onko edistystä tapahtunut

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
kobelcoforest
Aktiivinen käyttäjä

onko edistystä tapahtunut

Viesti Kirjoittaja kobelcoforest »

Itselläni on koneena metsäalustainen kobelco sk 135 vm 2003 ja olen ajellut sillä jo 12000 tuntia ja kaikki metsänuudistustöissä / talvella motona ilman suurempia remontteja nyt tuntus siltä että pitäs uusia kalustoo ja olen katellu tätä uusinta new holland 135 B sarjan konetta vähä sillä silmällä, miten on onko kellään kokemusta onko miten muuttunut ominaissuksiltaan ja kestääkö yhtä hyvin kuin nuo kobelcon aikaset mallit. Näyttäs päälepäin olevan sama kone mutta eri moottorilla ja jotain pientä ohjaamossa muutettu.
kampiveivi
Guru

Re: onko edistystä tapahtunut

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Enpäs oo itte päässy tuota uutta nyykkäriä kokkeileen. Mutta sen verta oon kuullu että nuo lyhytperäset mallit tehtäs edelleen Japanissa Kobelcon tehtaalla. Ja jos ajatellaan tuota moto käyttöä niin uudessa mallissa on nostopuomi pitempi ja vastaavasti kaivuupuomi lyhyempi niin koura jää niin paljon ylemmäksi lähieteäisyydellä että sen yltää nostaa telan yli kevyesti. Ja huolimaton kuski voi kouran jopa heilauttaa syliinsä... :o Tästä syystä ovat tuohon keskon esittelykoneeseen lisänneet kopin nurkkaan suojarauda. Tuo esittely kone ois nyt kuuleman mukaan rahdattu jonnekkin keskisempään suomeen . Viimesimmän vuoden ajanhan tuo kone on ollut Oulussa nähtävillä. En tiedä sitten järkkäävätkö jonkun työnäytöksen myös?
kallishan tuo tuolla ponssen varustuksella perskeles on, mutta sullahan on valmiit motorensselit siihen joten pelkkä peruskone riittää. Vai menasikko laittaa nekin uusiin puihin?
kobelcoforest
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja kobelcoforest »

- jooo tuo ois kyllä hyvä parannus tuo puomiston muutos ja sitten kun sais vielä hydraliikkaan lisää litroja jotta karsintavaiheessa ei vauhti hyytys kun joutuu puomilla avittaan.
- olen kyllä kahenvaiheilla tuossa kouran uusinnassa alkaa olla jo parhaat mehut imastu kesla 22:sta on silä kyllä hakattukin n. 30 000 m3 ja enimmäkseen ensiharvennusta mutta kyllä kai sillä vielä vuoden pärjää kun asennoituu remonttia pelkäämättömäksi.
- jos kuka tietää missä on hakkuu näytös uusilla vermeillä niin vois tiedottaa , mielenkiintoista ois nähä kone tosi työssä.
kampiveivi
Guru

Entiedä onko tarkoitusta mitään näytöstä tarkoitus järjestää. Kone olis kuulema jollekkin toimitettu koekäyttöön. Kannattaa varmaan ihan rohkeesti soittaa ja kysellä konekeskolta. Voivat varmaan järjestää niin että pääsee kattomaan ja ehken kokeilemaankin itse sitä konetta.
kampiveivi
Guru

Nyt kuulin uutta tietoa tuosta nyykkärin olin paikasta, se olis Mikkelin metsäkoululla ja konetta olis ilmeisesti mahdollista myös halukkaiden päästä kokeilemaan.
ew130
Aktiivinen käyttäjä

Viesti Kirjoittaja ew130 »

Uudessa B-mallissa uuden päästönormin täyttävä moottori.Olisin uuden mallin kanssa varuillaan.Onko lasten tauteja??
Markkinoilla on myynnissä vanhoja mallejakin ajamattomina,siis 0h mittarissa.Ikävä todeta sun olevan vähän myöhässä asian kanssa,halvat huutokauppakoneet ovat loppuneet, Hinnat nousseet.Enlannista sai talvella uuden 135 nyykkärin 52ke.Ja melkein samalla suomestakin rokareilta.Nyt ovat ainakin nostaneet suomessa pyyntejä.Olen kans kuulut että perättömät tulee japanista.
Vastaa Viestiin