ROTOTILTTI
-
Koneurakoitsija nro1
- Aktiivinen käyttäjä
ROTOTILTTI
Mikäs on urakoitsijoiden mielestä hyvä rototiltti merkki Indexator ja Engcon johtaavat markkinoita, mutta ovatko ne todella niin hyviä.
Entäs sitten: Steelwrist, NOX, Marttiini ja SMP, onkos kellään kokemuksia kyseisistä merkeistä. Propo ohjauksen saa luultavasti nykyään kaikkiin edellämainittuihin merkkeihin.
Entäs sitten: Steelwrist, NOX, Marttiini ja SMP, onkos kellään kokemuksia kyseisistä merkeistä. Propo ohjauksen saa luultavasti nykyään kaikkiin edellämainittuihin merkkeihin.
Re: ROTOTILTTI
Noxia kerran testanneena, en osaa sanoo siit mitään. Yhessä firman koneesta semmonen löytyy. Tarviis päästä enempi ajaan sillä niin tietäs.
SMP:llä tullu jokunen tuhat tuntia kaivettua, ja samalla tavalla se toimii ku indexatori ja engcon. Tullu käytteyä propo ja nappiohjaus mallisia. Sähköt vaan tupannu temppuilla noissa smp:n tilteissä.
SMP:llä tullu jokunen tuhat tuntia kaivettua, ja samalla tavalla se toimii ku indexatori ja engcon. Tullu käytteyä propo ja nappiohjaus mallisia. Sähköt vaan tupannu temppuilla noissa smp:n tilteissä.
Minulla on kokemusta encgconista ja indexaattorista ja olen vannoutunut indexatorin mies. Ai miksi? Luotettava ja kestävä. Edellisessä ajokissa oli rt60b propo-ohjattuna kiinteänä puominpäässä ja 7000h raakaa työtä ja väärinkäyttöä,ilman ongelmia. Myös indexatorin teleskooppi kallistussylinterit on hyvät ku ne jää lyhyemmälle kuin kauhansylinterin koiranluu niin silloin niitä ei kolhi niin helposti. Tosin engconin pitkissä sylintereissä vaikka on kolhiintumisvaara suurempi niin voimaa on enempi... Tuosta nox:sta olis mukava kuulla käyttäjien kommentteja sillä tiltin idea on nerokas ja vieläpä suomalainen!
Lännen M316
Indexatoriin on myös mahdollista saada 2-toimiset sylinterit. Sinänäsä hyvä, kun voi tilatessa valita kummat haluaa. Ihan pienimpiin ei sitten saa niitä teleskooppeja.ARA131B kirjoitti:Minulla on kokemusta encgconista ja indexaattorista ja olen vannoutunut indexatorin mies. Ai miksi? Luotettava ja kestävä. Edellisessä ajokissa oli rt60b propo-ohjattuna kiinteänä puominpäässä ja 7000h raakaa työtä ja väärinkäyttöä,ilman ongelmia. Myös indexatorin teleskooppi kallistussylinterit on hyvät ku ne jää lyhyemmälle kuin kauhansylinterin koiranluu niin silloin niitä ei kolhi niin helposti. Tosin engconin pitkissä sylintereissä vaikka on kolhiintumisvaara suurempi niin voimaa on enempi... Tuosta nox:sta olis mukava kuulla käyttäjien kommentteja sillä tiltin idea on nerokas ja vieläpä suomalainen!
Lisäksi indexatorissa on öljykylpynen kääntökehä, mikä on mun mielestä parempi kun engonin vaseliinilla rasvattava.
Niin ja valettu runkko, vaikka ei näissä enään taida mitään runkovikoja olla..
Niin ja valettu runkko, vaikka ei näissä enään taida mitään runkovikoja olla..
- Hullu-Jussi
- Guru
Hitsattuun runkoon verrattuna valurungosta saa kevyemmän lujuuden kärsimättä. Ja on siinä eräitä muitakin tuotantoteknisiä etuja. Sen takia moni rototilttivalmistaja niitä nykyään käyttää tuotteissaan.
Ainakin asentajan silmissä ja parin kesän kaivu kokemuksella oma valinta ois näitä uuden sarjan encgoneita. Valurunko ja muutenki jäsymmän olonen ku aikasemmat mallit. Microprop ohjaus loistava ainakin swappiin nähen. Ehkä suuri tekijä on pihdit ja niiden kestävyys. Encgonissa ovat osa alarunkoa ja näin ollen paljon lujemmat ku indexatorin irtopihdit. Niistä suurinta osaa hitsattu jos vähääkään enempi töitä tehty.
Nox on ideana tosi hyvä. Kuhan saavat sähköpuolelta pienet viat pois niin ahtaisiin paikkoihin ehdoton valinta.
Nox on ideana tosi hyvä. Kuhan saavat sähköpuolelta pienet viat pois niin ahtaisiin paikkoihin ehdoton valinta.
Tulipa opittua uutta steelwrististä. Uusimmissa malleissa on pienehkö näyttö mistä saa tiltin asennon näkösälle eli köyhän miehen 3d
Näytti kallistuskulman, kipristyksen ja kun yli kierros pyöritetty niin pyörityksen asennonkin. Ja jos oikeen ymmärsin niin pystyy tallentamaan halutun kauhan kulman ja kun seuraa et viivat kohakkain niin kulma pysyy samana. En muista näyttikö värilläkin et kulma kohallaan. Ens viikolla pitäs tulla loput osat niin saan asennettua sen loppuun ja pääsee käytännössä kokeileen. Niin ja s-kiinnikkeissä on vakiona tupla lukitus eli etutappikin lukittuu.
Tulipa melkonen mainospuhe
Eikä oo maksettu mut on mun mielestä sellaisia ominaisuuksia mitä muilla ei oo. Steelwristin mies meinasi et esim novatron ymmärtää heidän tiltin asentoanturin joten mittavehkeiden asennuskin helpottuu.
Tulipa melkonen mainospuhe
Onkohan daetekin talvipäivillä testattavana? Huomenna pitäis mennä kahtelemaan ja häiritsemään myyjiä..
-
doosan160wv
- Aktiivinen käyttäjä
Sen verran olen huomannut että vaikka koneessa muuten olisikin automaattirasvari niin rototilttiin asti ei kannata niitä putkia vetää. Meillä on muutamassa koneessa rototiltti rasvarilla ja muutamassa rototiltti käsirasvauksella ja ei se rasvarin rasva oikein samalla tavalla pysy tapeissa ja holkeissa kuin käsiprässi rasva. Rasvari malleissa sai tapit ja puslat vaihtaa ensimmäisen kerran jo parin kolmen tuhannen tunnin jälkeen kun käsin rasvattavat pysyvät suht tihteinä kaksin tai kolmin verroin kauemmin. Tosin jos ei jaksa käsin rasvata niin onhan se rasvari parempi kuin ei mitään.