Sivu 2/2

Re: Huddig vs Lännen

ViestiLähetetty: 22 Joulu 2014, 10:44
Kirjoittaja Hullu-Jussi
Liikennetraktoriksi se minun muistikuvan mukaan on rekisteröity, mutta en nyt kehdannut soittaa tehtaalle ja kysyä. Epäilen, että nykyisten ajoneuvosäännösten kanssa se on pakko rekisteröidä liikennetraktoriksi, jos kärryn kok.paino tulee yli 10 tonnin. Hydraulinen runko-ohjaus taitaa myös edellyttää, että on rekisteröity liikennetraktoriksi. Tästä rekisteröinnistä on seurauksena tietysti monia hankaliakin velvoitteita, mutta pääseehän sillä sitten 40 sijaan 50 km/h. Jos sitten siihen hommaa lisäksi liikenneluvan, niin saa täysin laillisesti kuljettaa toiselle kuormia maksua vastaa.

Re: Huddig vs Lännen

ViestiLähetetty: 22 Joulu 2014, 11:41
Kirjoittaja James82d
Unohdin tuon runko-ohjauksen kun oma raina C20 on kiinteärunkoinen. Rekisteröity teollisuus traktoriksi, tosin ei enää aktiivikäytössäkään... :roll:

Re: Huddig vs Lännen

ViestiLähetetty: 24 Joulu 2014, 00:26
Kirjoittaja tkane
Aivan oikea muistikuva Hullu-Jussilla on, liikennetraktoriksi se on rekisteröity. Aivan älytön tämä Suomen lainsäädäntö, moottorityökoneessa ei edes etukuormaajan kauhassa saa kuljettaa soraa kun liikenteessä ajelee.

Re: Huddig vs Lännen

ViestiLähetetty: 24 Joulu 2014, 12:59
Kirjoittaja steyr
tkane kirjoitti:Aivan oikea muistikuva Hullu-Jussilla on, liikennetraktoriksi se on rekisteröity. Aivan älytön tämä Suomen lainsäädäntö, moottorityökoneessa ei edes etukuormaajan kauhassa saa kuljettaa soraa kun liikenteessä ajelee.

Onneksi ovat sellaisen poikkeuksen laittaneet lakiin, että hiekoituskauhassa saa olla alle 2 kuutiota sepeliä/hiekkaa. Enemmänkin kait saisi olla, mutta sitten pitää käyttää dieseliä tai maksaa päivämaksu, joka on työkoneessa aika suuri(100€) verrattuna traktoriin(5€). http://www.trafi.fi/filebank/a/1335175934/5bb1d6b56c37618ab6d627ae6824fc4e/9538-Po_traktorissa.pdf