Hitachi ex 60
Hitachi ex 60
Kävin koeajolla, käännöstä kuului äkkiä liikkeelle lähdössä ja seisahduksessa pieni paukaus. Sievässä käännön liikkeessä ääntä ei kuulu. Normaalia?
Re: Hitachi ex 60
Ensin tarkistaisin kääntökehän pulttien kireyden, ts. näkyykö kiinnityspintojen rajalla merkkejä liikkumisesta. Toisaalta pienet välykset puomin tyvellä voi kuulua kolahduksena nopeissa liikkeissä.
Aika paha arvioida kuulematta, mutta jos kehä on kiinni ja hitaasti pyöritellessä ei kuulu napsetta/epäsäännöllistä jurahtelua niin taipuisin melkein pitämään normaalina.
Aika paha arvioida kuulematta, mutta jos kehä on kiinni ja hitaasti pyöritellessä ei kuulu napsetta/epäsäännöllistä jurahtelua niin taipuisin melkein pitämään normaalina.
-
kampiveivi
- Guru
- Viestit: 234
- Liittynyt: 28 Kesä 2009, 19:27
Re: Hitachi ex 60
Kääntömoottorin pultit kannattaa myös tarkastaa. Ja jos kääntökehä on vielä eri pulteilla ylävaunin rungossa niin niiden kunto myös. Ja voiko kolahdus kuulua jostain muualta? Esim puomi liikahtaa korvakoiden välissä äkkinäisissä sivuttaisliikkeissä? Jossain määrin käännössä on välystä aina ja jos kovin äkkinäisiä liikkeitä tehdään saattaa välys aihauttaa kolahduksia varsinkin jos liikkeestä tulee "heijaava. Kuulematta ja kokeilematta itse hankala sanoa oisko normaalia kuten jappikin totesi.
Re: Hitachi ex 60
Kiitos vastauksista.
Täytyy kokeilla pulttien kireyksiä, vaikka pahin kuume jo helpottikin.
Saisi olla ehkäpä 8 tonnin kokoluokkaa, ellei Hitachi ole jotenkin poikkeuksellisen tehokas.
Täytyy kokeilla pulttien kireyksiä, vaikka pahin kuume jo helpottikin.
Saisi olla ehkäpä 8 tonnin kokoluokkaa, ellei Hitachi ole jotenkin poikkeuksellisen tehokas.