käytetty mitenkään.
Lopulta syyksi sitten paljastui pumpun kulmasäätöventtiilin esiohajuspaineen haljennut pesä ( erittäin vaikea oli kait silmin havaita poretta ), josta itse korkeapainepuolen pumppupaineet pääsi "Säätelemään" mäntäpumpun paineita, omia aikojaan, tarpeettomasti, vaikkei hydrauliikkaa siis edes käytetty mitenkään.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...