Kirjoittaja jusape » 22 Marras 2019, 22:09
Tuossa viimeisessä kuvassa näkyy akselin takana hytikkasylinteri, oliko 30 - koneissa tuollakin sylinteri, vaiko onko jälkeen lisätty ?
Noissahan on periaattelinen, rakenteellinen ongelma ohjauksen kanssa.
Simpukkaohjaus, tehostinsylinteri, ja vipuvarsia, välitankoja akselille yms .....
Näihin kun tulee rasvauksen hoitamatta jättämisen ( tai vaikka rasvattaisiinkin ? ) välystä, kaikki kertaantuu kaikessa ..... Lopulta alkaa ohjaavien pyörien kääntökulma olla aika hurja, ja jos akselin keinussa vielä välystä, eli akseli keinahtelee myös akselivälin suuntaisesti, niin ohjaaminen on aika haastavaa, ja voi käydä murrostenkin päälle, jos kääntyilevät liikaa ....
Myös tuo murrosten, vaseliinivoideltujen, suojaus, ohut kummihaitari, on ihan surkea ratkaisu, kumi kun alkaa vuotamaan kosteutta niveleen, niin sitä ei edes huomaa, tai jos huomataan, ei työmäärän takia ole korjattu, ja vauriot on 110% varmat....
Omaankin olen kyllä orbitrolia, kahdella ohjaussylinterillä, harkinnut .... Pysyisi ohjausliikkeet paremmin "lapasessa" ......
Allis-Chalmers TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuffit: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), 4DM -61, GMC 6-71(Detroit Diesel) -65, BroomWade WR250, jne ...