sähköt

Keskustelua kaivurikuormaajista

sähköt

ViestiKirjoittaja sähkö51 » 06 Tammi 2013, 20:02

Kuinka kytketään Lännen860c jaEngcon 10 ss10,koneessa on propo.
Mistä otan virran ,pyöritykselle ,kallistukselle ja läpiviennille. Kolme pikkujuttua mutta hemmetin tärkeet.
sähkö51
 
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 19:39

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja tkane » 07 Tammi 2013, 17:37

Onko tuo ss10 Propo tiltti? elikkä onko siinä tiltissä itsessään propoventtiilit?
Avatar
tkane
Site Admin
 
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 22:30

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja sähkö51 » 07 Tammi 2013, 20:51

Tiltissä 3 kolme kelaa,elikä on. Hydraulinen pikakiinnitys,pyöritys,kallistus ja läpivienti.
Sähkö51.
sähkö51
 
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 19:39

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja tkane » 08 Tammi 2013, 16:55

Elikkä jos tiltissä on 3 kelaa niin ne ovat todennäköisesti on/off keloja eivätkä propoja.
Tuliko tiltin mukana asennus sarjaa? jos tuli niin minkälainen?
Avatar
tkane
Site Admin
 
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 22:30

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja sähkö51 » 08 Tammi 2013, 20:56

Länkkärissä on ne lankarullat. Sitten on mukana laatikko johon tulee ainakin 8 piuhaa vasemmalle puolen ja virta,toisellepuolen ainakin työkalun irroitus ja summeri,on siinä mukana joku näyttötaulu kai eritoiminnoista. Ne puolet on muuten päinvastoin mitä aimmin kirjoitin.Hienolaitos kun sen joskus saa pelittämään.
sähkö51
 
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 19:39

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja lannenmies » 08 Tammi 2013, 21:22

Indexatorissa kahvoista menee johdot mustalle laatikolle ( joka on harmaa :D :D )josta ne jatkavat tiltin johtosarjassa kiinnikkeelle ja sieltä tulee takaisin johdot shunttiventtiilille joka antaa tarvittavan öljymäärän.Virtalukon takaa tulee plussa käyttökytkimelle joka ohjaa myös kauhan lukitusta.Vanhemmassa länkkärissä kahvojen napit ovat maa puolella.Meille jouduttiin laittaan lisä napit ajoja ja lisähydrauliikkoja sekä runko-ohjausta varten.Kahvat ovat semmoiset joissa rullat vaakasuorat ja peukaloille sellainen tuki.Onko sulla venttiilipöydästä säädettävät lisähydrauliikan karakupit jos on niin muista kiertää ne suuremmalle.Itse en muistanut ja oli euroopan hitain tiltti. :oops:
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
lannenmies
Guru
 
Viestit: 319
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja tkane » 08 Tammi 2013, 22:27

Saatko laitettua kuvaa sähköistä?
Normaalistihan 860C:ssä on 2kpl propo toimisia lisähydrauliikoita vakiona joihin tiltti kytketään, eli tiltti itsessään ei ole propo tiltti.
Montako letkua tiltistä tulee? Jos on 6kpl niin 2=pyöritykselle, 2=kallistukselle/läpiviennille/mahdolliselle pihdille ja loput 2=pikakiinnitykselle.
Pyörityksen pitäisi toimia ilman sähköjä, mutta kallistus/läpivienti tarvitsee sähköä.
Näitä tiltti malleja on olemassa niin paljon, että ihan suoraan on melko mahdotonta sanoa miten kytkeä se.
Avatar
tkane
Site Admin
 
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 22:30

Re: sähköt

ViestiKirjoittaja steyr » 09 Tammi 2013, 23:37

Kysyisin tässä samalla Indexator rt30-mallista joka on kytketty tohon new hollandiin, eikä ole propo.

On sellanen ongelma, että välillä pyöritys menee ''lukkoon'', eli pyörii oikealle normaalisti mutta vasemmalle hydrauliikka(luultavasti venttiili indexatorin päästä) laittaa vastaan ja hetken kuluttua alkaa pyörimään. Aikasemmin tuli sellanen ongelma, että ihan sama mitä toimintoa käytti(lukitus, pyöritys, kallistus) niin pyöri jatkuvasti oikealle ja samalla teki hitaasti halutun liikkeen. Se ongelma katosi päällimmäisen piirilevyn vaihdolla, mutta voisiko se olla mennyt uudestaan syksyn aikana rikki?
Avatar
steyr
Aktiivinen käyttäjä
 
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Syys 2012, 15:33
Paikkakunta: Espoo


Paluu Kaivurikuormaajat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron