Åkerman H12B
Lähetetty: 24 Heinä 2020, 13:46
Tuli hommattua H12B tontille pari viikkoa sitten ja siitä ihmetellyt pikkujuttuja jo läpi.
Mistähän tuon koneen sarjanumero vois löytyä?
Toivottavasti ei alavaunun kupeessa oleva alumiinilätkä, kun siitä ei saa mitään selvää.
Yleiskuva

Moottori on TD70B

Uudet kauhankynnet jo tilasin ja vanhat sain taisteltua ulos


Vuotoja on hydraulisäilön nurkasta, taiton sylinteriltä ja toisen ajovaihteen saumasta. Sylinterin vuoto noista helpoin korjattava, kun hommaa uudet varren tiivistet. Vasemman ajovaihteen koppa varmaan avattava myös, niin saa senkin tiiviiksi. Hydrauliöljysäiliön kanssa onkin vähän hankalampi painia. Se pitäis tyhjentää, että saiis alanurkkaa hitsattua. Tällä hetkellä siinä on jonkun lääräämää tiivistesilikonia..
Jäähdytysnestevuoto olikin helppo homma:

Joskus mytätty tuo kumiholkki termarikotelon alta asennettaessa ja jäänyt vuotamaan.
Aiempi omistaja lisännyt vain vettä tarpeen mukaan.. Nyt voisi vaihtaa ihan jäähdytysnesteet sisään, kun vuoto loppui.
Mistähän tuon koneen sarjanumero vois löytyä?
Yleiskuva

Moottori on TD70B

Uudet kauhankynnet jo tilasin ja vanhat sain taisteltua ulos


Vuotoja on hydraulisäilön nurkasta, taiton sylinteriltä ja toisen ajovaihteen saumasta. Sylinterin vuoto noista helpoin korjattava, kun hommaa uudet varren tiivistet. Vasemman ajovaihteen koppa varmaan avattava myös, niin saa senkin tiiviiksi. Hydrauliöljysäiliön kanssa onkin vähän hankalampi painia. Se pitäis tyhjentää, että saiis alanurkkaa hitsattua. Tällä hetkellä siinä on jonkun lääräämää tiivistesilikonia..
Jäähdytysnestevuoto olikin helppo homma:

Joskus mytätty tuo kumiholkki termarikotelon alta asennettaessa ja jäänyt vuotamaan.
Aiempi omistaja lisännyt vain vettä tarpeen mukaan.. Nyt voisi vaihtaa ihan jäähdytysnesteet sisään, kun vuoto loppui.











[/url]
