Kauhojen pikakiinnikkeet

Keskustelua kaivurikuormaajista

Kauhojen pikakiinnikkeet

ViestiKirjoittaja James Dean » 15 Marras 2010, 00:59

Kauhojen pikakiinnikkeitä on montaa laatua.. NTP10, s60 jne :oops:

Millä ne erottaa toisistaan ja löytyykö jostain selvää kuvamateriaalia jolla oman koneen kiinnikkeen voisi tunnistaa ?
James Dean
Aktiivinen käyttäjä

Re: Kauhojen pikakiinnikkeet

ViestiKirjoittaja 309Ci » 15 Marras 2010, 09:33

http://www.engcon.se/products/quickhitc ... &langID=fi
Tuolta kun naputtelet,löytynee yleisimmät mitat.
309Ci
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja James Dean » 15 Marras 2010, 14:02

Eipä löytynyt sopivaa tuolta.

Milnkä niminen kiinnike on vanhoissa Jameksissa ? Kauha tulee edestä kiinni siten että kauhassa on hahlo johon puomin päässä olevat kaksi noin 10 cm kokoista "laakeria" ohjataan ja takapäässä on reiat ja tappi läpi.
James Dean
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja volvo ec » 15 Marras 2010, 14:12

James Dean kirjoitti:Eipä löytynyt sopivaa tuolta.

Milnkä niminen kiinnike on vanhoissa Jameksissa ? Kauha tulee edestä kiinni siten että kauhassa on hahlo johon puomin päässä olevat kaksi noin 10 cm kokoista "laakeria" ohjataan ja takapäässä on reiat ja tappi läpi.

Minä en ole sille muuta nimeä kuullut kuin "Jameksen kiinnike". En tiedä olisiko sitten jotain virallisempaa nimeä olemassa.
volvo ec

ViestiKirjoittaja lannenmies » 05 Kesä 2011, 21:04

Virallinen nimi on kai Syvänen.Meillä kun on S-30 S-40 ja S-45 niin menee välillä itsekkin sekaisin saati joku kesä autokuski joka hakee jonkun kauhan työmaalle.Mulla on kuittikoneessa LE ja olen siihen kovin tykästynyt , nykyään kun on tilltti ei haittaa vaikkei saa kauhaa heitettyä ympäri niinkuin S-kinnikkeissä.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
lannenmies
Guru

ViestiKirjoittaja mrkka » 29 Heinä 2011, 21:32

Noissa esim.s-45 kiinnikkeissä missä on kakas tappii on se hyvä puoli et on aina piukka ja sopii erikoneisiin ilman sovitelevy sulkeisiin.
mrkka

ViestiKirjoittaja lannenmies » 30 Heinä 2011, 15:02

Näin tässä S-kinnikkeen jossa oli pulttikiinnikeiset sivuvälyslevyt.Sellaista en ennen ole nähnyt mikä ei todellakaan ole mikään kriteeri koska maailmassa on villtä paljon nähtävää.LE- kiinnike on ampumattojen nostossa kyllä aika peto, niinhän NTP kin mutta pienempi sorkka sopii jotenkin paremmin.Kaivikone osiolla on myös juttua kinnikkeistä ja niinkuin Jussi muistan minäkin ne tappikiinnikkeet tosi omat muistoni ovat pitkälti vastakkaiset kuin Jussin piukat tapit.V-mäinen ongelma silloin oli päästävät sylinterit,ensin otat ennakkoa ja kun pääset kauhalle ja saat tapin reikään niin onnesi meni jo.Meillä oli aliurakoitijana vanhempi kaveri jolla oli Vammas Kersantti jossa oli tappikinnikkeinen kauha.Eräänä aamuna kaverilla oli molemmat kädet paketissa ja kysyin mitä on tapahtunut.Vaidoin kauhaa ja koitin koska reijät on kohdallaan ja silloin puomi nitkahti ja sormi jäi väliin.No mitä toiseen käteen kävi? Sinnä on kaksi tappia sanoi ukko.Annoin silloin tehdä hitusen pidemmät tapit ja sorvata ne reilusti kartioksi, helpotti tosi paljon.
lannenmies
Guru

ViestiKirjoittaja kuokkaeukko » 18 Touko 2012, 18:51

Mitäs nuo Hymas kiinnikkeet oikein ovat (Hymas 30/40/45 yms)? Ovat ilmeisesti kuitenkin jotenkin erilaisia kuin S-sarjan kiinnikkeet?
kuokkaeukko
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja doosan160wv » 18 Touko 2012, 21:53

Meillä tahtoo aina välillä tuo engconin NTP-10 kiinnike jäädä jumiin kauhaan jos muutaman päivän kaivaa ilman kauhan vaihtoja ja jos ei ole kiilaa hyvin rasvannut. Onko muissa kiinnike malleissa samaa vaivaa vai irtoaako ne aina ihan nätisti? Kiinnike malleja on nykyään aika paljon erilaisia, ja tuontikoneissa olen myös nähnyt mitä erilaisempia malleja. :) Suomessa ei taida vielä olla paljon näitä tuplalukitus kiinnikkeitä joita joissain maissa on käytössä. Vähän aiheesta ohi mutta kun kiinnikkeistä puhuttiin niin.... :lol:
doosan160wv
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja lannenmies » 18 Touko 2012, 22:10

Mulla LE joka pitkälti minikokoinen NTP tekee luiskalla ja ns peltikuokalla samaa.Mulla rototiltti ja olen ajatellut sen johtuvan vetelästä kauhanselästä kun piloottipaine tunkee kiilaa syvemmälle ja kauhan selkä antaa periksi.Pitäisi helpottua kun säädöt on kohillaan LE on vaan aika rupinen säätää :oops: Ennen tilttiä oli Pomen kallistaja joka junttasi kiilan niin piukkaan että kauhaa piti oikein kolistella johonkin kovaan.Talvella piti antaa tohoa.Huoltomies muutti avauksen kauhasylinteristä ja ongelmat loppu.Vanhat paineet oli muistaakseni 60 kg uudet 200 :D
lannenmies
Guru

Seuraava

Paluu Kaivurikuormaajat