Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

Keskustelua kaivurikuormaajista

Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja Gebes » 17 Touko 2014, 20:23

Nonniin.
Ogelma on siis sellainen että kun kaivuupuomin vetää ääriasennostaan konetta kohti niin ensin tulee löysät omalla painolla ja sitten viiveellä vasta alkaa tapahtumaan.
TODELLA ärsyttävä oire kun koittaa esim. tasoitella ja siistiä luiskakauhalla ojia tms. missä pitäisi saada heti kaivuu ja pääpuomi mukaan.
Liittimet tutkittu. Venttiilipöydän karoihin laitettu uudet o-renkaat. Uus öljypumppu. Oiskos ideoita seuraavaan siirtoon?
Ko. linjasta ei ole ryöstetty mitään.
Gebes
 
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2011, 22:20

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja jani1 » 17 Touko 2014, 20:47

Onko öljymäärä säiliössä oikein?
belarus mtz-50 67
Ex belarus mtz-521 4x4 75
Ex åkerman h12b 76
http://www.belkku.fi
Avatar
jani1
Guru
 
Viestit: 166
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 11:14
Paikkakunta: tenhola

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja RH 6 » 17 Touko 2014, 22:36

Monesti karojen sisällä tai jossain muualla venttiilipöydässä on täytösventtiilit, jotka pitävät huolen sylinterin täytöksestä, jos pumppu ei ehdi täyttää sylinteriä painovoiman vetäessä puomia alas. En tunne Fordia, mutta ihmettelisin, jos ei löytyisi jotain sellaista ominaisuutta.

Toinen vaihtoehto on laittaa varrenlinjaan vastusvastaventtiili, jolla alaslaskunopeutta voi rajoittaa sille tasolle, että pummpu ehtii täyttämään sylinterin.
RH 6
Aktiivinen käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:49

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja Gebes » 18 Touko 2014, 07:23

Öljyä on.
Eikös nyt kyseessä ole englannin kielellä: Anti cavitation valve????
Mistäs kohin noita täytösventtiilejä etsitään. Kuvassa on lohko nro 4 kyseisen toiminnon venttiili.
Siinähän ei ole kuin linjapaineen venttiili. Ei tota Anti cavitationia???
Liitteet
foord.png
Venttiilipöytä
foord.png (122.22 KiB) Katsottu 4811 kertaa
Gebes
 
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2011, 22:20

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 20 Touko 2014, 10:36

Ei välttämättä ole 655 C:ssä täytösventtiiliä. Ei sitä ollut aina kaikissa alkupään hydraulikaivinkoneissa. Varmistusta esiaan en saanut, sillä en löytänyt hydrauliikkakaaviota tuohon malliin.
Ja vaikka venttiili olisikin, ei se aina kokonaan poista ongelmaa. Joissain uusissakin koneissa olen sopivissa olosuhteissa tuon tyhjäliikkeen havainnut. Tavallisesti ilmiö lisääntyy iän myötä. Kuluneet tiivisteet sylkässä päästävät herkemmin ilmaa ohitseen.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1477
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja RH 6 » 20 Touko 2014, 23:40

Kokeile laittaa säädettävä vastusvastaventtiili varrenpuolen linjaan niin päin, että kuristaa poistuvaa öljyä. Passaat sillä vauhdin sellaiseksi, ettei tyhjiötä pääse tulemaan. Pitäisi olla suhteellisen helppo kokeilu.

Joskus kun tein itse kaivurin, niin vastaavaa ongelmaa oli siinäkin. Tuolla venttiilillä se korjaantui. Esim. puutavaranostureissa oli myös ainakin aiemmin käytössä tuollainen ratkaisu.

Vastusvastaventtiili on parempi kuin kiinteä kuristin, koska ei ahdista toisin päin öljyn kulkua.
RH 6
Aktiivinen käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:49

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja Gebes » 04 Kesä 2014, 18:17

Tuo taitaa vaan kuumentaa turhaan.
Gebes
 
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Marras 2011, 22:20

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja yölento » 05 Kesä 2014, 08:02

Sitten se on vaan elettävä asian kanssa jos tarjotut korjaukset tuntuvat turhilta/huonoilta.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
yölento
Guru
 
Viestit: 196
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja RH 6 » 06 Kesä 2014, 00:29

En usko, että se kuristus kuumentaisi liikaa, kunhan katsoo sopivan säädön. Toisaalta voinet varmaan lisätä ulkopuolisin täytösventtiilinkin, jos kuristus ei tunnu hyvältä idealta. Jos liike tuntuu holtittoman nopealta, silloin kuristus on parempi ratkaisu.

Molemmat ehdotukset on suhteellisen helppo testata. Jos toimii, niin tekee vasta sitten sen siistin lopullisen version.
RH 6
Aktiivinen käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:49

Re: Ford 655C ilmaa hydrauliikassa??

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 06 Kesä 2014, 13:58

Juuri samoin tekisin kuin RH6 tuossa kirjoitti.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1477
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Seuraava

Paluu Kaivurikuormaajat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa