Rototilttikeksintö
Lähetetty: 13 Huhti 2019, 15:26
Duunikaverini Arto kävi Baumassa katsomassa alan uusia juttuja, joita tällä kertaa kuulemma riitti. Yhtenä esimerkkinä uusista ideoista hän mainitsi siellä bongaamastaan "sylinterittömästä" rotoriltistä, jota oli esitellyt saksalainen yritys nimeltä Pister Kugelhähne GmbH. He tekevät kai varsinaisesti palloventtiileitä.
Pisterin idea ei vaikuta ihan hölmöltä. Rakenne on yksinkertainen ja siitä syystä sen luulisi olevan edukas tehdä. Ainakin Pisterin idea on yksinkertaisempi kuin oli siinä alkujaan suomalaisessa Noxissa, jossa on vaakatasossa oleva kierteiseen rihlaukseen perustuva sylinteri. Noxin sylinteriosa sijaitsee nivelen keskellä ja se on lisäksi melko paksu, mikä tekee kallistusnivelestä normaalia korkeamman.
Pistereitä on nettisivun mukaan kahta kokoa, PT7 5-7 -tonnisiin ja PT 10 8-10 -tonnisiin. https://www.pister-gmbh.com/en/products ... l?gwid=144
Pisterin idea ei vaikuta ihan hölmöltä. Rakenne on yksinkertainen ja siitä syystä sen luulisi olevan edukas tehdä. Ainakin Pisterin idea on yksinkertaisempi kuin oli siinä alkujaan suomalaisessa Noxissa, jossa on vaakatasossa oleva kierteiseen rihlaukseen perustuva sylinteri. Noxin sylinteriosa sijaitsee nivelen keskellä ja se on lisäksi melko paksu, mikä tekee kallistusnivelestä normaalia korkeamman.
Pistereitä on nettisivun mukaan kahta kokoa, PT7 5-7 -tonnisiin ja PT 10 8-10 -tonnisiin. https://www.pister-gmbh.com/en/products ... l?gwid=144