Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Keskustelua pyöräkuormaimista ja pienkuormaimista
jusape
Guru
Viestit: 820
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Valmistenumero on 1699 , eli ei ihan alkupään kapineita ole .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
temmes
Guru
Viestit: 407
Liittynyt: 09 Touko 2010, 20:38

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja temmes »

jusape kirjoitti: 16 Heinä 2021, 20:33 Kuudes scoopin kolmipyörä on varmistunut olemassaololtaan.
Juurikin se Humppilan lasitehtaalla ollut kone, josta huhua kuulin sähköpostilla jo aikoja sitten.
Kait Model HP
Joskus siihen on vaihdettu perkinssin kuutosdieseli.
Ajokuntoinen, ja pitkän seisonnan jälkeen tänään vimeksi käynnistetty.
Vammalassa kone sijaitsee.
Omistaja itse mulle soitteli....
Mielenkiintoista. Isävainaa oli aikoinaan Humppilan lasitehtaalla töissä. Harmi ettei enää ole juurikaan tiedossa muita vanhoja työntekijöitä, mutta vois vähän kysellä jos joku tietää tai muistaa jotain.
jusape
Guru
Viestit: 820
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

NIIN ! , oliko tää linkki jo täällä ?
Paljon muitakin -50 luvun kuvia eri kapineista ...

https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Histo ... yhyt27.jpg
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
temmes
Guru
Viestit: 407
Liittynyt: 09 Touko 2010, 20:38

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja temmes »

Oli tai ei niin oli kyllä toisenkin kerran arvoinen linkki! Hienoja vehkeitä paljon. Vanajan perässä olevia ehkä alumiinikorisia puoliperävaunuja ei taida olla jäljellä yhtään. Havoin näkee palokunnan konetikasautojakaan tuolta ajalta tai moottoriruiskuja käytössä. Parissa kuvissa oli Chevrolet Fleetline jostain 40-50 taitteesta jonka katonreunassa oli paikkaa ja peltiseppä vissiin juuri tinasi lokasuojaa. SHO:n Aallotar, vissiin se toinen, kuljetti autoja ja muuta Helsingin satamaan ja Aero lennätti ihmisiä kuten myös Imatran voiman hankkima Suomen ensimmäinen helikopteri. Erittäin hienoja kuvia!
jusape
Guru
Viestit: 820
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

Samaisessa linkissa eo kohdasta reilusti oikealle selaten .....

https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Histo ... k201-2.jpg
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
jusape
Guru
Viestit: 820
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Scoopmobilen menneisyyttä ja historiaa

Viesti Kirjoittaja jusape »

A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Vastaa Viestiin