lännen m216c vm1988
Re: lännen m216c vm1988
onko tietoa käännön jarrusta? kaivaesssa liikkuu koko ajan vapaasti eli ylävaunu ei pysy paikallaan. täytyy koko ajan vähän käännöllä laittaa vastaan. se nappi millä kääntö lukitaan niin toimii moitteetta.
Re: lännen m216c vm1988
onkos tietoa vaihteista. kulkee ainoastaan 1 vaihteella. sihahtaa vaan kun vaihtaa kytkimestä 2 vaihteelle, eli ei kytke vaihdetta. mistä alan etsimään vikaa että saisin maantienopeuden käyttöön
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: lännen m216c vm1988
Luullakseni näissä Länkkäreissä vaihtaminen tapahtuu paineilman voimalla, niinkuin monissa muissakin vastaavan tyyppisissä koneissa. Ongelmat yleensä johtuu joko paineilmaa ohjaavan sähkösolenoidin viasta, paineilmaletkun tai kanavan vuodosta tai vaihteensiirtoa liikuttavan sylinterin tiivisteen tai kellon kalvon vuotamisesta. Länkkärin 216:sta en osaa sanoa tarkemmin, koska en ole ikinä joutunut kajoamaan sen tekniikkapuoleen. Olen vain ajanut kyseistä konetta yhdellä työmaalla ja siitäkin on jo ainakin 25 vuotta aikaa. Joten olen tässä asiassa huono tietolähde.micci86 kirjoitti:onkos tietoa vaihteista. kulkee ainoastaan 1 vaihteella. sihahtaa vaan kun vaihtaa kytkimestä 2 vaihteelle, eli ei kytke vaihdetta. mistä alan etsimään vikaa että saisin maantienopeuden käyttöön
Minun mielestä tarvitsisit ehdottomasti tuohon koneeseen kuuluvan käyttöohjekirjan ja lisäksi varosakirjan. Jälkimmäisestä pystyy yleensä selvittämään minkä tyyppisiä rakenteita kyseisessä koneessa on käytetty. Jos minulla olisi nyt sattunut olemaan varaosakirja käsillä, olisin vaihteensiirtomekanismin rakenteen katsonut varaosakirjan avulla ja voinut esittää ainakin arvauksen