Sivu 3/4

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 23 Loka 2016, 18:13
Kirjoittaja Fargo
Kas, höyläketju.

Mulla pihassa Lokomon AH-122, kaipailis muuten muutamia osasia.

Konekopan kylkiluukut, akkukotelon kansi, lokasuojat ja puskulevy hukassa. Olisko kellään tai mistä kyselis?

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 01 Maalis 2017, 18:09
Kirjoittaja powertorque
Meillä tällainen Teräskarhu 12 vuodelta 1954.
teräskarhu12.jpg
teräskarhu12.jpg (149.28 KiB) Katsottu 13644 kertaa
lokomo.jpg
lokomo.jpg (23.61 KiB) Katsottu 13644 kertaa

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 01 Maalis 2017, 23:10
Kirjoittaja jusape
Alemman kuvan tyyppikilven oik alakulma, 1964 ??

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 02 Maalis 2017, 23:06
Kirjoittaja powertorque
Alemmassa kyltissä on tieto täyskorjauksesta tehtaalla, joka on tapahtunut 1964. Tehty muutoksia ainakin sähkölaitteisiin. Koneessa oli myös kolmilohkoinen hydrauliventtiilipöytä, mutta ei yhtään sylinteriä jäljellä, joten purin sen pois. Kone on alunperin ollut suunnilleen tuon värinen, kuten TVH.n koneet 50-luvulla ovat olleet ennen kuin ne muuttuivat keltaisiksi. Liekö missään tallella dokumentteja täyskorjauksista tai koneen historiasta TVH.lla.

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 03 Maalis 2017, 16:02
Kirjoittaja jusape
Ahaps. Selkis täysin. Eli täyskorjauksen "tyyppikilpi" siis

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 07 Loka 2017, 13:43
Kirjoittaja lokomo
Lokomon purentakalusto

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 18 Maalis 2018, 18:10
Kirjoittaja Harri_82
Törmäsin yhden soramontun reunalla volvo bm tiehöylään. En muista ennen sellaista nähneeni. Täytyy kesällä käydä kameran kanssa kierteleen kun montun lähettyvillä näytti olevan muutakin mielenkiintoista kalustoa. Nyt vaan lunta niin paljon että höylästäkin näkyi vain hytti ja sylinterin yläpäät.

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 07 Loka 2018, 01:27
Kirjoittaja Joona.S
Vähä muistelua männeistä talvista , kevään korvalla sohjo ojia tökertämässä Polvijärvi-Juuka välimaastossa.

17309481_1392265674145997_919745488592544818_n.jpg
17309481_1392265674145997_919745488592544818_n.jpg (76.05 KiB) Katsottu 4171 kertaa

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 16 Helmi 2019, 11:57
Kirjoittaja JURO
Pieniä ostohaaveita Lokomo AH 132 -78. Siinä on Valmetin kutoskone ja Glarkin momentinmuunnin vaihteisto. Kuinkahan toimintavarmoja tuollaiset vanhukset on, paljon tietysti riippuu miten on aikanaan huollettu. Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomio ettei tulis kalliita yllätyksiä???

Re: Tiehöylä topic

ViestiLähetetty: 16 Helmi 2019, 13:17
Kirjoittaja Diesel Power
Minun näkemys ensiksi siitä valmetin moottorista on sillä tapaa aavistuksen negatiivinen. Ei ehkä nyt voi sanoa että huono mutta on maailmassa vaan parempiakin koneita. Clarkin suhteen on tunteet saman tapasia. Sitä en tiiä että minkä moinen ja kuinka kestävä on tässä Lokomossa oleva laatikko, mutta monissa muissa koneissa Clarkki tuntui olevan useammin rikki kuin esim Allisoni. Nämä ajatukset tulleet korjaus hommissa koneita ropatessa. En siis ole näillä ajanut.
Olisi mukava kuulla jonkun toisenkin mielipidettä varsinkin tuosta Clarkista.