Maansiirtorivistö Texasista

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Rabhami
Aktiivinen käyttäjä

Maansiirtorivistö Texasista

Viesti Kirjoittaja Rabhami »

Kävimme Amerikan mantereella 2001 ja löytyi koneita. Tässä osa yhden koneliikkeen kalustosta.
Liitteet
CAT1301a.jpg
CAT1301a.jpg (66.84 KiB) Katsottu 7179 kertaa
D11 remontissa
D11 remontissa
CAT1300a.jpg (73.61 KiB) Katsottu 7179 kertaa
CAT1299a.jpg
CAT1299a.jpg (63.03 KiB) Katsottu 7179 kertaa
Myynnissä olleita koneita.
Myynnissä olleita koneita.
CAT1298a.jpg (63.89 KiB) Katsottu 7179 kertaa
Hullu-Jussi
Guru

Re: Maansiirtorivistö Texasista

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Jos olen oikein tulkinnut, kuvissa näkyvät koneet ovat käytettyjä. Käytettyjen koneiden myyntirivistöt ovat usein varsinkin isoilla koneliikkeillä USA:ssa juuri tuon näköisiä. Tarkoitan sitä erityistä piirrettä, että kaikki koneet ovat päältäpäin kuin uusia, vaikka takana on 5000 - 10 000 tuntia. Osa noista hyvännäköisistä käytetyistä on ns. rebuilt-koneita, mutta hyvin usein muutkin käytetyt kunnostetaan vähintään ulospäin näkyvistä kohdin ennen kuin ne laitetaan myyntirivistöön. Tämä on yleistä muualla maailmalla, mutta ei Suomessa. Ehkä maali on täällä liian kallista.
Jappi
Guru

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Kyllä se taitaa olla työtunti mikä täällä maksaa niin ettei vaihtokoneita maalata.
turvenuija
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja turvenuija »

Vähän kyllä kaksipiippuinen juttu tuo maalaus. Itse kyllä mieluummin näkisin millainen se kone on edellisen omistajan jäljiltä, antaa kuvan siitä millaisessa käsittelyssä on ollut.
Jos sitten itse haluaa siihen väriä niin sopii asian myyjän kanssa.
Olen nähnyt joitakin tapauksia joissa kone on saatu näyttämään hyvinkin siistiltä vaikka oli liikkeeseen tullessa kuin Raatteen tieltä haettu.
Toki siistin näköinen kone on kiva silmälle mutta ainakaan minun hommissani siitä ei saa senttiäkään enempää tiliä.
Rabhami
Aktiivinen käyttäjä

Kaikki kuvassa näkyvät koneet olivat käytettyjä. Niiden kunnosta tosiaan ei osaa sanoa päälleppäin. Amerikkalainen myyntitaktiikka on ilmeisesti, että koneet on oltava siistejä ulkoapäin. Liikkeen pihassa oli myös käytettyjä koneita, jotka olivat tulossa remonttiin tai myyntikunnostukseen. Käydessämme liikkeessä alkuviikosta, oli rivi koneita remontissa mm. 4kpl D11(yksi maalauksessa)puskukonetta, 3kpl 990-992 pyöräkuormaajaa +muuta pienempää kalustoa. Loppuviikosta käydessämme, oli eri koneet työn alla. Näytti olevan tuo kalusto järeimmästä päästä.
Rabhami
Aktiivinen käyttäjä

Lisää kuvia samalta tontilta.
Liitteet
CAT1309a.jpg
CAT1309a.jpg (60.57 KiB) Katsottu 6763 kertaa
CAT1308a.jpg
CAT1308a.jpg (54.74 KiB) Katsottu 6763 kertaa
CAT1307a.jpg
CAT1307a.jpg (63.15 KiB) Katsottu 6763 kertaa
CAT1306a.jpg
CAT1306a.jpg (63.19 KiB) Katsottu 6763 kertaa
CAT1305a.jpg
CAT1305a.jpg (57.46 KiB) Katsottu 6763 kertaa
CAT1304a.jpg
CAT1304a.jpg (56.48 KiB) Katsottu 6763 kertaa
Heavy
Guru

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Näitä on erittäin mielenkiintoista katsella. Isoista koneista katselee aina innolla kuvamateriaalia. On kyllä totta, että maali tekee ihmeitä ja hyvässä maalissa olevalla koneella on miellyttävä työskennellä. Tarkoitan, että on ihan eri tunne tehdä silloin koneella töitä vaikka tunteja olisi paljon mittarissa. Luulen, että koneesta pidetään myös paremmin huolta, kun se on saanut uuden maalin pintaan.
kampiveivi
Guru

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Kyllä ainakin täällä alueella olevat kaksi käytettyjen koneiden kauppiasta ruukaavat koneet maalata jos ne huonoon maaliin ovat päässeet. Tuovat ulkomailta käytettyjä koneita. Maalaus ym näkyy myös koneiden hinnassa. Kerrattaen erästä konetta käytiin katsomassa ja tarjouskin otettiin siinä kunnossa kuin se oli. Edullinen se olisi ollut verrattuna niihin vastaaviin mitä rivistössä oli puunattuna ja laitettuna. En nyt muista miksi jäi se kone hankkimatta, oliko että olisi ollut liikaa laitettavaa vai mikä.
Itsekkin olen sitä mieltä että siistiä konetta on mukavampi ajaa ja se tulee paremmin pidettyäkkin siistinä kuin että jos kone on kuin pommin jäliltä. Hyvässä maalissa olevasta koneesta lähtee likakin paremmin pesussa pois kuin auringon polttamasta maalista.
Eihän se konen ulkoinen kunto siihen taksaan vaikuta mutta kyllä se joillakin työmailla on jonkinmoinen käyntikortti. Siisti kone voi jäädä huomaamatta mutta jos kone on ruma kuin riihipiru ei se ainakaan hyvää kuvaa yrityksestä anna. Vaikka työn jälki on se mikä pitäisi merkata ei kaikki aina ole sitä näkemässä, se kone kuitenkin työmaalla näkyy helpommin.
Ihanne tilanne olisi jos käytettyä konetta ostettaessa koneen näkisi siinä kunnossa kun se tulee suoraan edelliseltä käyttäjältä ja sitten pesun jälkeen. Mutta harvoin näin hyvää tilannetta on.
steyr
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja steyr »

Olen kyllä kuullut myös näistä mitkä on maalattu ja ohjaamoon esim penkki vaihdettu ym. puunattu. Mutta on sitten oston ja käytön jälkeen ilmennyt, että koneesta on esim sähköjohdot palanut ja se on laitettu vaan siistiksi, että saadaan myytyä, mutta ei korjata vikoja kunnolla.

Tuolla kärsämäellä toimiva koneliikehän tuo ulkomailta koneita ja maalaa ne. Kerran käytiin siellä ohi ajettaessa, niin kyllä monet oli maalattu sillä idealla, että on nopealla vilkaisulla nätti, mutta ei oltu suojattu osia kunnolla maalauksen ajaksi ja tarroja puuttuu ym.
jani1
Guru

Viesti Kirjoittaja jani1 »

steyr kirjoitti:Olen kyllä kuullut myös näistä mitkä on maalattu ja ohjaamoon esim penkki vaihdettu ym. puunattu. Mutta on sitten oston ja käytön jälkeen ilmennyt, että koneesta on esim sähköjohdot palanut ja se on laitettu vaan siistiksi, että saadaan myytyä, mutta ei korjata vikoja kunnolla.

Tuolla kärsämäellä toimiva koneliikehän tuo ulkomailta koneita ja maalaa ne. Kerran käytiin siellä ohi ajettaessa, niin kyllä monet oli maalattu sillä idealla, että on nopealla vilkaisulla nätti, mutta ei oltu suojattu osia kunnolla maalauksen ajaksi ja tarroja puuttuu ym.
Kuinkahan paljon suomessa mahdetaan yleensä harrastaa vaihtokoneiden kunnostusta liikkeissä ja mikähän yleensä on korjaustyön jälki? Onko kenelläkään kokemusta esim ostanut käytetyn korjatun koneen?
belarus mtz-50 67
Ex belarus mtz-521 4x4 75
Ex åkerman h12b 76
http://www.belkku.fi
Vastaa Viestiin