Sivu 1/1

Pikku-Jussi

Lähetetty: 07 Helmi 2020, 22:36
Kirjoittaja temmes
Viime vapun aikoihin tuli tontille tuo Tanskalaisten insinöörien aloitteesta Porvoossa August Eglöfin konepajalla Ruotsalaisen Åkermanin mallin mukaan valmistettu kaivinkone.
Konetta valmistettin Ruotsissa nimellä åkerman 200D, Tanskassa ja Suomessa lähteistä riippuen 400-500kpl vuodesta 1949 lähtien. Edellinen omistaja oli aikoinaan kunnostanut koneen loistavaan kuntoon, joten itselle jäi vain ohjaamon lasitus ja öljynvaihto/rasvaushuolto. Kuva Tuossa samainen kone edellisen omistajan ohjastamana Rauta&Petroolissa https://www.youtube.com/watch?v=pCW7DUT4XXM

Re: Pikku-Jussi

Lähetetty: 08 Helmi 2020, 00:54
Kirjoittaja jusape
Jaa se tullut Veikolta sulle ......
Tuli kyllä itsekkin tuo Pikku-Jussi nähtyä Riihimäellä aikanaan, eli 2015 ......

Re: Pikku-Jussi

Lähetetty: 12 Helmi 2020, 22:29
Kirjoittaja temmes
Tännehän se tuli kaunistaan pihaa. Kuva Kuva