Otsikon mukainen kone kiikarissa projektikuntoisena ja siten hinnaltaan kohtuullinen. Kauppaa ei siis vielä tehty.
Käännössä paineet karkaa jostain välistä, voimaa saa yhtäaikaisesti kauhaa liikuttamalla. Pikaisella kaavion tutkimisella ei avautunut syytä tuohon. Osaako täällä raati kommentoida?
Volvo EC210CL voimaton kääntö
Re: Volvo EC210CL voimaton kääntö
Miten tuo voimattomuus käännössä ilmenee? Kääntömoottorin liitännöistä mittaamaan paineita. Jos paineet ok, niin motissa vika tai kääntökehä jumittaa. Muuten sitten peruuttaen tutkimaan mihin paineet jää matkalle.
Entä onko historiaa tiedossa, millaisessa työssä ollut jne. Lähinnä kuinka paljon kääntöä on kuormitettu.
Entä onko historiaa tiedossa, millaisessa työssä ollut jne. Lähinnä kuinka paljon kääntöä on kuormitettu.
Re: Volvo EC210CL voimaton kääntö
No niin. Kone on pihalla ja tutustuminen aloitettu.
Ensipuraisulla tuo kääntö tosiaan tahmasi, eli lähti normaalisti mutta sitte kyykkäsi, kauhankulmaa maahan ja taas lähtee. Nyt pääsi myös näkemään että antoi vikakoodia kauhan paineesta, käännön paineesta jne. En ottanut tarkemmin niitä ylös tuolloin, nyt niitä ei sitten tulekaan enään ja liikkuu normaalisti, katsotaan kuinka kauan. Mutta näyttäisi ohjaavan vikaa toisen pumpun paineanturille.
Mutta kyllä tämän kanssa vielä jumpataan. Kone on aivan järkyttävässä siivossa kauttaaltaan, ylävaunun pohjalta vajaa kymmen senttiä öljyistä mujua, repsottavia paikkoja siellä täällä, yläpyyhin ei toimi, moottorin lämpöanturi ja toinen kierroslukuanturi mykkänä. Tähän mennessä kiusallisimpia löydöksiä on moottorin vuotava lommi ja ilmeisesti toisen navan kehätiiviste vaatii uusimisen.
Myös pikakiinnikkeen lukon avaus teettää... eli ei avaudu omalla napillaan vaikka mitä tekisi. En ole vielä mittaillut tuleeko ohjausventtiilille avausjännitettä. Tämä voi toki olla kiinni käyttäjästä, koneen mukana tuli Rototilt RT60B pyörittäjä jonka ohjaus Svab:n kahvoilla ja RT boksilla. Kauhan lukitukselle oma nappi oikeassa paneelissa.Pyörittäjä ei ole kiinni koneessa.
Ensipuraisulla tuo kääntö tosiaan tahmasi, eli lähti normaalisti mutta sitte kyykkäsi, kauhankulmaa maahan ja taas lähtee. Nyt pääsi myös näkemään että antoi vikakoodia kauhan paineesta, käännön paineesta jne. En ottanut tarkemmin niitä ylös tuolloin, nyt niitä ei sitten tulekaan enään ja liikkuu normaalisti, katsotaan kuinka kauan. Mutta näyttäisi ohjaavan vikaa toisen pumpun paineanturille.
Mutta kyllä tämän kanssa vielä jumpataan. Kone on aivan järkyttävässä siivossa kauttaaltaan, ylävaunun pohjalta vajaa kymmen senttiä öljyistä mujua, repsottavia paikkoja siellä täällä, yläpyyhin ei toimi, moottorin lämpöanturi ja toinen kierroslukuanturi mykkänä. Tähän mennessä kiusallisimpia löydöksiä on moottorin vuotava lommi ja ilmeisesti toisen navan kehätiiviste vaatii uusimisen.
Myös pikakiinnikkeen lukon avaus teettää... eli ei avaudu omalla napillaan vaikka mitä tekisi. En ole vielä mittaillut tuleeko ohjausventtiilille avausjännitettä. Tämä voi toki olla kiinni käyttäjästä, koneen mukana tuli Rototilt RT60B pyörittäjä jonka ohjaus Svab:n kahvoilla ja RT boksilla. Kauhan lukitukselle oma nappi oikeassa paneelissa.Pyörittäjä ei ole kiinni koneessa.
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 554
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Volvo EC210CL voimaton kääntö
Ei tarvii pelätä että tekemisen puute iskisi lähi aikoina.
Re: Volvo EC210CL voimaton kääntö
Näin taitaa olla...Diesel Power kirjoitti: ↑14 Helmi 2023, 17:07 Ei tarvii pelätä että tekemisen puute iskisi lähi aikoina.

Ei toki tähänkään asti ole ole vaikeuksia keksiä ohjelmaa. Sen verran on vanhempaa kalustoa pihassa.

Uusi lommi paikoillaan mutta ei vielä vesiä sisällä, piti ottaa paisuntasäiliö liotukseen, kevyesti ruostemoskaa järjestelmässä. Pitänee varautua vaihtamaan nesteitä jonkun kerran.
Kannen rikkinäinen lämpöanturi poistettu ja uusi hankittu. Irrotuksessa johtosarjan liitin tietysti meni paskaksi, tuntuvat muutkin muovisat kohtuu rapeilta siinä. Uuteen anturiin pitäisi löytää liitin, ei viitsisi koko piuhanippua vaihtaa tuon yhden liittimen takia.