polkimet
- Hullu-Jussi
- Guru
Re: polkimet
Nostan hattua tuollaiselle sinnikkyydelle.
Lisään itseni joukkkoon. Sama mies joka antoi kokeilla konettaan nelisen vuotta sitten palkkasi minut puoltoista vuotta sitten kuljettajakseen...Hullu-Jussi kirjoitti:Olisi hauska tietää onko paljon sellaisia, jotka on opetelleet kaivinkoneen käytön ihan itsekseen ilman, että kukaan olisi ollut vieressä neuvomassa, tai edes puhelimessa.
Lännen M316
sama täällä aloitin maatilakaivurilla ja siitä edettiin telakoneeseen ja tässä sitä ollaanARA131B kirjoitti:Lisään itseni joukkkoon. Sama mies joka antoi kokeilla konettaan nelisen vuotta sitten palkkasi minut puoltoista vuotta sitten kuljettajakseen...Hullu-Jussi kirjoitti:Olisi hauska tietää onko paljon sellaisia, jotka on opetelleet kaivinkoneen käytön ihan itsekseen ilman, että kukaan olisi ollut vieressä neuvomassa, tai edes puhelimessa.
-
lannenmies
- Guru
Mulla oli eka homma tiilien nosto tellingeille,koneessa oli rhs putkesta tehty jatkopuomi.Kumpikuhan pelkäsi enemmän minä vai nainen joka toimi muurarien repsikkana.No olen alalla edelleen ja rouva on eläkkeellä.Itsellä oli hyvä tuuri kun aloitin ,kaikki sisätäyttöhiekat nostettiin jassakalla ja sinnä sen täytössä oli hyvä pitää tällaista aloittelijaa.Niin ne ajat muuttuvat silloin sitä mätettiin useita satoja kuutioita vuodessa nyt en edes muista koska viimeksi.Jussin puhelin neuvontaan sen verran olen kerran siirtänyt Teräsmies paalukonetta samalla metodilla.Viikon jännitys kiintiö tuli laakista täyteen.Vanhemmat kuskit viellä muistavat ajat ennen tätä standardia kun esim Åkerin vivut olivat ristissä ja niin muistaakseni ekat pitkävipuise Aratkin,Lokomoista nyt puhumattakaan.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.