Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Taidan olla sopiva vastaavaan seuran muiden ihmisten puolesta tähän, eikä pelkästään siksi, että niccini sattuu olemaan sama kuin seuran jäsentiedotteen nimi.
Pääsyy jäsentiedotteiden harvaan tahtiin on täystyöllistetyt viikonloput, sekä minulla että muillakin johtokunnan jäsenillä. Periaatteessa on painovalmiina kaksi jäsentiedotetta paitsi että: postituksessa mukaan pitäisi tällä kertaa liittää jäsenmaksulaskut. Niiden tekemisessä on iso työ jos ne tehdään niinkuin ne on aikaisemmi tehty eli jokaiseen kirjoitetaan saajan nimi ja osoite. On toki mietitty muitakin vaihtoehtoja...
Pääsyy jäsentiedotteiden harvaan tahtiin on täystyöllistetyt viikonloput, sekä minulla että muillakin johtokunnan jäsenillä. Periaatteessa on painovalmiina kaksi jäsentiedotetta paitsi että: postituksessa mukaan pitäisi tällä kertaa liittää jäsenmaksulaskut. Niiden tekemisessä on iso työ jos ne tehdään niinkuin ne on aikaisemmi tehty eli jokaiseen kirjoitetaan saajan nimi ja osoite. On toki mietitty muitakin vaihtoehtoja...
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Jostain syystä nykypäivänä kaikki jotka yleensäkkään tekee jotain on täysin työllistettyjä. Seuratoiminnassa on myös taipumus että miltei kaikki työt kasaantuu muutaman puuhahenkilön kohdalle. Aikoinaan vastustin ko seuraan liittymistäni juurikin siitä syystä, että ei ole aikaa antaa yhdistykselle käytännössä mitään. Toinen harrastusyhdistys vie tälläkin viikolla kaksi iltaa ja lauantaipäivän kokonaan, lisäksi sähköpostin naputtelua ja suunnittelutyötä joutuu tekemään muinakin iltoina.
Monelle varmasti sopisi jäsenmaksujen lähettäminen sähköpostilla. Vaivansa tosin siinäkin, pitäisi olla listat perinteisen ja sähköisen laskun saajista yms. ja lehteä on vaikea lähettää sillä sähköpostilla...
Monelle varmasti sopisi jäsenmaksujen lähettäminen sähköpostilla. Vaivansa tosin siinäkin, pitäisi olla listat perinteisen ja sähköisen laskun saajista yms. ja lehteä on vaikea lähettää sillä sähköpostilla...
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Työssä käyvät seuran jäsenet ovat tosissaan työllistettyjä. Tuntuu että jo liikaakin. Rakentamista on nyt ollut paljon ja se näkyy ainakin seuran johtokunnan jäsenten kohdalla. Onneksi osa meistä on päässyt jo eläkkeelle ja aika riittää harrastuksiinkin
Sähköpostia toivoisin voitavan käyttää enemmän, mutta seuran jäsenissä on todella monta, jotka eivät käytä lainkaan sähköpostia. Johtokunnassakin on ainakin yksi ellei kaksi. (Terveiset Sepolle: älä hermostu, en ala vaatimaan sähköpostin käyttämistä!)
Tekstiviestit ovat toimineet hyvin. Lupasin muuten lähettää huomenna tekstarikutsun, joka koskee tulevaa leffatapahtumaa.
Terveisin
Apusihteeri

Sähköpostia toivoisin voitavan käyttää enemmän, mutta seuran jäsenissä on todella monta, jotka eivät käytä lainkaan sähköpostia. Johtokunnassakin on ainakin yksi ellei kaksi. (Terveiset Sepolle: älä hermostu, en ala vaatimaan sähköpostin käyttämistä!)
Tekstiviestit ovat toimineet hyvin. Lupasin muuten lähettää huomenna tekstarikutsun, joka koskee tulevaa leffatapahtumaa.
Terveisin
Apusihteeri
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Tässä sitten kutsu sunnuntaina 27. lokakuuta pidettävään seuran jäsentapaamiseen. Aiheena ovat vanhat konefilmit, joita esittää Janne Riikanen. Tapahtuma on Vaittisen maansiirtoliikkeen konehallissa, osoite Vuohikkaantie 108, Tuusula. Tarjoiluna pullakahvit. Muutakin syötävää voi ostaa tilaisuudessa. Koska kysymys on hallitilasta, kannattaa pukeutua lämpimästi.
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Kellonaika alkamiselle on 12.00 , jota ei ollut mainittu eo viestissä.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Sehän se unohtui, liian monta asiaa oli kerralla muistettavaksi.
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Itse en taitane osallistua, sattuu olemaan juuri tuo tasan 50v päivä tuolloin, ja oletus / epäilys, että jälkikasvua ( jälkikasvustoineen ) tullee käymään vierailulla.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Taasen on Classic Plant -lehdessä julkaistu juttu, jossa on seuran jäsenyrityksen omistama kone ja jutun kirjoittajakin on seuran jäsen.
Kuvasta kiitokset Teijolle!
Kuvasta kiitokset Teijolle!
- Liitteet
-
- 20191218_2010101.jpg (170.7 KiB) Katsottu 5991 kertaa
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Seuran aktivistit kävivät Porissa hakemassa talteen siellä olleen Fiskars 700 -kaivinkoneen. Se on ollut aikaisemmin Porin kaupungin omistamalla ruoppauslautalla, josta se on lautan myynnin takia otettu pois. Kone olisi muuten tullut melko varmasti romutetuksi, ellei sitä olisi käyty hakemassa pois.
(Kuvat Teijo Skytältä)
(Kuvat Teijo Skytältä)
- Liitteet
-
- nosto1.jpg (202.74 KiB) Katsottu 3942 kertaa
-
- nosto2.jpg (120.33 KiB) Katsottu 3942 kertaa
-
- 20200627143836.jpg (198.06 KiB) Katsottu 3942 kertaa
Re: Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura
Muutama kuvatus vielä...
- Liitteet
-
- 20200627110534.jpg (161.05 KiB) Katsottu 3911 kertaa
-
- 20200627162756.jpg (156.27 KiB) Katsottu 3911 kertaa
-
- 20200627185800.jpg (195.59 KiB) Katsottu 3911 kertaa
-
- 20200627185909.jpg (217.14 KiB) Katsottu 3911 kertaa