Lokomo M133 onko tietoo
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21 Syys 2018, 18:41
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Hei
Selailin noita sinun ja Janiveden keskusteluja. On sentään konemiehiä vielä olemassa, kun Lokomo on omistuksessa
Minulla on kohtalaisessa kunnossa oleva M131 LOKOMO vm. 78. Kaivelin sillä ok-talon, hallinpohja ja pihatyöt. Ajattelin, että myyn sitten. En taida kuitenkaan raskia myydä sitä. Kunnostelen sen priimakuntoon.
Olen jonkin verran laitellut sitä tekniseltä puolelta. Sitten joskus maalaan, jos aikaa on.
Sinulla on jarrupuolelta kokemusta. Oliko sinulla tai kellään teistä käyttöohjekirjaa tai jopa korjaamokäsikirjaa. Olisin valmis maksamaan siitä jotain.
T. Risto
Selailin noita sinun ja Janiveden keskusteluja. On sentään konemiehiä vielä olemassa, kun Lokomo on omistuksessa
Minulla on kohtalaisessa kunnossa oleva M131 LOKOMO vm. 78. Kaivelin sillä ok-talon, hallinpohja ja pihatyöt. Ajattelin, että myyn sitten. En taida kuitenkaan raskia myydä sitä. Kunnostelen sen priimakuntoon.
Olen jonkin verran laitellut sitä tekniseltä puolelta. Sitten joskus maalaan, jos aikaa on.
Sinulla on jarrupuolelta kokemusta. Oliko sinulla tai kellään teistä käyttöohjekirjaa tai jopa korjaamokäsikirjaa. Olisin valmis maksamaan siitä jotain.
T. Risto
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Ei ole oikeen kunnollista kirjaa. Ruotsinkielinen käyttöohjekirja löytyy skannattuna,jos siitä on jotain hyötyä ,siinä on noi sähkö,hydrauliikka ja paineilmakaaviot.Lokomomies2 kirjoitti:Hei
Selailin noita sinun ja Janiveden keskusteluja. On sentään konemiehiä vielä olemassa, kun Lokomo on omistuksessa
Minulla on kohtalaisessa kunnossa oleva M131 LOKOMO vm. 78. Kaivelin sillä ok-talon, hallinpohja ja pihatyöt. Ajattelin, että myyn sitten. En taida kuitenkaan raskia myydä sitä. Kunnostelen sen priimakuntoon.
Olen jonkin verran laitellut sitä tekniseltä puolelta. Sitten joskus maalaan, jos aikaa on.
Sinulla on jarrupuolelta kokemusta. Oliko sinulla tai kellään teistä käyttöohjekirjaa tai jopa korjaamokäsikirjaa. Olisin valmis maksamaan siitä jotain.
T. Risto
Tohon mun koneeseen olen tehnyt monenlaista remonttia mm. jäähdytin kennotettu(900€!), ohjaussylinteri tiivistetty,puskulevyn toinen sylinteri tiivistetty ja molemmin puolin
tapitettu,jarrujen säätöventtiili korjattu,moottorin lämpömittari ja anturi uusittu ym. ym.
Mullakin on noi omat hommat melkein tehty,ja ajattelin laittaa koneen jossain kohtaa myyntiin. Eilen viimeksi tuli vähän kaiveltua. Mutta on vähän liian iso pihakoristeeksi pelkästään!
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21 Syys 2018, 18:41
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Moi
Kyllä varmaan olisi jotain hyötyä, jos siinä on paineilma, sähkö ja hydekaaviot. Olisiko mahd. lähettää.
T. Risto
Kyllä varmaan olisi jotain hyötyä, jos siinä on paineilma, sähkö ja hydekaaviot. Olisiko mahd. lähettää.
T. Risto
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Moi!Lokomomies2 kirjoitti:Moi
Kyllä varmaan olisi jotain hyötyä, jos siinä on paineilma, sähkö ja hydekaaviot. Olisiko mahd. lähettää.
T. Risto
Laitoin postia.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Täällä kans yks lokomo M133 omistaja ja ohje/huoltokirjaa ois kanssa vailla. Löytyiskö joltain jostain kaapin nurkasta tietty korvausta vastaan. Kummasti helpottais korjauksia ja huoltohommia.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Noista jarruista vielä kyselisin kun omassa ne toimii/ei toimi silleen että kun paineet on noussu ja painaa jarrua se kyllä hetken toimii mutta sitten ilmeisesti paine putoo ja sitten ei enää jarrut pidä vaan täytyy levyllä jarrutella. Voisko olla sama ongelma kun aiemmin keskustelussa eli ne työsylinterit?
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 558
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Sylinterit voi vuotaa. Vaan on vilkastava toki muutakin mahdollista vuoto paikkaa. Letkut tietenkin ainakin. Sama homma kuin kuorma auton jarruissa. Testata voi kaverin kanssa joka on kuuntelemassa suhinoita kun toinen pitää jalkaa polkimella hytissä.
Kuinka nopeasti lataa paineet nollasta? Nimittäin kompura voi vanhuuttaan käydä tehottomaksi.
Kuinka nopeasti lataa paineet nollasta? Nimittäin kompura voi vanhuuttaan käydä tehottomaksi.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Sylintereiden vierestä letku lukkopihdeillä pitävästi luttuun ja polkemaan jarrua. Jos edelleen vuotaa niin sillon pitää kuunnella suhinat mutta jos ei niin on Sylintereiden tiivisteet sököt. Siellä ei ole ku tavalliset hydrauli sylinterin tiivisteet pelti putkessa sinne sitten kosteutta kertyy......
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21 Syys 2018, 18:41
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Lokomossa on paineilmakäyttöiset nestejarrut. Yleisin vika on siinä, että jarrukenkien työsylinterit ruostuu kiinni. Kun ne saat irroiteltua ja herkisteltyä, alkaa paineilmaosaston laittaminen.
Eli paineilmasylinterit keräävät vettä ja sylinterin kumit haurastuvat niin että ne olisi vaihdettavissa. Tiivisteitä vaan ei tahdo löytyä mistään. Sylinteriputki ruostuu, mutta sen voi korjata kemiallisella metallilla. Uusia ei saa mistään tai maksaa maltaita.
Jos läpivienti vielä pelaa, niin näiden jälkeen jarrut ovat tosi tehokkaat. Itselläni kaikki tämä kokemus Lokomo 133:sta.
Minulla voisi löytyä hydrauliikkakaavioita Lokomosta. Sähkökaavioita ei ole ja olisi kiitollinen, jos jollain olisi sellaisia.
Risto
Eli paineilmasylinterit keräävät vettä ja sylinterin kumit haurastuvat niin että ne olisi vaihdettavissa. Tiivisteitä vaan ei tahdo löytyä mistään. Sylinteriputki ruostuu, mutta sen voi korjata kemiallisella metallilla. Uusia ei saa mistään tai maksaa maltaita.
Jos läpivienti vielä pelaa, niin näiden jälkeen jarrut ovat tosi tehokkaat. Itselläni kaikki tämä kokemus Lokomo 133:sta.
Minulla voisi löytyä hydrauliikkakaavioita Lokomosta. Sähkökaavioita ei ole ja olisi kiitollinen, jos jollain olisi sellaisia.
Risto
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Herätetäänpä vanha keskustelu.
Vieläkö jollain on olemassa jossain muodossa jotain sähkösiä tai paperisia ohjekirjasia tai sähkö/paineilma kaavioita LOKOMO M133 kaivinkoneeseen.
Ostin moisen vanhuksen ja jotain ongelmia löytyy. Eli torni ei lukitu kun ajetaan vaan kääntyy ajonkin aikana. Millä tämä lukitus mahtaa olla toteutettu.
Toinen ongelma on jotta veto puuttuu takapäästä kokonaan. kardaanilla vetävä etupää kyllä toimii. Mistähän suunnasta ongelmaa lähtis tutkimaan ?
Vieläkö jollain on olemassa jossain muodossa jotain sähkösiä tai paperisia ohjekirjasia tai sähkö/paineilma kaavioita LOKOMO M133 kaivinkoneeseen.
Ostin moisen vanhuksen ja jotain ongelmia löytyy. Eli torni ei lukitu kun ajetaan vaan kääntyy ajonkin aikana. Millä tämä lukitus mahtaa olla toteutettu.
Toinen ongelma on jotta veto puuttuu takapäästä kokonaan. kardaanilla vetävä etupää kyllä toimii. Mistähän suunnasta ongelmaa lähtis tutkimaan ?