Valmet 9000S

Keskustelua kaivurikuormaajista

Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja valmet9000 » 30 Loka 2017, 19:28

Muunnin puskee paineella öljyt pihalle, voisiko olla putsarin tukkeutuminen, tai imusihti...kuulemma sellainen on. Vetoa ei ole eteen, eikä taakse.
Öljyt vähänä, ei kuitenkaan kannata laittaa ennen kuin vika selviää, mistähän apu!
valmet9000
 
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja Diesel Power » 31 Loka 2017, 08:38

Kovasti vähänä jos on öljyt niin ei sikskään varmaankaan kulje. Ei riitä öljyn paineet vähillä öljyillä. Muuntimesta jos lykkää öljyä akselin stefasta niin onko stefa pullahtanu ulos taikka huuli revenny? Ei kai se muuten sieltä muuntimesta voi tulla.
Avatar
Diesel Power
Guru
 
Viestit: 279
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja valmet9000 » 31 Loka 2017, 13:31

tulee paineella täyttöaukosta...
valmet9000
 
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 31 Loka 2017, 14:10

Täyttöaukosta???? Kauanko moottorin täytyy olla käynnissä ennen kuin öljyä alkaa tulla täyttöaukosta? Onko öljy vaahtoontunut?
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja valmet9000 » 31 Loka 2017, 14:33

ei kauankaan....eli aika heti, en ole uskaltanut pitkään käyttää... pitää koekäyttää onko vaahtoa, vai ei...onko merkki tukosksesta jos vaahtoontuu?
valmet9000
 
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja Hullu-Jussi » 31 Loka 2017, 14:55

Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
 
Viestit: 1503
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja jusape » 31 Loka 2017, 16:14

Hullu-Jussi kirjoitti:Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.


Samat ajatukset mullakin tuli. Liika vähäinen öljymäärä voi myös aiheuttaa kyl sen et jokin ratas, jonka pitäis olla kokonaan öljyn seassa, on osin öljynpinnalla ja ikäänkuin pumppaa ilmaa öljyyn josta sen sitten pumppu imee, ilma-öljyseoksen ....
Tai sitten imuaukolle ei yksinkertaisesti ehdi tarpeeksi öljyä valumaan, ja horii ilmaa, ja vaahtoaminen kun alkaa, se pysyykin hetken vaahtona .....
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile type HP -53, Nuffit: Universal Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
 
Viestit: 491
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Valmet 9000S

ViestiKirjoittaja valmet9000 » 31 Loka 2017, 19:05

kiitoksia tiedoista....tutkitaanpa tarkemmin :)
valmet9000
 
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2017, 18:00


Paluu Kaivurikuormaajat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa