Fiat 25CF

Kuvia ja keskustelua foorumin käyttäjien omista koneista
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Palio on Kyröönjoes virrannu vettä siinävälis ku on viimmeeseksi tullu kiriooteltua. Mutta en mä oo viä kuollu, on ollu vain kaikkia muuta touhua, pari aarporaa on puraattu ja myity maailmalle ynnämuuta.
Ei oo vain saanu oikeen kynää kätehen, mutta on sentähän Fiiattihin jokunen kruuvi saatu ruuvattua.
Porttaalikotelot olis seuraava luontaanen jatkumo. Tähän CF mallihin on ympätty kolomesta vaihtoeherosta ne riskeimmät reiret. Onhan se oikia maansiirtokones, eikä mikää oliivilehtojen kiertelyhyn tarkootettu lelu, hehheh. Päälleppäin kattellen vähä ylimitootetutki nuon pienehen pillarihin. Muttamutta, saarahan ne kestävätki osat hajalle ku oikeen yrittää. Molemmat laatikot tietysti aiva palooksi, toinenpuoli onneksi osoottautuu täysin ehejäksi, ei muutaku pesua ja putsausta, mutta toisesta oli väliakselin toinen laakeri antautunu, haulit pemahtanu sisälle ja jäliestäpäätellen hampahienvälihin. Aivavarmahan on senpuolen tela pirättäny ja pitäny vaihtaa suuntaa, jotta hauli on puronnu välistä. No uutta laakeria sisälle ja hiomalla hampahat hyviksi.
Luonnollisesti koppurat stefat piti vaihtaa siten, jotta sisäreiältä parimilliä pienemmät, ja sorvata vetopyörän ja kytkinkehän stefantilat vastaavahan mittahan, niin tuli uurenverooset.
Olipa mahtavaa ujuttaa reisi vaihretlaatikon kymmenen koriatun pinnapultin varahan ja kiristellä mutterit.
Samoon oli suu messingillä kruuvates telarungon kiinnityskorvat paikallensa ja liniata ne kiikun akselilla suorahan.
Liitteet
Reisi sujahtamas paikalle. Tämän tähäre kytkinlevyr pitää olla järiestykses, jotta rummun sisäpoorit sujuu päälle.
Reisi sujahtamas paikalle. Tämän tähäre kytkinlevyr pitää olla järiestykses, jotta rummun sisäpoorit sujuu päälle.
A3C33E0F-E6BF-431E-B2BA-87ABCF8E66BE.jpeg (119.22 KiB) Katsottu 5066 kertaa
Pultit momenttihin, jottei telarungot karkaa.
Pultit momenttihin, jottei telarungot karkaa.
7394EBB0-20CD-49D6-9A84-25E0E304C899.jpeg (100.97 KiB) Katsottu 5066 kertaa
Porttaalit paikalla, takapainooselta näyttää täsvaihees.
Porttaalit paikalla, takapainooselta näyttää täsvaihees.
BD393219-5635-42AD-A965-5921A3DB302F.jpeg (110.77 KiB) Katsottu 5066 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 894
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Johan tässä näitä jatkokuvia tovi kerettihin orottolemaankin.
Komiaa jälkeä tuloo,vaikka hissukseen eteneekin.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Noita voiman siirron osia kun katsoo niin huomaa että kone on varsinaisesti ajateltu maatalouteen. Joutui vissiin täällä meillä nuo kevyet Fiatit ihan liian koviin töihin. Kuten monet muut vastaavat koneet.
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Joo, ei oo tuo voimmalinia kummoonen vaikka on vahavin vaihtoehto. Nuo muut varaosakirian kuvista kattoen on tosi leluusia.

Ihme on tapahtunut: Emäntä siivooli pajan toimistos ja toi mulle mustaa alapuumia ja kysyy jotta tätäkö sä oot kattellu?
Perkeles se öli löytäny ne kuvat mitä mä tätä juttua alakaes halusin löytöpaikalta näyttää. Jotta paan ny muutaman kuvan, ku silloon muutama vuosi sitte lupasin.
Liitteet
Suorastansa iryllinen kuva Suomalaasesta kulttuuriperimästä
Suorastansa iryllinen kuva Suomalaasesta kulttuuriperimästä
IMG_3419.jpeg (120.07 KiB) Katsottu 1189 kertaa
Blazeriki oli viä kovas käytös silloon.
Blazeriki oli viä kovas käytös silloon.
IMG_3441.jpeg (161.19 KiB) Katsottu 1189 kertaa
Polokupyörä ei tullu kaupan joukos…
Polokupyörä ei tullu kaupan joukos…
IMG_3421.jpeg (147.42 KiB) Katsottu 1189 kertaa
Niin se aika kuluu, nuoki kisaalevat missit on jo reirusti yli kolomenkymmenen , ja Hemppa siirtyny korkiampihin nostohommihin.
Niin se aika kuluu, nuoki kisaalevat missit on jo reirusti yli kolomenkymmenen , ja Hemppa siirtyny korkiampihin nostohommihin.
IMG_3431.jpeg (113.26 KiB) Katsottu 1189 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 894
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tokakuvan taustalla taitaa olla pitkälavainen -78-79 Chevrolet C-10 ( Fleetside ), kuomulla varustettuna.
Ilmeisesti 350cid bensa + TH 350
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Veltto
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 02 Loka 2012, 23:41
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Se on, aiva oikeen, Chevrolet mallia -79, ja 350 pensa/TH350 , mutta-K5 Cheyenne Blazer.
jusape
Guru
Viestit: 894
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Fiat 25CF

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jaa juu, nyt kun kattos tarkemmin, niin Blazerhan se, kapea ohjaamon takapilari ja kuomu on ilman rakoa kabiinissa kiinni.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Vastaa Viestiin