Fiat 25CF
Re: Fiat 25CF
Palio on Kyröönjoes virrannu vettä siinävälis ku on viimmeeseksi tullu kiriooteltua. Mutta en mä oo viä kuollu, on ollu vain kaikkia muuta touhua, pari aarporaa on puraattu ja myity maailmalle ynnämuuta.
Ei oo vain saanu oikeen kynää kätehen, mutta on sentähän Fiiattihin jokunen kruuvi saatu ruuvattua.
Porttaalikotelot olis seuraava luontaanen jatkumo. Tähän CF mallihin on ympätty kolomesta vaihtoeherosta ne riskeimmät reiret. Onhan se oikia maansiirtokones, eikä mikää oliivilehtojen kiertelyhyn tarkootettu lelu, hehheh. Päälleppäin kattellen vähä ylimitootetutki nuon pienehen pillarihin. Muttamutta, saarahan ne kestävätki osat hajalle ku oikeen yrittää. Molemmat laatikot tietysti aiva palooksi, toinenpuoli onneksi osoottautuu täysin ehejäksi, ei muutaku pesua ja putsausta, mutta toisesta oli väliakselin toinen laakeri antautunu, haulit pemahtanu sisälle ja jäliestäpäätellen hampahienvälihin. Aivavarmahan on senpuolen tela pirättäny ja pitäny vaihtaa suuntaa, jotta hauli on puronnu välistä. No uutta laakeria sisälle ja hiomalla hampahat hyviksi.
Luonnollisesti koppurat stefat piti vaihtaa siten, jotta sisäreiältä parimilliä pienemmät, ja sorvata vetopyörän ja kytkinkehän stefantilat vastaavahan mittahan, niin tuli uurenverooset.
Olipa mahtavaa ujuttaa reisi vaihretlaatikon kymmenen koriatun pinnapultin varahan ja kiristellä mutterit.
Samoon oli suu messingillä kruuvates telarungon kiinnityskorvat paikallensa ja liniata ne kiikun akselilla suorahan.
Ei oo vain saanu oikeen kynää kätehen, mutta on sentähän Fiiattihin jokunen kruuvi saatu ruuvattua.
Porttaalikotelot olis seuraava luontaanen jatkumo. Tähän CF mallihin on ympätty kolomesta vaihtoeherosta ne riskeimmät reiret. Onhan se oikia maansiirtokones, eikä mikää oliivilehtojen kiertelyhyn tarkootettu lelu, hehheh. Päälleppäin kattellen vähä ylimitootetutki nuon pienehen pillarihin. Muttamutta, saarahan ne kestävätki osat hajalle ku oikeen yrittää. Molemmat laatikot tietysti aiva palooksi, toinenpuoli onneksi osoottautuu täysin ehejäksi, ei muutaku pesua ja putsausta, mutta toisesta oli väliakselin toinen laakeri antautunu, haulit pemahtanu sisälle ja jäliestäpäätellen hampahienvälihin. Aivavarmahan on senpuolen tela pirättäny ja pitäny vaihtaa suuntaa, jotta hauli on puronnu välistä. No uutta laakeria sisälle ja hiomalla hampahat hyviksi.
Luonnollisesti koppurat stefat piti vaihtaa siten, jotta sisäreiältä parimilliä pienemmät, ja sorvata vetopyörän ja kytkinkehän stefantilat vastaavahan mittahan, niin tuli uurenverooset.
Olipa mahtavaa ujuttaa reisi vaihretlaatikon kymmenen koriatun pinnapultin varahan ja kiristellä mutterit.
Samoon oli suu messingillä kruuvates telarungon kiinnityskorvat paikallensa ja liniata ne kiikun akselilla suorahan.
- Liitteet
-
- Reisi sujahtamas paikalle. Tämän tähäre kytkinlevyr pitää olla järiestykses, jotta rummun sisäpoorit sujuu päälle.
- A3C33E0F-E6BF-431E-B2BA-87ABCF8E66BE.jpeg (119.22 KiB) Katsottu 5066 kertaa
-
- Pultit momenttihin, jottei telarungot karkaa.
- 7394EBB0-20CD-49D6-9A84-25E0E304C899.jpeg (100.97 KiB) Katsottu 5066 kertaa
-
- Porttaalit paikalla, takapainooselta näyttää täsvaihees.
- BD393219-5635-42AD-A965-5921A3DB302F.jpeg (110.77 KiB) Katsottu 5066 kertaa
Re: Fiat 25CF
Johan tässä näitä jatkokuvia tovi kerettihin orottolemaankin.
Komiaa jälkeä tuloo,vaikka hissukseen eteneekin.
Komiaa jälkeä tuloo,vaikka hissukseen eteneekin.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Fiat 25CF
Noita voiman siirron osia kun katsoo niin huomaa että kone on varsinaisesti ajateltu maatalouteen. Joutui vissiin täällä meillä nuo kevyet Fiatit ihan liian koviin töihin. Kuten monet muut vastaavat koneet.
Re: Fiat 25CF
Joo, ei oo tuo voimmalinia kummoonen vaikka on vahavin vaihtoehto. Nuo muut varaosakirian kuvista kattoen on tosi leluusia.
Ihme on tapahtunut: Emäntä siivooli pajan toimistos ja toi mulle mustaa alapuumia ja kysyy jotta tätäkö sä oot kattellu?
Perkeles se öli löytäny ne kuvat mitä mä tätä juttua alakaes halusin löytöpaikalta näyttää. Jotta paan ny muutaman kuvan, ku silloon muutama vuosi sitte lupasin.
Ihme on tapahtunut: Emäntä siivooli pajan toimistos ja toi mulle mustaa alapuumia ja kysyy jotta tätäkö sä oot kattellu?
Perkeles se öli löytäny ne kuvat mitä mä tätä juttua alakaes halusin löytöpaikalta näyttää. Jotta paan ny muutaman kuvan, ku silloon muutama vuosi sitte lupasin.
- Liitteet
-
- Suorastansa iryllinen kuva Suomalaasesta kulttuuriperimästä
- IMG_3419.jpeg (120.07 KiB) Katsottu 1189 kertaa
-
- Blazeriki oli viä kovas käytös silloon.
- IMG_3441.jpeg (161.19 KiB) Katsottu 1189 kertaa
-
- Polokupyörä ei tullu kaupan joukos…
- IMG_3421.jpeg (147.42 KiB) Katsottu 1189 kertaa
-
- Niin se aika kuluu, nuoki kisaalevat missit on jo reirusti yli kolomenkymmenen , ja Hemppa siirtyny korkiampihin nostohommihin.
- IMG_3431.jpeg (113.26 KiB) Katsottu 1189 kertaa
Re: Fiat 25CF
Tokakuvan taustalla taitaa olla pitkälavainen -78-79 Chevrolet C-10 ( Fleetside ), kuomulla varustettuna.
Ilmeisesti 350cid bensa + TH 350
Ilmeisesti 350cid bensa + TH 350
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Fiat 25CF
Se on, aiva oikeen, Chevrolet mallia -79, ja 350 pensa/TH350 , mutta-K5 Cheyenne Blazer.
Re: Fiat 25CF
Jaa juu, nyt kun kattos tarkemmin, niin Blazerhan se, kapea ohjaamon takapilari ja kuomu on ilman rakoa kabiinissa kiinni.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...