Samat sanat, kyllä Mauritz on suomen yksi parhaimpia konekuvaajia. Hänellä on kyky kuvata kone näyttävää taustaa vasten ja kuvattava kohde suorastaan pomppaa kuvasta esiin. Toki, sanoisinko: ammattiharrastajalla on huippukamera ja hän kerran kertoikin, että usein hyvien kuvien ottamiseen yhdestä koneesta voi mennä tuntikin...
Kaikille isojen dumppereiden ja pyöräkuormaajien ystäville YouTube:ssa on yksi satsi ihan käypäsiä videopätkiä, jos muistan oikein, niin hakusanalla " PAmining channel " löytyy useita kymmeniä videoita, aika paljon CAT ja Michigan koneita näkyy...
Se on ollut suuri kunnia kun on saanut kuvata maansiirto yritys E.Hartikaista valokuviksi.
Paljon on saanut nähdä ja kokea ja siitä suuret kiitokset E.Hartikaisen ja YARA Oy ihmisille.
Itsellä on vain kehittynyt oma katse ja tyyli kuvata koneita niin että kone tulee esiin kuvista.
Mutta monien kuvien taustalla on myös paljon työtä.
Minulle valokuvaus on suuri nautinto ja varsinkin kun auton nokka suuntaa kohti Siilinjärveä.
Kamerat on kehittynyt vuosien varrella huimasti ja nyt viimeinen hankinta Nikon D3X paljastaa
että kuvien tarkkuus on tosi huimaa jopa itse joutuu miettimään miten upeasti yksityiskohdat ja värit tulee esiin.
Tämä on upe harrastus.
Liitteet
_DSC8334 (kopio).JPG (206.24 KiB) Katsottu 11456 kertaa
_DSC8166 (kopio).JPG (218.97 KiB) Katsottu 11456 kertaa
_DSC8133 (kopio).JPG (211.07 KiB) Katsottu 11456 kertaa
_DSC8207 (kopio).JPG (175.89 KiB) Katsottu 11456 kertaa
On todella hienoja kuvia! Aikoinaan kun Wa600 komatsuja tuli tuomeen oli silloisessa maahantuojan varustelupaikassa hiukan ongelmia ison koon vuoksi, mutta eihän se ollut edes iso...
E. Hartikaiselle on Siilinjärvelle saapunut ja jo kasattukin Caterpillar 6030, joka siis ennen tunnettiin Nimellä O&K RH120E. Kone painaa noin 300 tonnia ja se odottaa tällä hetkellä "alaisiaan", eli CAT 785 ja 793:sia, joita se tulee lastaamaan kun ne saadaan kasattua. Kone on kuokkakauhavarusteinen.
Kuvia seuraa myöhemmin, minun tai jonkun muun toimesta...
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor