Onko minkälaisia kokemuksia kauhoista ja niiden kestävyyksistä, minkälaisessa käytössä?
Itsellä kokemuksia Terästyö Salmisen kauhoista. Ne ovat osoittautuneet kestäviksi, ehkä hieman painavia, mutta liekö keston taustalla. Työmaa pitkälti hiekkaa, kiveä ja "sementti"hiekaa - merenpohjaa, joka tuntuu olevan todella tiukkaa, vaikka sitten hajoaakin hiekaksi. Siinä on vissiin savea joukossa paikoitellen.
Onko kokemuksia Kärsä kauhoista? Ovat kevyempiä, onko kestäviä?
Kestävä kauha
Kestävä kauha
Fiatagri 80-90, Hyundai R55-3, ex David Brown 990
Re: Kestävä kauha
Minkä kokoluokan koneeseen kauhaa tarvitset ? Meillä on ollut käytössä Eurosteelin. Niskakankaan sekä itse osista koottuja kauhoja. Eurosteel on edullinen, hieman kevyesti tehty, mutta kuitenkin yllättävän kestävä. Muutaman tuhannen tunnin jälkeen joutuu luiskakauhaan ainakin pohjan uusimaan ja hitsaussaumat kannattaa tarkistaa. Otsapalkki hieman alamittainen mutta vahvistettuna kyllä kestää. Sekä muoto että luiskakauha malliltaan hyviä.
NIskakankaan muotokauha tehty raudan äärellä. Hieman raskastekoinen mutta ilmeisen kestävä. Ei malliltaan niin mukava kuin Eurosteel.
Muutama kauha koottu Häggblomin muotoilemista levyosista, osin omien piirustusten mukaan. Materiaalit kohdallaan sekä laadun että ainevahvuuksien puolesta. Lujuus lähinnä omasta hitsaustaidosta kiinni. Itse koottuna vielä kohtuuhintaisia.
Koneet meillä kokoluokkaa 21 - 28 tn.
NIskakankaan muotokauha tehty raudan äärellä. Hieman raskastekoinen mutta ilmeisen kestävä. Ei malliltaan niin mukava kuin Eurosteel.
Muutama kauha koottu Häggblomin muotoilemista levyosista, osin omien piirustusten mukaan. Materiaalit kohdallaan sekä laadun että ainevahvuuksien puolesta. Lujuus lähinnä omasta hitsaustaidosta kiinni. Itse koottuna vielä kohtuuhintaisia.
Koneet meillä kokoluokkaa 21 - 28 tn.