Polttoainemittari(e)n korjaus?
Lähetetty: 18 Maalis 2013, 19:50
Tässä kun talvella kerkeää puuhastella, niin kyseinen homma tuli mieleen. Koneena siis tuo FH200 (Wanha
-89), tankki täyteen niin näyttää asteikolla reilua puolta tankkia, ja löpö loppuu kun päästään asteikon alle siihen kun mittari osoittaa E-kirjaimen yläreunaa. Outoa kun mittarin kulkuväli ei siis ole edes asteikon vertaa.
Löpö pääsi vain kerran viim. puolen vuoden aikana loppumaan kesken joten ei sinällään häiritse (kun ainettakin menee se 280L) mutta vois pistää nyt kuntoon jos helpolla pääsis. Onko siis tietoa minkälainen tuo anturisysteemi esim. on eli saako jotain jälkiasennus mittaria plug & pray asennettua? Tai saisiko vanhaa jotenkin (en usko) kalibroitua?
Onkos nykyään jälkiasennus löpömittareissa kalibrointimahdollisuus? Eli tankkaat täyteen ja määrität mittariin täyden tankin, ajat tyhjäksi ja määrität tyhjän tankin ja that's it? Digimittareita kun ovat niin vois kuvitella, näin 2013 kun jo eletään
En myöskään viitsi aloittaa uutta aihetta pyöräkonepuolelle kun tämäkin samaan aiheeseen liittyy: Sigun Jcb:n mittari toimii niin, että melko täytenä toimii jotenkin. Arvioin että noin 40 litran kulumisen jälkeen mittari putoaa lopulta pohjaan eikä sieltä herää. Ja aina kun lyöt täyteen niin näyttää tankkia täynnä, eli periaatteessa toimii. Kuluttaa siis sen asteikon hienosti täydestä alaspäin, kunnes siinä ~40l jälkeen loppuu, vaikka löpöä yli 100l jäljellä. Ja mittari ei siis laske kuten sen kuuluisi (ei siis putoa yli puolesta nollille, vaan ikäänkuin koneeseen olisi "ohjelmoitu" tankin kooksi 40 litraa, jolloin asteikko laskee symmetrisesti tuolla määrällä nollille. Tästä onkin loppunut menovesi useammin kuin olis saanu
Aina kun mittari näyttää nollaa (vaikka yli 100L jäljellä) niin ei ole hajuakaan paljonko on ainetta, ja kun tynnyrillinen ei mahdu tankkiin niin tankkaa liian harvoin.
Jollain kokemuksia jommastakummasta koneesta tai yleisiä neuvoja edellisiin?
Löpö pääsi vain kerran viim. puolen vuoden aikana loppumaan kesken joten ei sinällään häiritse (kun ainettakin menee se 280L) mutta vois pistää nyt kuntoon jos helpolla pääsis. Onko siis tietoa minkälainen tuo anturisysteemi esim. on eli saako jotain jälkiasennus mittaria plug & pray asennettua? Tai saisiko vanhaa jotenkin (en usko) kalibroitua?
Onkos nykyään jälkiasennus löpömittareissa kalibrointimahdollisuus? Eli tankkaat täyteen ja määrität mittariin täyden tankin, ajat tyhjäksi ja määrität tyhjän tankin ja that's it? Digimittareita kun ovat niin vois kuvitella, näin 2013 kun jo eletään
En myöskään viitsi aloittaa uutta aihetta pyöräkonepuolelle kun tämäkin samaan aiheeseen liittyy: Sigun Jcb:n mittari toimii niin, että melko täytenä toimii jotenkin. Arvioin että noin 40 litran kulumisen jälkeen mittari putoaa lopulta pohjaan eikä sieltä herää. Ja aina kun lyöt täyteen niin näyttää tankkia täynnä, eli periaatteessa toimii. Kuluttaa siis sen asteikon hienosti täydestä alaspäin, kunnes siinä ~40l jälkeen loppuu, vaikka löpöä yli 100l jäljellä. Ja mittari ei siis laske kuten sen kuuluisi (ei siis putoa yli puolesta nollille, vaan ikäänkuin koneeseen olisi "ohjelmoitu" tankin kooksi 40 litraa, jolloin asteikko laskee symmetrisesti tuolla määrällä nollille. Tästä onkin loppunut menovesi useammin kuin olis saanu
Jollain kokemuksia jommastakummasta koneesta tai yleisiä neuvoja edellisiin?