Hitachi zx135us-5b

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Paikkakunta olisi heinävesi.
Tässä on minun s-posti osoite janne.81@luukku.com, laita mulle viestiä niin tuumataan asiaa tarkemmin.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Jännitys tiivistyy..... Saako hitachin puomin tyveä enää välyksettömäksi? :)
Kone viety tänään rautalammille "lääkäriin", korvakot holkitetaan, uusi tappi, uudet helat ja samalla nostosylintereiden alapäille sama homma kun niissäkin välystä jo oli.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 557
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Onneksi on keksitty aarporaaminen...
Mitenkä vahinko on päässyt sattumaan, elikkä oliko siihen joku tekninen syy niin kuin rasvarin syöttö vika tai sellanen?
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Koneessa ei ole rasvaria ja keväällä kun konetta koeajoin niin väljää ei ollut kovin paljoa.... Entisen omistajan voitelun huolellisuudesta ei ole tietoa, itse olen kerran päivään yrittänyt muistaa homman tehdä.
Voi kyllä olla että minun keväällä käyttämä vaseliini oli pikkuisen liian ohkaista tappien voiteluun ja se ratkaisi pelin.
Tunteja on 7600 mittarissa.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Remontti onnistui hyvin ja väljät paikat on nyt kunnossa....
On vaan näihin lyhyt peräisiin koneisiin todella hankala ja kallis tehtävä koko homma, joutui ottamaan ohjaamon kokonaan pois ja muuta mukavaa.☹️
Tästä eteenpäin menee kendalin kunnon vaseliinia vähintään kerran päivässä tappeihin.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 557
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Sitä aattelinkin että mitenkä niihin korvakkeisiin siinä oikeen pääsee käsiksi kun ovat siellä keskellä konetta. Vaan niin se lyhyt peräsessä on vaikeampaa päästä moottoriinkin. Perä puntti nyt järestään on otettava alas ja melkonen kasa peltejä ja tukirautoja.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Ahtaat on paikat näissä vehkeissä tehdä remonttia melkein joka kohdassa.... Olen kauhulla katsellut esimerkiksi noita letkuja muutamissa paikoissa. :(
Jo pelkästään jäähdyttimien puhdistus eka kertaa mietitytti kummasti, ne saa onneksi pitkällä paineilmapistoolilla joten kuten puhtaaksi ja kunnon puhdistukseen sitten joutuu jo purkuhommiin.
Näin jälkikäteen ois ehkä pitänyt ostaa normaaliperäinen kone.... Ei vaan keväällä ollut oikein hirveästi enää käytettynä myynnissä hyviä metsäalustaisia koneita.
Onneksi kone on vielä kohtalaisessa kunnossa ja talvella on aikaa tehdä ennakoivaa remonttia/huoltoa jos vaan kassa sen kestää.
Harri_82
Guru
Viestit: 141
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Se riippuu paljon porasta et tarviiko ottaa hyttiä pois. Mitä viimeks lyhyt peräsiä 235 porattu nii hyde- ja polttoainesäiliö pois ja vähän peltejä nii mahtuu poraan. Puomi nostetaan ylös ja ajetaan taakse js tuetaan siihen nii mahtuu työskenteleen. Voi olla et joka merkissä ei oo nuin hyvin tilaa ku näissä minkä kans mä häärin. Porari joka meille tekee hommat on hinnotellu reiän koon mukaan työt eikä tuntien mukaan. Tietenki erikoistapauksia joutuu tekemään tuntivelotuksella
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Se alkaa kohtapuoliin olla ensimmäinen kausi mättäitä taputeltu pitkästä aikaa.... Muutaman viikon jos vielä antaa kelit tehdä niin hyvä ois.
Keväällä haaveiltu 200hehtaarin määrä näyttää ylittyvän vaikka työmaat oli todella laajalla alueella, pisimmillään työmatkaa tuli 100km suuntaansa.
Itse työnä nämä metsänparannus hommat on pääasiassa melko tympeää hommaa, mutta jostain syystä aika menee siellä omasta mielestä kohtalaisen mukavasti ja kättensä jäljen näkee hyvin kun aukko aina pikkuhiljaa valmistuu.
Muokkauksien lisäksi muita hommia ei montaa tuntia kertynyt.
Ilman tuota harmittavaa tappi remonttia ainut ongelma koneessa oli turbolta hiukkasloukulle menevän pakoputken katkeaminen.
Minun mielestä tällainen "oikealla" metsäalustalla oleva kone on hintansa väärti ainakin muokkauksilla, hyvä maavara ja ajomoottoreiden teho auttavat mukavasti kantojen ja kivien seassa seikkailua.... Kokemusta moisesta hienoudesta ei ollut ennen tätä kesää, daiwuut oli aikoinaan normaali lc alustaisia 900silla teloilla ja suksilla varustettuja koneita.
nyyssönen
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 18:03

Re: Hitachi 110m.

Viesti Kirjoittaja nyyssönen »

Vielä kasvoi vikalista tälle kaudelle, vaihtoon meni egr venttiili. :(
Ei ollut kyseistä venttiiliä vaihdettu tai puhdistettu tähän koneeseen vielä kertaakaan..... 6000-8000h on yleinen tuntimäärä missä egr jumiutuu eka kertaa huollon mukaan.
Seuraavaksi saa varmaan ruveta jännittämään miten pitkään tuo dpf "pömpeli" pelaa niin kuin kuuluu, kerran se on vaihdettu kun vaihto kuuluu huoltosopimukseen 4500h kohdalla....
Vastaa Viestiin