Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Vedin 4 pytyn männän irti ja vedin sylinteriputkenkin irti.

Mäntä oli melko palasina yläpäästään, ihme että sylinterinseinät oli noinkin hyvässä kunnossa.

Koneen pytyt on 104mm mutta sylinteriputket on ilmeisesti noin 0,6mm (108,4mm uh) pienemmät kuin 375 (109,1mm uh) on. Joku sekasikiö putkitus tässä on...

Voisikohan 350 lohkonreijät olla 108,4mm jolloin sylinteriputket olisi verrattuna 375 yli 1,5 kertaa paksummat..
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Kreikan pojat oli tarjonnu väärää, uudempaa tms mallii.

Nyt tuli viesti jossa oikeet hilppeet ja saa yksittäiskappaleitakin 215eur+rahti.

Juha
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 526
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Jos varaosa myyjä voi tarjota väärän osan niin sen se tekee. :mrgreen:

Oudolta tuntuisi että olisivat tehneet kahta tilavuutta moottoriinsa vaihtamalla sylinteri putkien paksuutta. Vaikka eihän noista koskaan tiedä. Voi myös olla että ovat tehneet eri aikaan pientä uudistamista moottoreihinsa. Niitä on aika outoja versioita joita ei missään luotteloissa välttämättä edes näy.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Viikolla tuli Nos sylinteripaketti Leyland 375:een. Paketti sisälsi sylinteriputket, männät, männänrenkaat, männäntapin ja segerit. Myös uudet venttiilit tuli samassa paketissa.

Kaksi putkista oli halki, Kreikan myyjä lupasi lähettää ehjät maanantaina.

Ehjät putket on jo taioittu paikoilleen. Pakastimenkautta meni helposti puoleenväliin naputtelemalla, lopun vedin samalla työkalulla millä vanhatkin pois vetelin.

Kansi pitäisi viedä jonnekin ainakin venttilien asennusta varten, onko suosituksia koneistamosta Kuopio-Hämeenlinna-Tampere akselilla?
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Kurvaaja
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2018, 16:44

Re: Gradall M-2460 Luiskakaivinkone

Viesti Kirjoittaja Kurvaaja »

Olisiko jollain tietoa missä saisi teetettyä käsijarruvaijerin? Kuorenpituus 3800mm, päissä 12mm kierteet noin 150mm matkalla. Vaijeri/tanko pituus 4000mm ja M6 kierteet päässä noin 75mm.

Kreikan myyjän piti kolmesti toimittaa että sai 6 ehjää putkea Suomeen. Toisessa paketissa oli 2 putkea joista toinen halki, kolmas paketti tuli sitten parissa päivässä lentorahtina kun kaksi ekaa mateli TNT huomissa pari viikkoa Euroopan läpi. Hiukan jännitti tilata etukäteislaskulla, mutta firma palveli kuitenkin loppuun asti...

Kansi on Hämeenlinnassa kunnostuksessa, voi olla että pääsee savut ottamaan koneesta ennen lumia..

Kokeilin suuttimia testerillä ja 4 pytyn suutin kusi pikkasen ja toimi 130 bar paineessa eikä sumuttanut ulos tulevaa ainetta. Uusi suutin narahti kivasti 135bar ja sumut oli komeet. Onkohan tuo 130-140bar oikeapaine tälle värkille?
Gradall m-2460 1962, Caterpillar D6B, Belarus 425 Progress, DT75v, Valmet 710 UM355.
Vastaa Viestiin