Lännen M216 (C?) sähköpulma

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Lännen M216 (C?) sähköpulma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Oli länkkäri tehnyt tenän, ihan varoittamatta kesken mättämisen oli hävinnyt kopista kaikki sähköt, ainoa joka toimii on latauksen merkkivalo. Päävirtarele toimii, Virrat kun kääntää päälle niin parit releet naksahtaa päälle mutta mitään muuta elämää ei ilmesty. Ei edes se latauksen valo. Lähtee avaimesta käyntiin ja sitten syttyy latausvalo mutta ei mitään muuta. Ja mikään liike ei toimi. Olisiko kellään hyvää ideaa mihin väliin virta juuttuu? Kaikki löydetyt sulakkeet on ehjiä. Mielenkiintoisen lisän tuo se että kone on entinen ratakone eli ylimääräistäkin piuhaa kulkee siellä täällä...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Lännen M216 (C?) sähköpulma

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Heitän nyt vaan ihan puhtaan arvauksen. Minulla ei ole nyt saatavissa kytkentäkaaviota tuohon Länkkäriin, joten pelkkä arvaus tämä on.
Vosikohan syy löytyä virtalukosta. Siellä virtanapa pimeänä, mutta startin napa toimii, koska moottori käynnistyy. Virtanavalla tarkoitan sitä, jonka monet valmistajat merkkaa IGN-tunnuksella, saksalainen merkintä 15.
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Lännen M216 (C?) sähköpulma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Sitäkin on jo arveltu mutta siinä asennossa lähtee virta lukolta ainakin parille releelle jotka toimii. Niistä ei vielä ole varmuutta mihin kaikkialle se sähkö seuraavaksi jakautuu kun johdot menee piirikortin taakse. Aika isoja virtamääriä tuntuu noissa länkkäreissä kulkevan kun kaikissa on lämmenneitä sulakepohjia yms...tai sitten niitä on vaan räpelletty jälkeenpäin kuten tuotakin yksilöä. Kaaviot olisi kiva lisä mutta tuohonkaan koneeseen ei ole mitään kirjallisuutta.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
yölento
Guru
Viestit: 209
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 20:25
Paikkakunta: Savo

Re: Lännen M216 (C?) sähköpulma

Viesti Kirjoittaja yölento »

Tämähän selvisikin kätevästi...tai no...selvisi. Ainakin pääasiallinen syyllinen löytyi harmaan savupilven alkulähteeltä. Esiohjauksen kela oli sanonut poks, ja aiheuttanut luultavasti jotain tuhoja piirikortilla. Ehjä kela ja virtaa erillisen kytkimen kautta niin taas rokkaa. Mittarit herää eloon samalla kun laittaa virtaa sille kelalle. Jännä hässäkkä mutta isäntä on taas tyytyväinen kun hommat jatkuu. Pitää vielä joskus vapaammalla ajalla käydä purkamassa noita "purkkavirityksiä" vähemmäs niin saa edes jotain selkoa tuon sähköistä...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Vastaa Viestiin