Hei!
Löytyisikö keneltäkään Fiskars 500:n kytkimen rakennekuvaa ja vinkkejä, millä kiinni jäänyt kytkin irroitetaan.
Samalla etsin entisöitävään koneeseeni hyviä ja edullisia vetolaatikon kartiohammaspyöriä ja laseja.
puh. 050-5909309
Fiskars 500:n kytkimen rakennekuvat
Re: Fiskars 500:n kytkimen rakennekuvat
En tiedä onko tämä on ihan samanlainen mutta minun tietääkseni Fiskarssit ovat Åkerman kaivurin lisenssituotteita joten tässä olisi rakenne kuvia Åkerman 350:stä.
- Liitteet
-
- skannaaminen0007.jpg (63.34 KiB) Katsottu 2810 kertaa
-
- skannaaminen0006.jpg (55.13 KiB) Katsottu 2810 kertaa
-
- skannaaminen0005.jpg (42.35 KiB) Katsottu 2810 kertaa
- Hullu-Jussi
- Guru
Re: Fiskars 500:n kytkimen rakennekuvat
Kappas nuo Åkermanin rakennekuvat ovat mielestäni selkeämmät, kuin mitä on Fiskarsin omassa kirjassa. Itse kytkimet näyttäisivät olevan hyvin samanlaiset. Mikä nyt tietysti on luonnollista, kun kerta kysymys on lisenssituotteesta. Tuossa alkuperäisessä kysymyksessä jäi hiukan avoimeksi, mistä kytkimestä on kysymys. On myös mahdollista, että jumissa oleva kytkin on pääkytkin, joten tässä vielä siitä rakennekuva. Kytkin on Rockfordin valmistetta, joten skannasin siitä räjäytyskuvan Rockfordin esitteestä.
Jos jumissa oleva (siis kiinniliimaantunut) kytkin on pantakytkin, on se helpointa irroittaa löysäämällä säätömutterit täysin auki ja sen jälkeen varovasti veitsen avulla panta irti rummusta. Tuo kiinniliimaantuminen on aika yleistä, jos vaikka kone seisoo vain yhden talven. Jos kiinni jäänyt kytkin on pääkytkin, homma näyttää aika hankalalta. Ainoa keino näyttäisi olevan kytkimen purkaminen, jos tuon rakennekuvan olen oikein ymmärtänyt.
Jos jumissa oleva (siis kiinniliimaantunut) kytkin on pantakytkin, on se helpointa irroittaa löysäämällä säätömutterit täysin auki ja sen jälkeen varovasti veitsen avulla panta irti rummusta. Tuo kiinniliimaantuminen on aika yleistä, jos vaikka kone seisoo vain yhden talven. Jos kiinni jäänyt kytkin on pääkytkin, homma näyttää aika hankalalta. Ainoa keino näyttäisi olevan kytkimen purkaminen, jos tuon rakennekuvan olen oikein ymmärtänyt.
- Liitteet
-
- rock 1.jpg (156.77 KiB) Katsottu 2807 kertaa
-
- rock 2.jpg (175.51 KiB) Katsottu 2807 kertaa