lännen m216c vm1988
lännen m216c vm1988
terve. miten kyseisessä koneessa etuikkuna kuuluu avata? mistä saa nopean ajon päälle kun niin kuluneet näppäimet ettei saa selvää?
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: lännen m216c vm1988
Onko siinä ne katkaisijat pystyrivissä oikeanpuoleisessa etukulmassa? Näitä taisi olla kahdella ohjaamolla, uudemmalla ja vanhemmalla. Luulen, että se, jolla ajoin, oli uudempi.
Minulla on sellainen hämärä (korostan, että hyvin hämärä
) muistikuva, että nopeusalueen vaihto olisi ollut melko ylhäällä siinä rivissä ja pysäköintijarrun katkaisijan alla. Ikkunaa en tainnut koskaan siitä koneesta avata.
Minulla on sellainen hämärä (korostan, että hyvin hämärä
Re: lännen m216c vm1988
joo siinä on katkaisijat pystyssä oikealla puolella. täytyy kokeilla tänään kun pääsen koneen viereen
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: lännen m216c vm1988
Kaverini, joka tuntee nämä koneet paremmin, soitti ja selosti minulle katkaisijoiden järjestyksen. (Soitti siksi, koska lukee tätä foorumia, muttei ole kirjautunut tänne.)
Selostus siis meni näin:
ylin katkaisija automaattien kaivujarru
toiseksi ylin käännön lukitus
kolmanneksi ylin keinuakselin lukitus
neljänneksi ylin pysäköintijarru
videnneksi ylin vaihteen valitsin
sitten tuulilasinpyyhkimet jne.
Kaivujarruautomatiikka vaikutti myös sen alapuolen katkaisijoilla tehtäviin valintoihin. Samoin ykkös- ja kakkosvaihde vaikutti siihen, miten kaivujarruautomatiikka toimi. Kakkosvaihteella automatiikka ei vapauta jarruja, jos jarrun on painanut napista päälle. Mutkikasta mielestäni…
Edit
Kaivujarruautomatiikka: kun automatiikka on päällä ja I-vaihde valittu, ajon loputtua kytkee automaattisesti akselin keinun lukkoon sekä pysäköintijarrun ja ajojarrun. Kun ajo uudestaan päälle, nämä aukeaa. Mutta ei II-vaihteella.
Selostus siis meni näin:
ylin katkaisija automaattien kaivujarru
toiseksi ylin käännön lukitus
kolmanneksi ylin keinuakselin lukitus
neljänneksi ylin pysäköintijarru
videnneksi ylin vaihteen valitsin
sitten tuulilasinpyyhkimet jne.
Kaivujarruautomatiikka vaikutti myös sen alapuolen katkaisijoilla tehtäviin valintoihin. Samoin ykkös- ja kakkosvaihde vaikutti siihen, miten kaivujarruautomatiikka toimi. Kakkosvaihteella automatiikka ei vapauta jarruja, jos jarrun on painanut napista päälle. Mutkikasta mielestäni…
Edit
Kaivujarruautomatiikka: kun automatiikka on päällä ja I-vaihde valittu, ajon loputtua kytkee automaattisesti akselin keinun lukkoon sekä pysäköintijarrun ja ajojarrun. Kun ajo uudestaan päälle, nämä aukeaa. Mutta ei II-vaihteella.
Re: lännen m216c vm1988
kiitoksia paljon. selvensi paljon asiaa. täytyy tänään alkaa sitä ajamaan kotiin niin tietää vähän nappuloiden merkitystä. onko kaverilla tietoa etuikkunan aukaisusta. siinä on joku kaasujousi tai askelmoottori ikkunan alla. pari johtoa menee siihen hässäkkään
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: lännen m216c vm1988
Niin kuin arvelit, etuikkunan avausta hoitaa askelmoottori. Sen katkaisija on alimman katkaisinryhmän ylimmäinen. Tosin kuulemma se askelmoottori on usein rikki.
Re: lännen m216c vm1988
Missä tuossa mahtaa olla nelivedon kytkin vai onko aina päällä
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: lännen m216c vm1988
Sanosin että noissa kaikissa on kiinteä neliveto.
Re: lännen m216c vm1988
Onko tietoa millaiset suodattimet hydrauliikkaan ja moottoriin menee. Vai täytyykö ostaa orkkikset ja pitun kalliit. Olisko kellään heittää suodatin tietoja jos saa tarvike suodattimet
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: lännen m216c vm1988
Mikä moottori? Niihin löytyy tarvike suodattimet. Varmaan myös hydrauliikan suodattimet ovat yhteisiä joidenkin muiden kone merkkien koneiden kanssa.