Offtopic
Re: Offtopic
Lisätään nyt vielä, että Hesarin kirja-arvostelija oli lukenut tuota kirjaa pienelle lapselleen, joka oli kovasti tykännyt kirjasta. Tykkäsi kai erityisen paljon kuvituksesta.
Koneklassikot numero 5 on nyt kaupoissa. Hyvä siitä tuli, vaikka sen itse sanonkin. Ei siinä minun osuutta ole kuin hieman taiton ja ulkoasun osuudessa. Niin ja poikkeuksellisesti yksi lyhyt juttu tällä kertaa.
Tässä kansi:
Tässä kansi:
- Liitteet
-
- Koneklassikot numero 5-2020 kansi.
- KK_kansi_5.jpg (143.94 KiB) Katsottu 4226 kertaa
Jutun aihe oli varsin yllättävä, mutta kovin mielenkiintoinen. Itse olen jalostanut rikkinäisistä jakoavaimista veitsiä. Muutama harjoituskappale:SML kirjoitti: Hyvä siitä tuli, vaikka sen itse sanonkin. Ei siinä minun osuutta ole kuin hieman taiton ja ulkoasun osuudessa. Niin ja poikkeuksellisesti yksi lyhyt juttu tällä kertaa.
Veitsen aihiona tosin Billnäs on parempi kuin Bahco, syystä että sen varsi on keskeltä paksumpi. Teräs on varsin hiilipitoista, sen huomaa jo terän nopeasta ruostumisesta. Liittyyköhän tämän tornin rakennuttanut Hjort samaan sukuun? 
Nyt olen sen verran saanut selville, että tuon tehtailija Hjortin isä oli syntynyt vuonna 1828 Perniössä. Hänen vanhempiensa etsintä on vielä kesken.
Ompa hienoja. Nuo puukot.
Ompa hienoja. Nuo puukot.
Umpikujaan päättyi tämän Hjortin etsiminen. Tuo 1828 joulukuussa syntynyt Hjort ei johda Perniötä pidemmälle. Nimi on ehkä aikaisemmin ollut isän nimestä johdettu ja sitten annettu nimi Hjort, mutta syntymäaika ei johda eteenpäin. Saattaa olla, että on avioton lapsi. Tässä hankaloittaa se, että Hjort-sukunimisiä on Suomessa paljon, koska on sotilasnimi ja sitä on annettu samaan aikaan eri puolilla maata.
Varmaan tunnistatte tän pyöräkuormaajan ? Joku jaappanin suunnalta oleva ?
https://konekansa.net/attachments/dscn2324-jpg.69930/
Netist löytyneessä vastaavannäköisen kabiinin omaavas konees on erilaiset navat ?

https://konekansa.net/attachments/dscn2324-jpg.69930/
Netist löytyneessä vastaavannäköisen kabiinin omaavas konees on erilaiset navat ?
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
En tiedä miksi, mutta itselle tuli ensimmäisenä mieleen venäläisten Kirovetsin päälle tekemä kuormain. Mutta eiköhän tuo liene jokin muu.
- Hullu-Jussi
- Guru
Kirovetzin hyttiä muistuttaa. En olisi itse osannut Kiroveziin yhdistää, mutta nyt - kun asia tuli puheeksi - täytyy todeta, että yhdennäköisyys tosiaan on selvä. Ajattelin ensi, että hytissä on yhdennäköisyyttä amerikkalaisiin 60-luvun Wagner/John Deere runko-ohjattuihin traktoreihin. Ehkei sekään mielikuva ole täysin väärä, sillä voi aina kysyä, että mikä onkaan aikoinaan toiminut Kirovetzin esikuvana.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, mitään hajua tuosta kuvan koneesta ei minulla ole.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, mitään hajua tuosta kuvan koneesta ei minulla ole.
Kirovets k702km näyttää hyvin paljon samalta. 235 hv 3,5 m3 kauha
- Diesel Power
- Guru
Tuollainen siis:

Jusape koittaa juksauttaa...jusape kirjoitti:Joku jaappanin suunnalta oleva ?