Puomi törmäsi puuhun
Lähetetty: 14 Loka 2021, 19:01
Tämä on aihe, jota nyt ei voi netin keskustelupalstalla ratkaista, mutta kysyn silti.
- Käytin vuokrakonetta hämärässä, 13 tonnin telakone. En ole ammattikuski lähellekkään, niin sattui seuraava... Käänsi ylävaunua sivuliikkeellä, niin puomi törmäsi puuhun. Vähän tietysti kolahti, mutta ei mitään näkyvää vauriota... (ei toki tajuttu edes tutkia sen kummemmin).
- Onkohan tuosta voinut tulla jotain "piilovikaa" koneeseen? Vähän tietysti hankala tarkistaakaan, purkamatta konetta (turhaan)
- Luulisin, että kestää... Sillä jotkut hakkaa puomilla alaspäin mursketta ja louhetta tiiviiksi.. Saattaahan puomi osua traktorin kärryyn sivuliikkessä kun lastaat... Onhan noita kavureita tippunut kuljetusauton kyydistä jne...
- Joillakin kuskeilla särkyy lasit jatkuvasti kaivurista... Luulisin, että lasit menee ensin rikki, ennen kuin pahemmin on kolahtanut.
- Käytin vuokrakonetta hämärässä, 13 tonnin telakone. En ole ammattikuski lähellekkään, niin sattui seuraava... Käänsi ylävaunua sivuliikkeellä, niin puomi törmäsi puuhun. Vähän tietysti kolahti, mutta ei mitään näkyvää vauriota... (ei toki tajuttu edes tutkia sen kummemmin).
- Onkohan tuosta voinut tulla jotain "piilovikaa" koneeseen? Vähän tietysti hankala tarkistaakaan, purkamatta konetta (turhaan)
- Luulisin, että kestää... Sillä jotkut hakkaa puomilla alaspäin mursketta ja louhetta tiiviiksi.. Saattaahan puomi osua traktorin kärryyn sivuliikkessä kun lastaat... Onhan noita kavureita tippunut kuljetusauton kyydistä jne...
- Joillakin kuskeilla särkyy lasit jatkuvasti kaivurista... Luulisin, että lasit menee ensin rikki, ennen kuin pahemmin on kolahtanut.