Vanhoja mainoksia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Nämä ilmoitukset olen poiminut Maansiirtolehdistä vuosilta 1965-67:
Liitteet
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
MS-1965-2-Porkkala.jpg (126.36 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/2.
MS-1965-2-puhelinkaapeleita.jpg (107.7 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/9.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/9.
MS-1965-9-Ford-4400.jpg (132.34 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/10.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1965/10.
MS-1965-10-FIAT-AD-7.jpg (117.67 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1966/1.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1966/1.
MS-1966-1-ZIL-130.jpg (133.33 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1967/1.
Vanhoja mainoksi, Maansiirtolehti 1967/1.
MS-1967-1-JCB.jpg (143.65 KiB) Katsottu 7872 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Deutz-raivaustraktori, erikoinen kone, kun lastaa siis itsensä yli. Tielehti 1957.
Liitteet
Teilehti-4-1957-Deutz.jpg
Teilehti-4-1957-Deutz.jpg (139.99 KiB) Katsottu 7521 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Vieläkin vuosi 1957. Diesel-lehti mainostaa tässä itseään muistuttamalla, että asiakkaalle voi tilata lehden lahjaksi.
Liitteet
DIESEL-1957-tilaus.jpg
DIESEL-1957-tilaus.jpg (202.2 KiB) Katsottu 6412 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Lehdestä leikattu Zetor-mainos 50-luvulta, Jannen arkistosta.
Liitteet
Vanhoja mainoksia, Hankkija, Zetor
Vanhoja mainoksia, Hankkija, Zetor
zetor-mainos.jpg (163.84 KiB) Katsottu 6019 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Ranskalainen Continental on jäi kuulemani mukaan harvinaiseksi konemerkiksi Suomessa. Näin kävi siitä huolimatta, että sitä mainostettiin monessa lehdessä 50-luvulla. Tämä mainos on ollut Koneviestissä 1955.
Liitteet
Continental-KV-1955.jpg
Continental-KV-1955.jpg (134.13 KiB) Katsottu 5826 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Yksi unohduksiin painunut 50-luvun konemerkki lisää. Tämä mainos on julkaistu 1956 Koneviestissä.
(Kuva ei ole kovin hyvä, koska otin tämän padilla suoraan vanhasta lehdestä tuvan pöydän ääressä.
Liitteet
Bray-KV-18-1956.jpg
Bray-KV-18-1956.jpg (88.9 KiB) Katsottu 5767 kertaa
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Ei taida olla tuotemerkeistä hengissä kuin Pionjär.Jos enää sekään.En ole pariin vuoteen seurannut myydäänkö enään missään.Ainakin se mikä mulle jäi 42 vuoden louhintaurasta on pihavarastossa kovin hengettömän näköinen :D
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Eipä ole hengissä yhtäkään. Eikö Pionjär ole sekin liitetty Atlas Copcoon.
Muut on hävinneet yritys ostojen jälkeen kuka minnekin tai sitten ovat hiipuneet muuten pois.
Bray yhdisty ensiksi vissiin Matbroon. Minne lie sitten se lopulta katosi.
Vickers on hajonnut palasiksi jo kauan sitten. Sotilas tarvikkeet yhdistettiin johonkin toiseen englantilaiseen jo joskus kymmeniä vuosia sitten. Hydrauli osat meni muistaakseni amerikkalaisille. Taitaa olla Eaton nykyään.
Bristolista täytyy sanoa etten ole millonkaan mitään kuullut merkistä.
Bucuryksesta tuli joidenkin mutkien kautta Cat. Taitaa olla jo 10 vuotta siitäkin.
Joy mainittiin uutisissa vissiin vuosi sitten kun sen osti Komatsu.
Aveling on tainnut hävitä jo kauan sitten.
Ekström meni konkurssissa sekin yli 10 vuotta sitten.
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Magirus-Deutz -kuorma-autojen mainoksia on 60-luvun alkupuolen konelehdissä todella runsaasti. Mutta niinpä vaan sekin merkki on ennättänyt päätyä kadonneiden merkkien kerhoon.
Liitteet
Vanhoja mainoksia Koneviesti numero 6 1961.
Vanhoja mainoksia Koneviesti numero 6 1961.
Magirus-Deutz-KV-6-1961.jpg (221.38 KiB) Katsottu 5453 kertaa
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Eipä Magirus Deutz ihan täydellisesti ole kadonnut. Kyllä Magiruksia kaiketi valmistetaan vieläkin. Nykyään tekevät vissiin kai ainoastaan erikois ajoneuvoja. Merkin omistaa Iveco.

Magirus Deutz kun tavallaan tulee kahdesta yhtiöstä Magirus ja Deutz. Magirus oli itse autotehdas ja Deutz oli mukana koska teki moottorit.
Vastaa Viestiin