LOKOMO T 325 -74
Re: LOKOMO T 325 -74
Juu ovatten aikas löysällä kyllä, eli ainakin kirimistä vaateisi, ehkä jotain muutakin hoitoa ..... Ehkä huomenna käyn katsomassa ja tutkimassa paremmin.
Sen paremmin en vielä tiedä sitten, jääkö vaiko jääkö , siis tuleeko mitään kauppoja vaiko jääkö sinne .....
Hintapyynti on kyllä tiedossa jo ( ehkä tinkivaraa voi olla, tai ainakin saisi olla sillä pyynnillä ), mut katotaan nyt sitten.
Sen paremmin en vielä tiedä sitten, jääkö vaiko jääkö , siis tuleeko mitään kauppoja vaiko jääkö sinne .....
Hintapyynti on kyllä tiedossa jo ( ehkä tinkivaraa voi olla, tai ainakin saisi olla sillä pyynnillä ), mut katotaan nyt sitten.
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: LOKOMO T 325 -74
Näenkö väärin vai uupuuko tuosta ylärullat teloista? No nehän saa uudet sinne kyllä.
Re: LOKOMO T 325 -74
Komea peli. Ei tuota telojen löysyyttä kannata säikkyä, nehän kiristyy automaattisesti ajettaessa. Noissahan on yläpuolella vain ohjari ,ei rullaa. En tiedä onko missään muussa samanlaista kiristyssysteemiä kun Lokomossa. Kertokaas viisaammat jos tiedätte!
Re: LOKOMO T 325 -74
Enpä sitten oikeen tiedä, että mitäs ...... Katselmus koneesta tehty noin nollakelissä....
Kuokkakauha paikoillaan, piikit siittä on aivan loppu, korjaushitsailtu, ja en ihan usko että olis se vakio 900-litranen kauha, vaikutti ennemminkin 7-800litraselta.
Yllättävän lyhyt tuo kaivuupuomi olikin, siittä koneelle myös miinus ( onko joku tehnyt pääpuomin lyhennystä ja kaivuupuomin jatkamisoperaatiota ??? )
Eripari telat alla, vasen 600 millinen ja vetoratas on oikein hyvä ja terveen kuntoinen, oikea 650-millinen tela ja vetoratas silläpuolen on ihan loppu, joku piikkikin tais ihan liki totaalisesti puuttua, ratas on oikeasti helevetin kulunut...
Yllättävän hyvin tuo perkinssi ( tuntimittarissa 11800h ) kuitenkin käymään lähti, akut vissiin kutakuinkin tyhjät mutta käsinkannettavalla " akkubuusterilla" tai sellaisella apuvirtalaitteella, heräsi siis nollakelistä ilman hehkua tai pilottia alta 10 sek startilla.
Muutama päivä sitten oli kuitenkin aika pakkasiakin .....
Pienen mietinnän ja lämmittelyn jälkeen kaikki liikeet toimi, siis kaikki, kääntö ja sen jarrukin pelasi. Kauhan kääntö ja teleskooppihan on sähkönapeilla ohjatut, niin hieman oli hitaat liikket sen n. 5-10min koekäytön aikana.
Tuntui kone myös liikkuvankin molempiin suuntiin. Kahvojen vaijerit vähän jumittaa ajovipujen/venttiililohkojen välillä, niin sai ihan kaksin käsin ensin herkistellä/nitkutella niitä liikkeelle.....
Ei havaittu juurikaan ollenkaan öljyvuotoja, ja puomin laskeutumista en havainnut pikku odotuksella ( tosin, öljyt oli kylmät, ei käyttölämpimät likikään siis )
Muutoin ihan kohtuu asiallisen oloinen laitos kuitenkin.
Mutta onko sitten sen pyynnin arvoinen, ei mielestäni...... tonni ainakin tarttis saada hintaa alas, mielummin puoltoista, siis sitä verotonta pyyntiä, johon alvi tulee .....
Harkitaan nyt rauhassa, ja ehkä joskus ensviikolla joku tarjous jättää, jos jättää .....
Mikäs on muiden mielipide tälläisen hinnasta, siis sellaisesta realistisesta, joka kannattaisi maksaa ???
Kuokkakauha paikoillaan, piikit siittä on aivan loppu, korjaushitsailtu, ja en ihan usko että olis se vakio 900-litranen kauha, vaikutti ennemminkin 7-800litraselta.
Yllättävän lyhyt tuo kaivuupuomi olikin, siittä koneelle myös miinus ( onko joku tehnyt pääpuomin lyhennystä ja kaivuupuomin jatkamisoperaatiota ??? )
Eripari telat alla, vasen 600 millinen ja vetoratas on oikein hyvä ja terveen kuntoinen, oikea 650-millinen tela ja vetoratas silläpuolen on ihan loppu, joku piikkikin tais ihan liki totaalisesti puuttua, ratas on oikeasti helevetin kulunut...
Yllättävän hyvin tuo perkinssi ( tuntimittarissa 11800h ) kuitenkin käymään lähti, akut vissiin kutakuinkin tyhjät mutta käsinkannettavalla " akkubuusterilla" tai sellaisella apuvirtalaitteella, heräsi siis nollakelistä ilman hehkua tai pilottia alta 10 sek startilla.
Muutama päivä sitten oli kuitenkin aika pakkasiakin .....
Pienen mietinnän ja lämmittelyn jälkeen kaikki liikeet toimi, siis kaikki, kääntö ja sen jarrukin pelasi. Kauhan kääntö ja teleskooppihan on sähkönapeilla ohjatut, niin hieman oli hitaat liikket sen n. 5-10min koekäytön aikana.
Tuntui kone myös liikkuvankin molempiin suuntiin. Kahvojen vaijerit vähän jumittaa ajovipujen/venttiililohkojen välillä, niin sai ihan kaksin käsin ensin herkistellä/nitkutella niitä liikkeelle.....
Ei havaittu juurikaan ollenkaan öljyvuotoja, ja puomin laskeutumista en havainnut pikku odotuksella ( tosin, öljyt oli kylmät, ei käyttölämpimät likikään siis )
Muutoin ihan kohtuu asiallisen oloinen laitos kuitenkin.
Mutta onko sitten sen pyynnin arvoinen, ei mielestäni...... tonni ainakin tarttis saada hintaa alas, mielummin puoltoista, siis sitä verotonta pyyntiä, johon alvi tulee .....
Harkitaan nyt rauhassa, ja ehkä joskus ensviikolla joku tarjous jättää, jos jättää .....
Mikäs on muiden mielipide tälläisen hinnasta, siis sellaisesta realistisesta, joka kannattaisi maksaa ???
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 558
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: LOKOMO T 325 -74
Jos veto ratas on loppu niin sillon kyllä on iso vaara että ketjun holkit on jo pilalla. yleensä siinä käy niin. Mulla on jääny perstuntuma että telahommissa on aina kovasti työtä ja jos jotain tarttee irrottaa se on aina jumissa kun on vanha kone. Lokomo on niin vanha ja erikoinenkin jotta löytyykö telarullaa taikka vetonapaa enää mistään. vetokehä ei taida olla pultattava kehä tämmösessä. mutta uuden kehän voi aina hitsailla kiinni kunhan vanhan polttaa irti ja uudesta polttaa pulttikehän poies.
Varaosa kone olisi hyvä olla olemassa.
Varaosa kone olisi hyvä olla olemassa.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: LOKOMO T 325 -74
Mä näkisin näiden vanhojen kaivinkoneiden kanssa suurimpana riskinä sen, että jokin vaikeasti saatava osa brakaa. Niinkuin vaikka kääntökehä tai ajovaihde tai Lokomon ollessa kyseessä ehkä pumppujen jakovaihteistokin voi olla ongelmallinen löytää. Koneen huollot yleensä huononevat sitä mukaa, kun koneen ikä lisääntyy. Osa huoltotoimista on vielä sellaisia, ettei uudempien koneiden kanssa työskennellyt kaikkea enää tiedä tehdäkään. Lokomossa esim kääntökehän hammaskehän voitelu pitäisi tehdä viikoittain ja nippa löytyy kuskin penkin alta.
Ja siihen Lokomon telankiristykseen kuuluu muistaakseni neljä vastaventtiiliä ja yksi paineenrajoitusventtiili, jotka on alavaunun keskellä. Ja jos jokin näistä ei toimi, ei kiristy telakaan. Lisäksi telarungossa taisi olla jokin mutteri, jota piti kiertää, ettei telat ylikiristy.
Ja siihen Lokomon telankiristykseen kuuluu muistaakseni neljä vastaventtiiliä ja yksi paineenrajoitusventtiili, jotka on alavaunun keskellä. Ja jos jokin näistä ei toimi, ei kiristy telakaan. Lisäksi telarungossa taisi olla jokin mutteri, jota piti kiertää, ettei telat ylikiristy.
Re: LOKOMO T 325 -74
Vähäsen sellanen olo tullut täs reilu vuorokausi mietittyäni, ettei ole kenties mun kone kuitenkaan...
Telaston kunto ja tuo puomirakenne, 2-vipuohjauksen puute, ym montaa muuta pikku juttua .....
Josko hintapyynti tipahtais kolmasosalla ainakin, niin ehkä vois harkita paremmin..... Pyyntihinnan viittä ja puolta verolla tosta tuskin kukaan maksaa .......
Lahdessa myytävänä vastaava T325 kone on nettikoneessa 3-tonnin pyynnillä .....
Taidan vaan kyttäillä edelleen sopivampaa konetta vielä, paniikkia asialla kun ei ole .....
Telaston kunto ja tuo puomirakenne, 2-vipuohjauksen puute, ym montaa muuta pikku juttua .....
Josko hintapyynti tipahtais kolmasosalla ainakin, niin ehkä vois harkita paremmin..... Pyyntihinnan viittä ja puolta verolla tosta tuskin kukaan maksaa .......
Lahdessa myytävänä vastaava T325 kone on nettikoneessa 3-tonnin pyynnillä .....
Taidan vaan kyttäillä edelleen sopivampaa konetta vielä, paniikkia asialla kun ei ole .....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: LOKOMO T 325 -74
Vein romuakkuja läjän ( 1200kg / 780€ karkkirahaa... ) eilennä tonne ja Lokomo näky edelleen könöttävän samoilla sijoillaan.
Ovat kai purkua harkinneet. Tovi siinä jutusteltiin, kunnosta ja vähän hinnasta, niin nyt sais tasan neljään, ilman mitään veroi ja kuitei...
Ovat kai purkua harkinneet. Tovi siinä jutusteltiin, kunnosta ja vähän hinnasta, niin nyt sais tasan neljään, ilman mitään veroi ja kuitei...
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...
Re: LOKOMO T 325 -74
No, tää LOKOMO sit jäi hankkimatta.
Noin vuos sitten, vaiko vähän reilun, viimeks kun tuolla romuliikkeellä käväisin, oli alue lievästi muuttunut rakennuksiltaan, lisää oli tullut romuautojen purkua varten, ja toimistokopin sekä vaakojen paikat oli muuttunut, eikö T325 LOKOMOa siel tullut enää bongattua...
Mut mut mut ........
Nyt kovasti on tarjoiltu T320 LOKOMOa, toimiva, sähköis hieman jotain sanomista ja vissiin toinen ajomotori vähä vuotaa ööliä ulos.
Ainoo vaan kun tätä ei ihan niin vaan viitti katsoon lähteä, laite kun on Lappeenrannan likettyvillä, eli likimain 400km täältä.....
Mut katsotaanpa, myyjä lupaili kyl rahdin laittaa, ja toisaalta mul vois olla vaihdos osamaksuna hälle kuorkkiin sopiva 12tn vaijerivaihtolavalaitteisto.....
Noin vuos sitten, vaiko vähän reilun, viimeks kun tuolla romuliikkeellä käväisin, oli alue lievästi muuttunut rakennuksiltaan, lisää oli tullut romuautojen purkua varten, ja toimistokopin sekä vaakojen paikat oli muuttunut, eikö T325 LOKOMOa siel tullut enää bongattua...
Mut mut mut ........
Nyt kovasti on tarjoiltu T320 LOKOMOa, toimiva, sähköis hieman jotain sanomista ja vissiin toinen ajomotori vähä vuotaa ööliä ulos.
Ainoo vaan kun tätä ei ihan niin vaan viitti katsoon lähteä, laite kun on Lappeenrannan likettyvillä, eli likimain 400km täältä.....
Mut katsotaanpa, myyjä lupaili kyl rahdin laittaa, ja toisaalta mul vois olla vaihdos osamaksuna hälle kuorkkiin sopiva 12tn vaijerivaihtolavalaitteisto.....
A-C TL20D -60, Scoopmobile model HP -53, H -5? HPD-69/70, Nuff: Univ Three -61, 460KKK-62, 460Turbo-64 n.450hv, Universal -54 (perkins engine), GMC 6-71(Detroit Diesel) -65 , 6V-53 - 82, BroomWade WR250, jne ...