Sivu 1/1

Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 30 Loka 2017, 19:28
Kirjoittaja valmet9000
Muunnin puskee paineella öljyt pihalle, voisiko olla putsarin tukkeutuminen, tai imusihti...kuulemma sellainen on. Vetoa ei ole eteen, eikä taakse.
Öljyt vähänä, ei kuitenkaan kannata laittaa ennen kuin vika selviää, mistähän apu!

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 08:38
Kirjoittaja Diesel Power
Kovasti vähänä jos on öljyt niin ei sikskään varmaankaan kulje. Ei riitä öljyn paineet vähillä öljyillä. Muuntimesta jos lykkää öljyä akselin stefasta niin onko stefa pullahtanu ulos taikka huuli revenny? Ei kai se muuten sieltä muuntimesta voi tulla.

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 13:31
Kirjoittaja valmet9000
tulee paineella täyttöaukosta...

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 14:10
Kirjoittaja Hullu-Jussi
Täyttöaukosta???? Kauanko moottorin täytyy olla käynnissä ennen kuin öljyä alkaa tulla täyttöaukosta? Onko öljy vaahtoontunut?

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 14:33
Kirjoittaja valmet9000
ei kauankaan....eli aika heti, en ole uskaltanut pitkään käyttää... pitää koekäyttää onko vaahtoa, vai ei...onko merkki tukosksesta jos vaahtoontuu?

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 14:55
Kirjoittaja Hullu-Jussi
Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 16:14
Kirjoittaja jusape
Hullu-Jussi kirjoitti:Vaahtoamisella tarkoitan oikeastaan enemmän sitä, että öljyn joukkoon tulee paljon ilmaa pieninä kuplina, jolloin sen tilavuus kasvaa herkästi niin paljon, että öljyä alkaa tulla ulos vaihteistosta. Syynä voi olla pumpussa tai imukanavassa oleva vika, joka päästää ilmaa menemään pumppuun tai myös se, että vaihteistossa jokin pyörivä osa koskettaa öljyyn ja vatkaa sitä.


Samat ajatukset mullakin tuli. Liika vähäinen öljymäärä voi myös aiheuttaa kyl sen et jokin ratas, jonka pitäis olla kokonaan öljyn seassa, on osin öljynpinnalla ja ikäänkuin pumppaa ilmaa öljyyn josta sen sitten pumppu imee, ilma-öljyseoksen ....
Tai sitten imuaukolle ei yksinkertaisesti ehdi tarpeeksi öljyä valumaan, ja horii ilmaa, ja vaahtoaminen kun alkaa, se pysyykin hetken vaahtona .....

Re: Valmet 9000S

ViestiLähetetty: 31 Loka 2017, 19:05
Kirjoittaja valmet9000
kiitoksia tiedoista....tutkitaanpa tarkemmin :)