Minikaivinkonetta ostamassa

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
timppa811

Minikaivinkonetta ostamassa

Viesti Kirjoittaja timppa811 »

Hei,

Hakusassa yksityiskäyttöön käytetty minikaivuri. Painoa saisi olla 800-1600kg.
Suomen tarjonta edullisimmissa(alle 10ke) on surkea, joten olen koittanut katsella koneita ulkomailta.
Mitä luotettavia sivustoja on josta voisi katsoa esimerkiksi iso-britannian tarjontaa?
Diesel Power
Guru

Re: Minikaivinkonetta ostamassa

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Ei kait mikään sivusto ole luotettava siinä mielessä että jos ajattelee koneen laatua. Tietysti huijarimyyntipaikat pitää kiertää kaukaa mutta kone voi olla kehno hyvässkin putiikissa jos sellanen vaan sattuu kohdalle. Rohkee veto on ostaa kone katsomatta sitä minun mielestä.
timppa811

Viesti Kirjoittaja timppa811 »

Sitä juuri tarkoitinkin, että onko joku sivusto missä koneet ovat luotettavasti tarkastettuja, tai yleensäkkin jotain sivustoja euroopasta. Mascus tuntuu epäluotettavalta kirjoituksien perusteella ja katteet tuntuu olevan kovat.
Oma tuonti lähinnä kiinnostaa, ellei sopivaa välittäjää löydy joka kohtuuhinnalla pistää koneen laivaan.
Kiinassa näyttää olevan uusiakin koneita kohtuuhinnalla. Onko kukaan sieltä tuonut konetta?
Diesel Power kirjoitti:Ei kait mikään sivusto ole luotettava siinä mielessä että jos ajattelee koneen laatua. Tietysti huijarimyyntipaikat pitää kiertää kaukaa mutta kone voi olla kehno hyvässkin putiikissa jos sellanen vaan sattuu kohdalle. Rohkee veto on ostaa kone katsomatta sitä minun mielestä.
lannenmies
Guru

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Nämä Euroopassa myynnissä olevat minikoneet ovat pitkälti vuokraamokäytössä olleita noin 1500-2000 tuntia ajettuja.Ollaan tuotettu 2kpl Hitachia Englannista 1.2 ja 1.6 zaxis.Molemmat suht siistejä ilman hyttiä ja kolmella kauhalla varustettuja.1.2 oli maalattu juuri yli ja ainakin pohjat oli näkyvin osin tehty hyvin.Koneet ovat edelleen käytössä.Käytännön työn hoiti eräs konemyyjä.Katsottiin netistä sopiva ja hän hoiti koneen Hankoon.Itse ostin 140 tuntia ajetun kiinalaisen 2012 mallisen 18 nanten kotikäyttöön.Nyt tunteja on noin 500 eikä mitään ihmeellistä murhetta ole ollut.Alussa sai olla hylsysarja ja ruuvilukitetuubikädessä mutta nyttemmin mutterit ovat alkaneet pysyä kiinni.Suurin ero Nanten ja Hitachin välillä on noin kymmenen vuotta kehityksessä ja ergonomiassa.Plussaa Nantessa on tosi lämmin ja nopeasti lämpenevä hytti ja simppeli tekniikka, 4 sulaketta ei mitään eletroniikkaa.Käyntiin lähtevyys on myöskin melko hyvä , -15`lähtee viellä itsekseen.Varusteina mulla on kallistuva liitin tehty Suomessa ( täysin paska tehty tinasta ilman heloja),tukkikoura, nostopuomi,tasauspalkki sekä 6 kauhaa.Omassa käytössä mielestäni ihan soiva peli mutta en kyllä urakoimaan sillä lähtisi.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Vastaa Viestiin