Nettikoneesta ym. bongattua
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 548
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Nettikoneesta ym. bongattua
Tämmöttis aihe näytti puuttuvan tältä foorumilta. Kiinnostais tietää mitä muut on huomannu nettikoneessa ja myös muilla myyntipalstoilla. Voihan mukaan laittaa vaikka nettiautosta taikka toriltakin jos siellä sattuu olemaan jotain sopivaa. Varmaan moni koneiden kanssa puuhaava kuitenkin näitä myyntipalstoja lukee vaikkei koko ajan olisikaan mitään itse ostamassa. Mulla ei ole tähän nyt mitään mielessä juuri tässä ja nyt mutta jätän pallon teille muille...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Iltalukemiseksi ehdin selata eilisehtoona uusimman Europörssin. Yksi kuormautoilmoitus pisti silmään. Kai siksi, että noilla nokka-Scanioilla on tullut niin paljon monen vuoden ajan ajettua. Mutta ainakin kuvassa nämä näyttivät houkuttelivilta. Niin, hintaahan ei ollut näkyvissä...
- Liitteet
-
- Screen Shot 2016-06-121.png (365.84 KiB) Katsottu 15193 kertaa
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Allis HD-21 myynnissä, painoluokka siis sen 20tonnia ..... Pitäiskös udella paremmin ....
http://www.nettikone.com/allis/chalmers-hd-21/1531348

http://www.nettikone.com/allis/chalmers-hd-21/1531348
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Yllättävän ehjän näköinen kone, meinaan teloja ja muutenkin yleisvaikutelmaa. Kun ilmoituksessa mainitaan kytkinongelma, niin heti alkaa miettimään onko kysymyksessä se Alliksen erikoinen moduloiva kytkin, jolla saattoi tarvittaessa hieman rynkyttää konetta, jotta tiukka kanto tai muu haitta lähti puskulevyn edestä irti.
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
En tiedä, mutta aika järkevän kuntoiselta näyttää kone kyllä yleiseltä ilmeeltään, juurikin telasto, jne, muutenkin ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Kyselyyn tuli vastausta, hinnasta ......
Kymppi on pyyntiä, mielestäni on kyllä hiukkan liikaa ikäisestään koneesta, vaikka asiallisessa kunnossa päällisin puolin näyttäsi olevan, mut nää on tietty ihan mielipidejuttuja itse kullakin ......
Kymppi on pyyntiä, mielestäni on kyllä hiukkan liikaa ikäisestään koneesta, vaikka asiallisessa kunnossa päällisin puolin näyttäsi olevan, mut nää on tietty ihan mielipidejuttuja itse kullakin ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Kallis on… Vaan olishan tuollanen houkuttanu ostaa, jos ylimääräistä rahaa olisi ollut. 

Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Niin .... Mut jokin nyt mättää tiedoissa .....
Tracktordata sanoo HD-21:sen painoksi n.20tonnia ja valmistusvuosiksi -56-65
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... sions.html
Kun taas oma KESKOn orkkis esitelehtinen ( -70 alusta tosin ) kertoo Allis-Chalmers HD-21P series B telakoneen painoksi 27.300kg ......
Tracktordata sanoo HD-21:sen painoksi n.20tonnia ja valmistusvuosiksi -56-65
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... sions.html
Kun taas oma KESKOn orkkis esitelehtinen ( -70 alusta tosin ) kertoo Allis-Chalmers HD-21P series B telakoneen painoksi 27.300kg ......
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1815
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Yksi selitys voisi olla se, että amerikkalainen tapa oli silloin 50-luvulla ja vielä 60-luvullakin ilmoittaa pelkän perustraktorin paino ilman puskulaitteita ja muita varusteita. Suomessa taas yleensä ilmoitettiin paino sellaisena, kuin ostaja koneen normaalisti saa. Näin ainakin Caterpillareiden kohdalla on näköjään ollut tapana.
Maansiirtokoneseuran sihteeriltä sain skannattuja Keskon mainoksia ja tsekkasin niistä HD-21:n painoja. Vaihtelevat näemmä melkoisen paljon eri vuosina.
Vanhin mainos oli vuodelta 1957 ja siinä oli paino 31,5 tonnia.
1959: 27.800 kg
1961: 26.700 kg
1961: 28 tonnia
1962: 28,3 tonnia
1963: painoluokka 27 tonnia
Vuoden 1963 Koneviestissä oli juttu uuden HD-21 P -sarjan tulosta myyntiin. Siinä oli koneen painoksi ilmoitettu 31.400 kg ja selityksenä, että kone oli varustettu suorapuskulevylla ja repijällä, jotka sisältyvät ilmoitettuun painoon.
Osa painon noususta selittyy myös teknisillä uudistuksilla. Mutta Keskolla taitaa olla harrastettu välillä lukujen pyöristelyä seuraavaan tasatonniin ja joskus on taas oltu tarkempia.
Kaikesta huolimatta Tractordatan luku tuntuu kovin pieneltä, mutta Tractordatan tieto on kyllä yleensä hyvin luotettavaa.
Yesterdaystractors.comissa oli keskustelua Alliksista ja sieltä nappasin tämän:
There were 7 different series of Allis-Chalmers HD-21 crawlers from 1954 thru 1975. The 1954-56 HD-21AC had a 6 cyl supercharged engine w/ 204 fwhp; the same model for 1956-58 had a 6 cyl turbocharged engine w/ 225 fwhp as did the HD-21A from 1958 to 1961. In 1963-66 there was the HD-21A/P with either a torque converter or powershift (all the previous ones I mentioned had only the torque converter configuration). The HD-21A/P had a 6 cyl turbocharged engine w/ rated fwhp of 256 w/ torque converter or 274 fwhp w/ power shift. The 1967 HD-21P had a 6 cyl turbocharged engine w/ powershift only and it had 268 fwhp. The last one in the line was the 1969-75 HD-21B with a 6 cyl turbocharged engine, powershift, and 273 fwhp. The Fiat-Allis 21-C followed this in 1976-81 with a 6 cyl turbo engine, powershift and 300 fwhp. The track gauge of all the above tractors was 84", the overall length was 106.6" for the early HD-21AC, and all the others exc. the HD-21B (119") were 120.1"; The shipping weights went from 44,000 (1954) to 57,100 (1969). Hope this info will be of some help.
(57.100 lb = 25.900 kg)
Maansiirtokoneseuran sihteeriltä sain skannattuja Keskon mainoksia ja tsekkasin niistä HD-21:n painoja. Vaihtelevat näemmä melkoisen paljon eri vuosina.
Vanhin mainos oli vuodelta 1957 ja siinä oli paino 31,5 tonnia.
1959: 27.800 kg
1961: 26.700 kg
1961: 28 tonnia
1962: 28,3 tonnia
1963: painoluokka 27 tonnia
Vuoden 1963 Koneviestissä oli juttu uuden HD-21 P -sarjan tulosta myyntiin. Siinä oli koneen painoksi ilmoitettu 31.400 kg ja selityksenä, että kone oli varustettu suorapuskulevylla ja repijällä, jotka sisältyvät ilmoitettuun painoon.
Osa painon noususta selittyy myös teknisillä uudistuksilla. Mutta Keskolla taitaa olla harrastettu välillä lukujen pyöristelyä seuraavaan tasatonniin ja joskus on taas oltu tarkempia.
Kaikesta huolimatta Tractordatan luku tuntuu kovin pieneltä, mutta Tractordatan tieto on kyllä yleensä hyvin luotettavaa.
Yesterdaystractors.comissa oli keskustelua Alliksista ja sieltä nappasin tämän:
There were 7 different series of Allis-Chalmers HD-21 crawlers from 1954 thru 1975. The 1954-56 HD-21AC had a 6 cyl supercharged engine w/ 204 fwhp; the same model for 1956-58 had a 6 cyl turbocharged engine w/ 225 fwhp as did the HD-21A from 1958 to 1961. In 1963-66 there was the HD-21A/P with either a torque converter or powershift (all the previous ones I mentioned had only the torque converter configuration). The HD-21A/P had a 6 cyl turbocharged engine w/ rated fwhp of 256 w/ torque converter or 274 fwhp w/ power shift. The 1967 HD-21P had a 6 cyl turbocharged engine w/ powershift only and it had 268 fwhp. The last one in the line was the 1969-75 HD-21B with a 6 cyl turbocharged engine, powershift, and 273 fwhp. The Fiat-Allis 21-C followed this in 1976-81 with a 6 cyl turbo engine, powershift and 300 fwhp. The track gauge of all the above tractors was 84", the overall length was 106.6" for the early HD-21AC, and all the others exc. the HD-21B (119") were 120.1"; The shipping weights went from 44,000 (1954) to 57,100 (1969). Hope this info will be of some help.
(57.100 lb = 25.900 kg)
- Liitteet
-
- ALLIS-puskuilmo-1962.jpg (122.08 KiB) Katsottu 14208 kertaa
Re: Nettikoneesta ym. bongattua
Keskon AC HD-21 P-sarjan konekohtaisen esitelehtisen tiedoissa näkyy traktorin varusteiden osuus koneen painosta.
- Liitteet
-
- Kokoelma Janne Riikanen
- AC-HD-21-P-Kesko.jpg (164.29 KiB) Katsottu 14132 kertaa