Cat d6b 37A1115 1962

Keskustelua muista maanrakennuskoneista
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Cat d6b 37A1115 1962

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Terve

Syksyllä tuli tuollainen hankittua u-puskulevyllä ja terän kallistuksella. Lisäksi kauppaan kuului hyster d4n vinssi.

Löytyisikö ketään manuaaleja (operators manual ja Service manual) tuohon kutopillariin, minulla ei ole mitään manuaaleja. Kopiota ebaystä näyttäisi saavan mutta originaaleja tai sähköisiä versioita suosisin mieluummin.

Roudan sulettua olisi tarkoitus vaihtaa öljyt koneeseen, vaihteistoon ja vetopyöriin. Yhteensä öljyä menee ilmeisesti noin 160 litraa (30+90+15+15).

Mitäs muuta väristä olisi syytä tarkistaa perinteisten kohteiden lisäksi?

Onko kellään tietoa onko tuota hyster d4n mahdollista pultata d6 perään? Ja jos jolloin on d6:n sopiva vinssi niin voisin olla kiinnostunut ostamaan tai vaihtamaan.
Viimeksi muokannut Kurvaaja, 06 Huhti 2019, 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Cat d6b 37A115 1962

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Mitähän materiaalia Cattini runko on?

Runko on poikki jousen kohdalta, toinen puoli on korjattu noin 600*200*20 metallilätkällä joka on hitsattu rungon kylkeen (*uumaan ja laippoihin"). Pitäisi toinenkin puoli korjata ja hitsata samanlainen lätkä sinnekin.

Nyt pitäisi tietää onko runko valuterästä vai valurautaa, eli miten ja millä puikolla tuo korjaus suoritetaan.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Cat d6b 37A115 1962

Viesti Kirjoittaja SML »

Pahoitteluni, kun en ennättänyt vastata jo aikaisemmin. Maanrakennuskoneseuran jäsen Janne Riikanen voinee auttaa manuaaliasiassa. Hitsauskorjauksesta saattaa Ajanko tai Mäenhovi osata sanoa mielipiteensä. (Laita yv:llä puh.numerosi minulle.)
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Cat d6b 37A1115 1962

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Runko hitsattu ainakin päällisinpuolin onnistuneesti mag hitsauslaitteella co2 suojakaasuna.

Pirusti on kiviä tilalla ei oikein sovi puskutraktori laikutukseen tai tientekoon, ilman kaivinkoneen kiviä nyppivää apua. Voisin laittaa koneen kiertoon jos joku sen sopivalla hintaa ostaisi, tietysti ihan koristeena ja lumiaurana tms menee hyvin.

Pitää varmaan idlerwheel ottaa irti ja hitsata vähän rautaa kuluneen tilalle kun idlerwheel ei oikein tahdo pysyä urissaan vaan hyppii välillä pois.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Cat d6b 37A1115 1962

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Tutkin korjausmanuaalia ja taitaa puuttua kulutuspalat joita vastaan idlerwheel lepää ts. ottaa vastaa kuorman.
Niiden asentamiseksi pitää tela katkaista ja vetää koko etupyörä systeemi pois alavaunusta.

No ompahan lekalle töitä kun yritän master pinniä naputella pois.
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Cat d6b 37A1115 1962

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Yksi linkki meni poikki ketjusta mutta sain edelliseltä omistajalta pari lenkkiä ja kaksi telappuakin.

Kyselin alibabasta perusketjuja ja sain kolme tarjousta.

Parastarjous toimitettuna helsingin satamaan 695$ cif kpl. Taidan tilata parit..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Vastaa Viestiin