Offtopic
Re: Offtopic
699 kg oli akkuromua, 60cnt per kg eilen maksoivat Ruskolla, Keräyslava Oy:ssä ....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Offtopic
Naamakirjassa tuli vastaan. Nuorena miehenä ajoin dumpperia yhden kesän. Siitä muistan vaan sen että kaivinkoneen kuljettaja vissiin oli aina jollain viisii sitä mieltä että peruutin sen dumpperin vika kohtaan hänen kannaltaan.
Re: Offtopic
Vanha Misukan jäykkärunkoinen pyöräkuormaaja saa kovaa romutuskäsittelyä.....
Öljyt ja nesteet ilmeisen asianmukaisesti poistettu ennalta, joooooo .....
Teki vähän pahaa katsoa ....
https://www.youtube.com/watch?v=3anw_nt ... Adventures
Öljyt ja nesteet ilmeisen asianmukaisesti poistettu ennalta, joooooo .....
Teki vähän pahaa katsoa ....
https://www.youtube.com/watch?v=3anw_nt ... Adventures
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Offtopic
Tavallaan fiksun oloinen koura kaivinkoneessa jolla purkivat Michiganin. Ei tarvitse olla ainuttakaan ylimääräistä hydrauliikkaa kun toimii kauhan kipristyksen sylinterillä kokonaan. Tappikiinnitys tekee sitten tietenkin sen ettei siihen kouran tilalle niin vaan vaihdeta mitään muuta. Saattaisi tuon saada laitettua pikakiinniinityksen kanssa siten että koura muutoin tulee pikakiinnityksellä mutta koneen puoleisen leuan tuki täytyisi ainoastaan käydä laittamassa tapilla kiinni kaivu puomiin.
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Offtopic
Ei taida olla kukaan vielä laittanut tänne mitään maanrakennus koneiden valmistajien suuruusjärjestyksestä. Voi olla että en muista tai mennyt ohi silmien mutta siinä tapauksessa pyydän anteeksi saman asian toistoa.
Suuruus listassa näkyy että kiinalaiset ovat viime vuonna parantaneet sijoitustaan hyvin. Kuvan otin Zoomlionin netti sivulta. Siksi se merkki on korostettu.

Silmään osui että yksi suomalainen yritys on tilastoon päässyt ja peräti onnistunut ohittamaan Kobelcon, Kubotan, Liugongin ja CNH:n.
Suuruus listassa näkyy että kiinalaiset ovat viime vuonna parantaneet sijoitustaan hyvin. Kuvan otin Zoomlionin netti sivulta. Siksi se merkki on korostettu.

Silmään osui että yksi suomalainen yritys on tilastoon päässyt ja peräti onnistunut ohittamaan Kobelcon, Kubotan, Liugongin ja CNH:n.
Re: Offtopic
Onhan noita tuossa kaksikin.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Offtopic
HIAB alkujaan ruotsalainen ?
Vaiko mikäs se Hiiapin historiikki olikaan ??????
Vaiko mikäs se Hiiapin historiikki olikaan ??????
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Offtopic
Jotenki sokee meikäläinen kun ei hoksannut että Hiabin kohdalla lukee FIN. Omistus ja pääkonttori nykyään Suomessa tosiaan. Mutta tehdäänkö näitä nostureita ollenkaan Suomessa?
Alkujaan ruotsalainen yritys se on ollut. En osaa sanoa millä tapaa se on muuttunut suomalaiseksi mutta eikö siihen kuitenkin kuulu yhtenä osana suomalainen Multilift?
Alkujaan ruotsalainen yritys se on ollut. En osaa sanoa millä tapaa se on muuttunut suomalaiseksi mutta eikö siihen kuitenkin kuulu yhtenä osana suomalainen Multilift?
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Offtopic
HIAB on alkujaan ruotsalainen ja sen tehdas sijaitsi Hudiksvallissa. Nimi tulee sanoista Hydrauliska Industrie AB. Multilift oli Suomessa osa Partekia ja se osti 1985 HIABin ja Jonseredin puutavaranosturit. Pari vuotta myöhemmin Partek osti Logliftin, jolla oli nosturituotantoa Salossa.
Kaikki valmistus on minun tiedon mukaan nyt Puolassa.
Kaikki valmistus on minun tiedon mukaan nyt Puolassa.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Offtopic
Kaverini, joka ei ole kirjautunut foorumille, halusi kommentoida HIAB:in tehtaan muuttoa Puolaan, joten liitän hänen lähettämän tekstin tähän:
Hiab on osa suomalaista Cargotecia. Cargotec lopetti Hiab-tehtaan Hudiksvallissa noin 7 vuotta sitten. Uusi tehdas oli rakennettu Puolaan Stargardiin. Hiabilla oli Hudiksvallissa noin 450 työntekijää ja se käytti myös sikäläistä alihankintayrityksiä. Tuotannon siirtämisestä Puolaan oltiin suuttuneita Hudiksvallissa ja koko Ruotsissa. Puhuttiin, että tehdas Puolaan oli rakennettu EU:n tuella, jota Ruotsi ja Suomi olivat nettomaksajina olleet omilla osuuksillaan maksamassa. Nämä maat siten omalla kustannuksellaan siirsivät teollisuutta ja työpaikkoja pois alueeltaan. Cargotecin ohella muutama toinenkin ruotsalainen ja suomalainen yritys teki saman liikkeen.
Hiab on osa suomalaista Cargotecia. Cargotec lopetti Hiab-tehtaan Hudiksvallissa noin 7 vuotta sitten. Uusi tehdas oli rakennettu Puolaan Stargardiin. Hiabilla oli Hudiksvallissa noin 450 työntekijää ja se käytti myös sikäläistä alihankintayrityksiä. Tuotannon siirtämisestä Puolaan oltiin suuttuneita Hudiksvallissa ja koko Ruotsissa. Puhuttiin, että tehdas Puolaan oli rakennettu EU:n tuella, jota Ruotsi ja Suomi olivat nettomaksajina olleet omilla osuuksillaan maksamassa. Nämä maat siten omalla kustannuksellaan siirsivät teollisuutta ja työpaikkoja pois alueeltaan. Cargotecin ohella muutama toinenkin ruotsalainen ja suomalainen yritys teki saman liikkeen.