Ajan tällä hetkellä työkseni kiviautoa ja aikaisemmin tumpperia ja mukavaa hommaa se on, ei siinä mitään. Nyt on vain iskeny halu päästä "vaativampiin" hommiin, kaivinkoneeseen tai pyöräkoneeseen. Tässä vaiheessa tulee se ongelma. Pitäisi olla alan koulutus ja vähintään 5 vuotta työkokemusta. Pelkästään siksi, että satun olemaan nainen? Kehtaan väittää, että jos olisin mies, työnantajien olisi helpompi uskoa minun olevan todella kiinnostunut näistä töistä. Todella harvalla nykyisistä työkavereista on mitään alan koulutusta ja yllättäen, kaikki on miehiä.
Päästäkseni edes tähän tilanteeseen olen joutunut aloittamaan koulun ja työharjoittelun kautta jäin työelämään. Pääsin näyttämään mitä osaan, mutta työnantajan vaihtuessa tuli taas sama ongelma eteen. Positiivista palautetta kyllä tulee töiden hoidosta, mutta silti puuttuu ilmeisesti se jokin uskottavuus, mikä miehillä on luonnostaan?
Tällä hetkellä olen sen verran isossa firmassa, että aika turha haaveillakkaan muista hommista, mutta miten koskaan pääsen etenemään muihin koneisiin, jos kukaan ei uskalla antaa tilaisuutta näyttää mitä osaan? Naisia halutaan lisää alalle töihin, mutta miten niitä pääsee, kun kukaan ei uskalla ottaa?
Nautin minun työstä todella paljon ja tiedän, että tämä on minun ala. Turhauttaa silti, kun tiedän mistä jään paitsi. Sen verran olen muitakin koneita saanut ajaa, että veri vetää koko ajan muualle.
Joskus sitä vaan toivoo, että olisi syntynyt mieheksi alunperinkin