Kirjoittaja jusape » 21 Heinä 2019, 00:31
Taannoin konekansan foorumilla oli isommankin ja pidempiaikaisen pohdinnan ongelmana NH TM 135 koneen mäntäpumpun toiminnan pumppuongelmat, ja hydrauliikan varoarvon n.190bar, löi paineet jopa yli varoventtiiliarvon lukemiin n.260-270bar, ja jäi myös "paineet" päälle melko usein ja ajoittain.
Lopulta syyksi sitten paljastui pumpun kulmasäätöventtiilin esiohajuspaineen haljennut pesä ( erittäin vaikea oli kait silmin havaita poretta ), josta itse korkeapainepuolen pumppupaineet pääsi "Säätelemään" mäntäpumpun paineita, omia aikojaan, tarpeettomasti, vaikkei hydrauliikkaa siis edes käytetty mitenkään.
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...